2016-02-12, 16:31
Medlem
Hej alla FBare!

Min moder ringde precis mig och var orolig för min lillebror.
Han är 19 år, har gott om 1an i gymnasiet 2 gånger och har nu struntat i skolan helt.
Han är en "gamer" och har en tro på att tjäna pengar på att streama när han spelar..

Min moder ringde och fråga om jag hade koll på SMSlån, vilket jag knappt har mer än att de sätter folk i skiten. Hennes fråga till mig var:

"Kan din lillebror ta smslån fast det är jag som står på abonnemanget?"

Så, jag undrar nu, kan han ta lån i sitt namn på ett abonnemang som min mor står på?
Vet ni något om de, har googlat lite men alla sidor jag läser på säger bara "ta sms lån även med anmärkning o blabalblablablablabla"
Citera
2016-02-12, 16:50
Medlem
Carixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av W-iding

"Kan din lillebror ta smslån fast det är jag som står på abonnemanget?"

Hej hej!

Ja, han kan ta sms-lån från någon annans telefon dock belastas ej abonnemangs innehavaren av detta utan den person som faktiskt tar lånet.
Citera
2016-02-12, 16:51
Medlem
Man tar ju lånet i sitt eget namn. Vem som står på abonnemanget på telefonen man ev. skickar ett sms med (sms-lån behöver inte ha med sms att göra egentligen) är väl rätt irrelevant?

Men jag har aldrig ens funderat på det här scenariet så jag vet inte riktigt om det är möjligt, men hur som helst borde din mor få en uc isf och märka det.
Citera
2016-02-12, 16:55
Medlem
Halloween2s avatar
Ska han ta ett smslån för att pengarna från hans streaming inte ger tillräckligt? Oh my
Citera
2016-02-12, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Ska han ta ett smslån för att pengarna från hans streaming inte ger tillräckligt? Oh my

Han har inte börjat "streama", han säger att han vill de..
O han har inte nämnt smslån, de är bara morsan som är orolig för att han lätt tar impusliva dumma beslut utan att tänka före.
Citera
2016-02-12, 17:18
Medlem
Uphills avatar
Morsan får väl spärra sitt abonnemang.
Om grabben inte kan sköta sig och klara skolan skall han inte ha någon mobil.
utan krav blir det lätt så här
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in