Citat:
Ursprungligen postat av
hugabugabuga
Jag tror att hela universum är ett enda stort medvetande, allt hör ihop och allt som lever är i grund och botten uppbyggt på samma sätt och med saker som lever menar jag naturen, vi djur, haven, rymden m.m. Se det som att alla levande organismer och alla levande träd och allt är som spiraler, och varje ''spiral'' i sig är en del av det som bygger upp nästa, större ''spiral'' och så fortsätter det i oändligheten.
Kolla på rymden tex, där kan vi börja med vårt solsystem, sedan galaxen, sedan en ''super galax'' innehållandes galaxer osv osv
allting växer och det finns större och mindre ''versioner'' av allt men ingenting är egentligen stort eller litet eftersom denna spiral är oändlig. Det enda stora och lilla i det hela ligger i våra hjärnor pga hur vi ser allt i skalan just vi är i.
vet inte om nån kmr förstå det jag skrev men kanske tänker nån på liknande sätt.
Jag har tänkt samma sak.
Universum är i ett annat universum och så vidare i oändlighet.
Universum är skapat av Gud.
"Gud" är det samlade medvetandet hos alla själar.
En själ är en existens som får sin kraft av medvetandet.
Livet som människa är bara en del i vår utveckling - Vi är placerade här för att vår själ ville det.
När kroppen dör återgår vi till himlen - vårt sanna hem.
Livet som människa på jorden är indirekt ett PROGRAM.
Människan är en design skapad av oss själva i en högre dimension.
Det finns miljoner olika liv att reinkarneras som i Universum - Människa är bara ett av dem och kanske ett av de tuffare. Få själar får möjligheten att uppleva ett liv som människa.
99.9% av alla dödsfall är planerade. När vi kommer till himlen spelas det vi gjort i livet upp igen där vi kan simulera alla händelser och allas känslor för att lära oss.
Universum lever för evig och så gör även vi eftersom vi är Universum.