Citat:
Ursprungligen postat av TopDawg
Empatilöst?
Men vafan är det med folk? Ena dan så ska vi starta bokcirklar och ena dan startar vi en tråd om att vi ska in på KJS och nästa dag starar vi en träningstråd för att klara mönstringen till KJS. Dan efter det är vi Schizo/paranoida och behöver sjukhusvård.
Vari exakt föreligger motsägelsen här? Att litteraturintresserade inte drabbas av psykoser? Att starta bokcirklar är väl ett ganska lovvärt initiativ eller? Att ta sig in på KJS kan väl tyckas äventyrligt, visst, men värst vad det sticker i ögonen. Lär ju inte skada någon liksom
Jag har ingen aning om upphovskvinnans mentala hälsotillstånd, jag betvivlar dock ytterst att det inte ligger åtminstone något bakom det hela om man startar en sådan tråd. Sedan tror jag att allting eskalerade i och med att folk ifrågasatte hennes syften, med påföljd att hon kände sig tvungen att "bevisa" att hon var sjuk. Men jag vet inte. Det kan hända att serotoninet sprutar ur öronen på henne. Då kanske det är läge att hålla sig lite ödmjuk, och inte komma med rakt igenom illvilliga och ondsinta kommentarer typ tips hur man tar livet av sig el dyl. Det är rentav ynkligt att inte kunna hålla inne med sådana impulser. Man får faktiskt känna av vad det är för tråd man svarar i.