2025-03-25, 20:50
Medlem
Jag försöker hitta om det finns något avsnitt som handlar om mordet Tobias utförde år -2000.
Finns ju tusentals avsnitt så någon kanske har koll, jag hittar inget.
Hade varit kul och se mer av stolpskottet som bor i samma kommun
Citera
2025-03-28, 10:51
Medlem
Tobias Jardeberg i eldstrid med polis
28 mars 2025 09:56

Tidigare örebroaren Tobias Jardeberg var inblandad i en eldstrid med poliser i Karlshamn tisdags.
Jardeberg skottskadades och har nu begärts häktad vid Blekinge tingsrätt för mordförsök.

https://www.na.se/2025-03-28/tobias-...rid-med-polis/
Senast redigerad av Essem 2025-03-28 kl. 10:52. Anledning: Tillägg
Citera
2025-03-28, 13:14
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Syclonen
Jag försöker hitta om det finns något avsnitt som handlar om mordet Tobias utförde år -2000.
Finns ju tusentals avsnitt så någon kanske har koll, jag hittar inget.
Hade varit kul och se mer av stolpskottet som bor i samma kommun
(FB) Mordet i Hällefors (Jardeberg)?
Citera
2025-06-23, 15:37
Medlem
smickras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Essem
Tobias Jardeberg i eldstrid med polis
28 mars 2025 09:56

Tidigare örebroaren Tobias Jardeberg var inblandad i en eldstrid med poliser i Karlshamn tisdags.
Jardeberg skottskadades och har nu begärts häktad vid Blekinge tingsrätt för mordförsök.

https://www.na.se/2025-03-28/tobias-...rid-med-polis/

Han skall sitta i 26 år haha
Citera
2025-06-23, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smickra
Han skall sitta i 26 år haha
In your dreams..
Citera
2025-06-23, 16:03
Medlem
LennyMacKenzies avatar
En oförbätterlig idiot som borde få tillbringa resten av sitt liv i en vietnamesisk fånggrop
Citera
2025-06-23, 16:36
Medlem
Jag satt med hans bror i början av 2000-talet,han var ganska trevlig. Minns att han hade foto av sin bror (Tobbe) i cellen. Tror han dog av en överdos några år senare. Tobbe har inga spärrar alls,så det är nog bra att han hålls inlåst. Det gick nån dokumentär för ett antal år sedan,där han den störda fd medlemmen i Killinggänget var hälsade på Tobbe på Kumla. Visades på svt tror jag,och där framstod han som lugn och ångerfull. Han hade gjort utredning som visade på adhd (surprise) och så vidare. Även Ronny Andréasson var med(alla äldre skurkar i Värmland vet vem han var) det var hos honom Tobbe gömde sig,i Degerfors, när han rymde från Kumla och senare sköt mot polisen.
Citera
2025-06-23, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skitipottan
In your dreams..

16 år för det här, plus 10 år till för att han var ute villkorligt. Blir några år kortare men med dom nya reglerna knappast så många år som försvinner.
Citera
2025-06-23, 17:08
Medlem
Bajslukts avatar
Märkligt att det inte finns en längre tråd om den här killen.

Han satt alltså för mord i tio år, kom ut, började lägga bomber under folks bilar och hade sen en shootout med polisen när de försökte gripa honom.

Som taget ur en film.

Någon skrev att det fanns en dokumentär där han var med, och Expressen tog en bild från en intervju han gjort. Finns intervjun/dokumentären att se någonstans?
Citera
2025-06-23, 17:19
Medlem
LennyMacKenzies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajslukt
Märkligt att det inte finns en längre tråd om den här killen.

Han satt alltså för mord i tio år, kom ut, började lägga bomber under folks bilar och hade sen en shootout med polisen när de försökte gripa honom.

Som taget ur en film.

Någon skrev att det fanns en dokumentär där han var med, och Expressen tog en bild från en intervju han gjort. Finns intervjun/dokumentären att se någonstans?
Tja inte mycket att skriva om den gubben. En dåre utan impulskontroll. så nä det är onödigt att ge tokstollar alltför stor uppmärksamhet. Det finns intressantare människor här i världen, dagens understatement
Citera
2025-06-25, 19:29
Medlem
Nozzibobos avatar
Är han fortfarande med i IEM?
Såg i en gammal aftonbladet artikel om hans
Flykt från kåken att han hade rätt hög ställning där....
IEM= International Evil Minds
Citera
2025-06-27, 01:40
Medlem
Crabby88s avatar
https://www.expressen.se/nyheter/sve...-kommer-domen/

Han inkasserade precis 26 år. Smart
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto