• 1
  • 2
2016-02-11, 21:24
Medlem
Brjar imorgon och hller p en vecka, 12/2-21-2.

Sverige har en trupp p 39 utvare, varav endast 10 r killar.

Scheman och resultat: http://www.lillehammer2016.com/en/
2016-02-12, 00:19
Medlem
Potatis101s avatar
Bara damlag p hockeyn?
2016-02-12, 07:12
Medlem
Alkibiadess avatar
Ungdoms-OS startar idag med curling och ishockey. Sverige mter Norge kl 12.30 i curlingen dr man tvlar med mixedlag. Sveriges hockeytjejer gr in i turneringen imorgon.

En del tvlingar gr att se live via Youtube. Eurosport skall ocks snda men jag hittade bara ett tvlingstillflle som snds.
2016-02-12, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Potatis101
Bara damlag p hockeyn?

En liten femlagsturnering dr nationerna fr vlja vilket kn man vill skicka utifrn en sammanslagen U18-ranking av bda knen. Nr det var Sveriges tur att vlja fanns det bara plats kvar i flickturneringen d USA, Kanada, Ryssland och Finland valde att skicka grabbar medan Norge har automatisk plats i bda turneringarna.

Plussidan bestr drfr att damturneringen nu avgrs mellan Sverige, Norge, Slovakien, Tjeckien och Schweiz, s chansen att vinna borde finnas.
2016-02-12, 15:21
Medlem
Alkibiadess avatar
I Sveriges frsta curlingmatch mot hemmanationen Norge s var det jmnt i brjan men sedan skaffade sig Norge ett grepp och ledde med tre pong infr sista omgngen men d lyckades Sverige med en trea och utjmnade stllningen till 7-7. I skiljeomgngen s lyckades Sverige stjla en pong och vann drmed matchen med 8-7.
2016-02-12, 15:42
Medlem
R.O.S.Hs avatar
Jag snickrade ihop ett litet tvlingsschema fr svenskarna.
D=dam, H=herr och M=mixed. Jag orkade inte lgga in ngra tider. Imorgon kr lngdskidkarna nn slags skicross, jag har bvat lnge fr morgondagen.
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
I Sveriges frsta curlingmatch mot hemmanationen Norge s var det jmnt i brjan men sedan skaffade sig Norge ett grepp och ledde med tre pong infr sista omgngen men d lyckades Sverige med en trea och utjmnade stllningen till 7-7. I skiljeomgngen s lyckades Sverige stjla en pong och vann drmed matchen med 8-7.
Brasilien skickade ett lag ver halva jordklotet fr att frlora med 19-0. Jag tvivlar p att det r investering som kommer betala av sig i framtiden.
2016-02-13, 09:07
Medlem
"Cross Country Cross Free" strax. Nej, jag vet inte heller riktigt hur det ser ut, men det r kval och tre semifinaler och en final.

Streamas: https://www.youtube.com/watch?v=MM9TvFXWqEc
2016-02-13, 09:36
Medlem
Fr er andra traditionalister utlovar jag hjt blodtryck om ni mot inrdan vljer att titta p detta.

Tvlingen krs som en sprint fast med ett puckpist-parti, ett ski cross-parti och en slalomparti uppfr.
2016-02-13, 09:43
Medlem
Svenskorna krossar iaf i kvalet trots motstnd frn Ulvang och De Zolt.
2016-02-13, 09:46
Medlem
Ser ju lovande ut detta
2016-02-13, 09:48
Medlem
R.O.S.Hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Fr er andra traditionalister utlovar jag hjt blodtryck om ni mot inrdan vljer att titta p detta.

Tvlingen krs som en sprint fast med ett puckpist-parti, ett ski cross-parti och en slalomparti uppfr.
Vet inte om detta r vad skidvrlden behver. Fr lng ktid ocks, 3.26
En svensk dubbelseger dremot tas tacksamt emot.
2016-02-13, 09:53
Medlem
Alkibiadess avatar
Man kr vl ngot liknande p USM. r inte helt negativ, kan ju gra att karna blir lite bttre utfr i vanliga tvlingar ocks.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in