Citat:
Ursprungligen postat av
ForumsHack
prövat venlafaxin, sertralin, ecitalopraom högsta doserna kommer inte på någon mer just nu har till och med prövat sertralin 1000mg ingen skämt jag köpte det online för doktorn kommer ju inte låta mig ta det men 1000mg funka inte heller .. hoppa ner till 600mg och tog det i 2 veckor+ utan resultat. jag tror inte på therapy och såna där behandlingar, man kan inte fixa någon som är genetiskt med therapy eller kbt.... så medicin är det ända riktiga .. jag har ocd fast vet inte om det var det du mena.. vet att det är konstigt men jag vill hellre bli av med social fobi än depression , ja jag vill också bli av med depression men social fobi är det jag siktar på.. Vet att parnate har mindre biverkningar men jag har läst att Nardil för social fobi är bättre så jag kommer nog ta Nardil.
1000 mg...! Vansinnig dos. Hur klarade din kropp detta? För redan vid 150 mg så fick jag, och många andra, magkatarr som varade i några dagar. Det riktigt brände i kistan. Kan bara föreställa mig hur det måste vara vid 1 gram.
Nå, tycker ändå du ska prova någon sorts kombinationsterapi av dom här mer nyare och ovanligare preparaten än MAO-hämmare. =)
En annan ny variant för treatment-resistant depression är en kombination av
Sen tror jag du har missuppfattat att din sociala fobi skulle vara helt genetiskt betingat - finns inget som tyder på det i nuläget.
Utan det är snarare att man föds med sårbarhet för sjukdomen, men den kommer inte bryta ut utan vissa yttre faktorer - dom allra flesta som har dom genetiska egenskaperna man kunnat vaska fram hittills får det inte, t ex. Dessutom förefaller det snarare vara generella sårbarheter - som inte är unika för social fobi, utan dom överlappar med depression, ångest, OCD, och i princip alla "nervösa" mentala sjukdomar.
Anledningen varför jag frågade efter sjukdomarna i förra posten är för att dom flesta av dom är neuropsykiatriska och kroniska sjukdomar - i DOM fallen så är det nästan helt genetiskt och biokemiskt betingat varför man har problem - och då kan man ofta hamna i ett svårbehandlat fack, eftersom man redan från början har en hjärnkemi som skiljer sig från majoriteten, och medicineringen måste då anpassas därefter.
En annan av mina favoriter mot behandlingsresistant depression
(jag vet att det inte är samma som social fobi, men det kan ge en fingervisning i vart fall) är en annan polyfarmakologisk lösning:
Combination of agomelatine and bupropion for treatment-resistant depression: results from a chart review study including a matched control group
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4356843/
Voxra och Valdoxan tillsammans, det du!