Citat:
Ursprungligen postat av
Koljarov
Att det gick att borra upp startpistoler och skjuta med cal 22LR vet jag bestämt, men det var tvunget att vara en kvalitetspistol och inget skräp.
Dagens funkar säkert inte men brorsan borrade upp en som köpts på High Chapparall och det gick utmärkt att skjuta med den men däremot var det svårare att träffa då pipan var tvungen att borras upp ganska mycket för att få en hälsosam marginal.
Dessutom var jag nära att bli skjuten med en som ägdes av en kille jag spöat upp men som sagt är träffsäkerheten kass så det är bara att jogga bort en bit så är det lugnt.
Det kanske fanns sådana som gick att borra upp, men jag har aldrig hittat nån sån. Problemen med de jag hade var:
1. För rackig kvalitet, materialet var inte stål, och det var glapp och skrammel. Ingen del av revolvern var gjord av ett material som kunde klara tryck eller rekyl från en riktig patron.
2. Det var alltid en hårdmetallplugg i pipa, försökte man borra bort den förstördes hela pipan. Alternativ så var pipan bara ett rör med betydligt större diameter än kalibern.
3. Trumman på revolvern hade patronlägena förskjutna så att om man försökte borra upp den borrade man sönder trumman.
4. Gastrycket från patronen gick ut genom ett hål på vapnets ovansida (såg lite lustigt ut när man sköt, mynningsflamman gick ut i 45 graders vinkel uppåt)