2016-02-12, 18:42
Medlem
Hej! Jag har ett jätte stort problem med min hjärna....

Går rak på sak, de känns som min hjärna stängs av hela tiden flera gånger om dagen. Att den bara ska stängas av o jag dör, de är sjukt obehagligt får en bätte konstig känsla, de sitter i smått hela dagen, men ibland blir de bara värre, jag blinkar jätte mycket med ögonen för jag tror se ska bli bättre, är sjukt rädd va de kan vara, engång kom de o jg fick jätte dålig syn de ända jag kunde tänka på va att hjärnan inte fick dö, får lite konstiga ryckningar i huvudet ibland när de blir jätte obehagligt, de kan komma överallt, kan komma när bag bara ligger hemma eller om jag är på affären eller hemma hos min moster, de har hållt på konstant varje dag sen november, och innan de kom de bara nångång ibland. Kan de va ångest? Att jag kanske tänker för mycket på de att jag skapar obehaget själv? Eller är de nå allvarligt? Någon som varit med om nå liknande?
Citera
2016-02-12, 18:46
Medlem
-freddan-s avatar
Äter du antidepp så som SNRI eller SSRI?
Citera
2016-02-12, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -freddan-
Äter du antidepp så som SNRI eller SSRI?

Näe ingenting faktiskt, jag gjorde förr för kanske 2-3 år sen- kan ha börjat efter de faktiskt nu när jag tänker efter känns nästan som jag bara kommer försvinna.. Livrädd!
Citera
2016-02-12, 18:51
Medlem
inSanitYys avatar
Låter som någon form av panikångest/stress . In och läs lite här- http://www.calmclinic.com/anxiety/symptoms
Står jätte mycket om ångest och panik och hur kroppen kan reagera.
Senast redigerad av inSanitYy 2016-02-12 kl. 18:53.
Citera
2016-02-12, 18:55
Medlem
Finiss avatar
svårt att riktigt få en uppfattning om det du beskriver som att hjärnan stängs av? eller att den kommer att dö?

Tycker att du ska söka upp sjukvården för dina besvär.
Citera
2016-02-12, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inSanitYy
Låter som någon form av panikångest/stress . In och läs lite här- http://www.calmclinic.com/anxiety/symptoms
Står jätte mycket om ångest och panik och hur kroppen kan reagera.

Tack så mycket ska in o titta på engång!
Citera
2016-02-12, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finis
svårt att riktigt få en uppfattning om det du beskriver som att hjärnan stängs av? eller att den kommer att dö?

Tycker att du ska söka upp sjukvården för dina besvär.

Ja men de blir en obehaglig känsla i huvudet typ att jag kommer försvinna och se känns typ som hjärnan stängs av typ och precis innan den gör de så slår den igång igen! Så håller de på så, förmorar aldrig medvetandet men känns som jag kommer göra se vilken sekund som helst.
Citera
2016-02-12, 21:06
Medlem
-freddan-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mickelele
Näe ingenting faktiskt, jag gjorde förr för kanske 2-3 år sen- kan ha börjat efter de faktiskt nu när jag tänker efter känns nästan som jag bara kommer försvinna.. Livrädd!

Kan få sånna åkommor av det, har själv erfarenhet. Hade de varit något farligt hade du varit död för länge sedan!
Citera
2016-02-12, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -freddan-
Kan få sånna åkommor av det, har själv erfarenhet. Hade de varit något farligt hade du varit död för länge sedan!

va lite orolig när de håll på sen november! men som du säger hade nog varit död om de hade varit nå allvarligt! de är bara sjukt obehagligt o tänkte titta om nån visste va de va eller om nån kände igen sig och de va 2 år sen jag käkade medicin, så tycker ju inte de kan va de! att sånt kommer 2 år efter!
Citera
2016-02-13, 20:44
Medlem
ingodwetrusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mickelele
Hej! Jag har ett jätte stort problem med min hjärna....

Går rak på sak, de känns som min hjärna stängs av hela tiden flera gånger om dagen. Att den bara ska stängas av o jag dör, de är sjukt obehagligt får en bätte konstig känsla, de sitter i smått hela dagen, men ibland blir de bara värre, jag blinkar jätte mycket med ögonen för jag tror se ska bli bättre, är sjukt rädd va de kan vara, engång kom de o jg fick jätte dålig syn de ända jag kunde tänka på va att hjärnan inte fick dö, får lite konstiga ryckningar i huvudet ibland när de blir jätte obehagligt, de kan komma överallt, kan komma när bag bara ligger hemma eller om jag är på affären eller hemma hos min moster, de har hållt på konstant varje dag sen november, och innan de kom de bara nångång ibland. Kan de va ångest? Att jag kanske tänker för mycket på de att jag skapar obehaget själv? Eller är de nå allvarligt? Någon som varit med om nå liknande?

Hej, jag loggade in för jag ville bara säga att jag också upplever något i denna stilen, det är som att det är tomt därinne, jag får också ganska lätt ångest ibland, men jag tror inte att det är farligt, men det är ganska obehagligt Ville bara säga att det inte bara är du som upplever det. Dessutom känner jag hur kreativiteten tycks vara helt död ibland. Kanske får göra lite kreativa saker? Lycka till.. /igwt
Citera
2016-02-14, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingodwetrust
Hej, jag loggade in för jag ville bara säga att jag också upplever något i denna stilen, det är som att det är tomt därinne, jag får också ganska lätt ångest ibland, men jag tror inte att det är farligt, men det är ganska obehagligt Ville bara säga att det inte bara är du som upplever det. Dessutom känner jag hur kreativiteten tycks vara helt död ibland. Kanske får göra lite kreativa saker? Lycka till.. /igwt

Oj tack att du skrev!
Ja de är sjukt obehagligt! Helt plötsligt kan de känns som hjärnan bara stängs av och den hoppar igång igen på engång! De kanske bara är stress/ångest, men ja sjukt jobbigt när de sitter i i flera månader och att de håller på hela dagarna! Jag tänker på de hela tiden o framkallar nog mycket själv
Citera
2016-02-16, 19:53
Medlem
inSanitYys avatar
Om inget annat kan du ju boka en tid på din vårdcentral och se vad de säger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in