Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-02-12, 00:33
  #109
Medlem
Kom och tänka på den där smällen som var utanför den där gallerian i Stockholm för några veckor sen.
Nu var det ju som ingen bomb eller nå och jag tror inte det har något med varann göra.
Men man vet ju aldrig.

edit: nu var han väl bara misstänk för förberedelse också, så det har ju knappast något med varann göra.
__________________
Senast redigerad av pederN 2016-02-12 kl. 00:37.
Citera
2016-02-12, 00:49
  #110
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RogerMera
Jag är nyss hemkommen från Moskva i jobbet (högt uppe) där borta påstår de att Sverige just nu mot bättre vetande hyser 19 st Islamistiska terrorister som bara väntar på att få göra sin grej.
Allt är inte vad det ser ut att vara.

19 st? Känns nog troligare med 19000 st. Även från de forna Sovjetrepublikerna finns det hur många terroristmisstänkta som helst. Det är ju bara att börja med alla tjetjener som bor här.
Citera
2016-02-12, 00:59
  #111
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melonpartiet
Lärarförbundet lär ta bort bilden i morgon, senast.

Jag skulle gissa att han är arg på sossarna för att man erkänt folkmord på kristna i Turkiet.

För övrigt räknar jag med att media ringer övriga personer som syns och namnges på bilden för att få mer info om pojken.

Ja, det verkade försvinna snabbt, då det är borta nu.

Citat:
Ursprungligen postat av b5sac
Antar att det här har något med attentaten mot kurdiska och turkiska lokaler i höstas? En av de drivande på turksidan?

Mycket möjligt, då det har varit ett flertal bomb- och brandattentat mot kurdiska föreningslokaler senaste året enbart i Stockholm. Men det kan ju så klart vara något annat eller en kombination av motiv.
Citera
2016-02-12, 01:01
  #112
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vimur
Jag vet inte ens om ordföranden verkligen är hans far men varför tror du att någon av föräldrarna är turk?

Tror det är hans far, möjligen farbror. Har för mig att MGM är bosatt (ej folkbokförd) på samma adress som denne man.

Nä mest hennes namn, men också MGM:s engagemang för Galatasaray (stavning) och den där namnunderskriften.
Citera
2016-02-12, 01:03
  #113
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mike-Tyson
Ah, sorry missade det. Ja det kan mycket väl stämma. Men ordföranden för Azerbajdazjanska riksförbundet syn verkar inte skilja mycket från den här gripne 20-åringen som möjligtvis skulle kunna vara hans son som sagt.

Sattar ska tidigare ha träffat riksdagens biträdande generalsekreterare och krävt följande:

1. Svenska riksdagen erkänner att år 1992 26e februari. Etnisk resning har ägt rum i khojaly Som begicks av armenier.

2. För att verkställa FNs 4 resolutioner om azerbajdazjansk ockuperade territorium. Svenska riksdagen måste ta på sig en aktiv roll.

3. Sverige måste hjälpa så att mer än 1 miljon krigsflyktingar kan återvända hem.

4. Eftersom Armenien har ockuperat 20% av Azerbajdazjansk territorium. Sverige måste erkänna Armenska staten som en ockupationsmakt.


Men hur sjutton kan man fly hit och sedan kräva en massa saker av vår regering? Inte fan kräver jag middag hela livet av någon bara för jag sovit där en natt?
Citera
2016-02-12, 01:12
  #114
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av powderfucker
Har inte facebook. Finns det bild på annat håll

BILD på misstänkt:

https://webcache.googleusercontent.c...&ct=clnk&gl=se

EDIT:
Hittade även detta. Känns ganska sannolikt att det är den misstänkte.
https://deckarstunden.wikispaces.com/Aydin+Sevigin
__________________
Senast redigerad av halldor 2016-02-12 kl. 01:18.
Citera
2016-02-12, 05:31
  #115
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Sakta i backarna.

Jag är väldigt skeptisk till att det här skulle röra sig om en IS-sympatisör. Misstänkt GM har turkisk bakgrund, och vad jag begriper uppvuxen i Sverige. En enkel googling antyder ingenting om islamism (men har inte hittat honom på Facebook, ska sägas), och inte så mycket engagemang överhuvudtaget.

Möjligen, men indikationen är svag, är han någon form av nationalist. Antagligen muslim, men finner inget som tyder på att han skulle vara islamist.

Turkar är kanske de största IS-sympatisörena i världen. En av de 7 terroristerna som greps i Ryssland i veckan för förberedelse av terrorbrott var turk.

Kom ut i verkligheten bro.
Citera
2016-02-12, 05:36
  #116
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Sakta i backarna.

Jag är väldigt skeptisk till att det här skulle röra sig om en IS-sympatisör. Misstänkt GM har turkisk bakgrund, och vad jag begriper uppvuxen i Sverige. En enkel googling antyder ingenting om islamism (men har inte hittat honom på Facebook, ska sägas), och inte så mycket engagemang överhuvudtaget.

Möjligen, men indikationen är svag, är han någon form av nationalist. Antagligen muslim, men finner inget som tyder på att han skulle vara islamist.

Turkisk bakgrund kan lika gärna betyda kurd. Kurd kan innebära PKK sympatisör. PKK är en terrororganisation.
Citera
2016-02-12, 05:44
  #117
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Turkisk bakgrund kan lika gärna betyda kurd. Kurd kan innebära PKK sympatisör. PKK är en terrororganisation.
Fast inte i detts fallet. MGM är storturk och därmed så långt ifrån kurdsympatisör man kan komma.
Citera
2016-02-12, 05:50
  #118
Medlem
"Han är världens snällaste kille - nästan för snäll"

Så beskriver Aftonbladet den invandrare som nu häktats misstänkt för förberedelse till terroristbrott.

Ponera att det hade varit en nazist som hade planerat att spränga en moské.

Hade man satt en sådan rubrik då, eller hade man haft flertalet artiklar som syftat att påminna om vilket stort och utbrett problem vi har med nazism i Sverige? Tankar kring detta?

Vill Aftonbladet humanisera terrorister för att stävja kritik gällande invandringspolitiken medan de vill demonisera högerextremister så att epitetet blir mer effektfullt när de används på invandringskritiker?
Citera
2016-02-12, 05:51
  #119
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Fast inte i detts fallet. MGM är storturk och därmed så långt ifrån kurdsympatisör man kan komma.

Ja jag borde läst mer innan jag skrev kommentaren. My bad!

Fast är det fastställt att han är Turk och inte Azi?

Lite olika bud råder här tycker jag?
Citera
2016-02-12, 05:53
  #120
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grishka
Turkar är kanske de största IS-sympatisörena i världen. En av de 7 terroristerna som greps i Ryssland i veckan för förberedelse av terrorbrott var turk.

Kom ut i verkligheten bro.

EN av 7 var turk och det skulle då visa att turkar är kanske de största IS sympatisörerna?

Märklig matematik där. Finns säkert mer övertygande siffror än så. Får man fråga var de andra 6 kom ifrån?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback