2016-02-11, 21:24
Medlem
Börjar imorgon och håller på en vecka, 12/2-21-2.

Sverige har en trupp på 39 utövare, varav endast 10 är killar.

Scheman och resultat: http://www.lillehammer2016.com/en/
2016-02-12, 00:19
Medlem
Potatis101s avatar
Bara damlag på hockeyn?
2016-02-12, 07:12
Medlem
Alkibiadess avatar
Ungdoms-OS startar idag med curling och ishockey. Sverige möter Norge kl 12.30 i curlingen där man tävlar med mixedlag. Sveriges hockeytjejer går in i turneringen imorgon.

En del tävlingar går att se live via Youtube. Eurosport skall också sända men jag hittade bara ett tävlingstillfälle som sänds.
2016-02-12, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Potatis101
Bara damlag på hockeyn?

En liten femlagsturnering där nationerna får välja vilket kön man vill skicka utifrån en sammanslagen U18-ranking av båda könen. När det var Sveriges tur att välja fanns det bara plats kvar i flickturneringen då USA, Kanada, Ryssland och Finland valde att skicka grabbar medan Norge har automatisk plats i båda turneringarna.

Plussidan består därför att damturneringen nu avgörs mellan Sverige, Norge, Slovakien, Tjeckien och Schweiz, så chansen att vinna borde finnas.
2016-02-12, 15:21
Medlem
Alkibiadess avatar
I Sveriges första curlingmatch mot hemmanationen Norge så var det jämnt i början men sedan skaffade sig Norge ett grepp och ledde med tre poäng inför sista omgången men då lyckades Sverige med en trea och utjämnade ställningen till 7-7. I skiljeomgången så lyckades Sverige stjäla en poäng och vann därmed matchen med 8-7.
2016-02-12, 15:42
Medlem
R.O.S.Hs avatar
Jag snickrade ihop ett litet tävlingsschema för svenskarna.
D=dam, H=herr och M=mixed. Jag orkade inte lägga in några tider. Imorgon kör längdskidåkarna nån slags skicross, jag har bävat länge för morgondagen.
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
I Sveriges första curlingmatch mot hemmanationen Norge så var det jämnt i början men sedan skaffade sig Norge ett grepp och ledde med tre poäng inför sista omgången men då lyckades Sverige med en trea och utjämnade ställningen till 7-7. I skiljeomgången så lyckades Sverige stjäla en poäng och vann därmed matchen med 8-7.
Brasilien skickade ett lag över halva jordklotet för att förlora med 19-0. Jag tvivlar på att det är investering som kommer betala av sig i framtiden.
2016-02-13, 09:07
Medlem
"Cross Country Cross Free" strax. Nej, jag vet inte heller riktigt hur det ser ut, men det är kval och tre semifinaler och en final.

Streamas: https://www.youtube.com/watch?v=MM9TvFXWqEc
2016-02-13, 09:36
Medlem
För er andra traditionalister utlovar jag höjt blodtryck om ni mot inrådan väljer att titta på detta.

Tävlingen körs som en sprint fast med ett puckpist-parti, ett ski cross-parti och en slalomparti uppför.
2016-02-13, 09:43
Medlem
Svenskorna krossar iaf i kvalet trots motstånd från Ulvang och De Zolt.
2016-02-13, 09:46
Medlem
Ser ju lovande ut detta
2016-02-13, 09:48
Medlem
R.O.S.Hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
För er andra traditionalister utlovar jag höjt blodtryck om ni mot inrådan väljer att titta på detta.

Tävlingen körs som en sprint fast med ett puckpist-parti, ett ski cross-parti och en slalomparti uppför.
Vet inte om detta är vad skidvärlden behöver. För lång åktid också, 3.26
En svensk dubbelseger däremot tas tacksamt emot.
2016-02-13, 09:53
Medlem
Alkibiadess avatar
Man kör väl något liknande på USM. Är inte helt negativ, kan ju göra att åkarna blir lite bättre utför i vanliga tävlingar också.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in