2016-02-11, 21:23
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Så är det absolut, allt för att få till nya lagar och regler för minskad yttrandefrihet och ökad övervakning...Kontrollsamhälle och Agenda 2030
Vad säger du ifall han finns vara skyldig och straffas?
Citera
2016-02-11, 21:23
Medlem
Vimurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mike-Tyson
Kan han möjligtvis vara son till Sattar Sevigin?
Som är alltså ordförande för Azerbajdazjanska riksförbundet
Det var ju det jag skrev ovan men jag ville inte hänga ut namnet i onödan. Han kanske inte har någonting med detta att göra. Min poäng var snarare att det finns åtta personer med efternamnet Sevigin i Sverige varav merparten är bosatt i Sollentuna så antagligen är de släkt och sannolikt samtliga från Azerbajdzjan, inte mer än så. MGM kanske kör sitt eget race helt utan släktingarnas vetskap.
Citera
2016-02-11, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vimur
Det var ju det jag skrev ovan men jag ville inte hänga ut namnet i onödan. Han kanske inte har någonting med detta att göra. Min poäng var snarare att det finns åtta personer med efternamnet Sevigin i Sverige varav merparten är bosatt i Sollentuna så antagligen är de släkt och sannolikt samtliga från Azerbajdzjan, inte mer än så. MGM kanske kör sitt eget race helt utan släktingarnas vetskap.
Ah, sorry missade det. Ja det kan mycket väl stämma. Men ordföranden för Azerbajdazjanska riksförbundet syn verkar inte skilja mycket från den här gripne 20-åringen som möjligtvis skulle kunna vara hans son som sagt.

Sattar ska tidigare ha träffat riksdagens biträdande generalsekreterare och krävt följande:

1. Svenska riksdagen erkänner att år 1992 26e februari. Etnisk resning har ägt rum i khojaly Som begicks av armenier.

2. För att verkställa FNs 4 resolutioner om azerbajdazjansk ockuperade territorium. Svenska riksdagen måste ta på sig en aktiv roll.

3. Sverige måste hjälpa så att mer än 1 miljon krigsflyktingar kan återvända hem.

4. Eftersom Armenien har ockuperat 20% av Azerbajdazjansk territorium. Sverige måste erkänna Armenska staten som en ockupationsmakt.
Citera
2016-02-11, 21:30
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ah, sorry missade det. Ja det kan mycket väl stämma. Men ordföranden för Azerbajdazjanska riksförbundet syn verkar inte skilja mycket från den här gripne 20-åringen som möjligtvis skulle kunna vara hans son som sagt.

Sattar ska tidigare ha träffat riksdagens biträdande generalsekreterare och krävt följande:

1. Svenska riksdagen erkänner att år 1992 26e februari. Etnisk resning har ägt rum i khojaly Som begicks av armenier.

2. För att verkställa FNs 4 resolutioner om azerbajdazjansk ockuperade territorium. Svenska riksdagen måste ta på sig en aktiv roll.

3. Sverige måste hjälpa så att mer än 1 miljon krigsflyktingar kan återvända hem.

4. Eftersom Armenien har ockuperat 20% av Azerbajdazjansk territorium. Sverige måste erkänna Armenska staten som en ockupationsmakt.
Nu klarnar det ju betydligt. Obehagliga människor den här familjen tycker jag nog.
Citera
2016-02-11, 21:31
Medlem
Jag är nyss hemkommen från Moskva i jobbet (högt uppe) där borta påstår de att Sverige just nu mot bättre vetande hyser 19 st Islamistiska terrorister som bara väntar på att få göra sin grej.
Allt är inte vad det ser ut att vara.
Citera
2016-02-11, 21:35
Medlem
Vimurs avatar
Citat:

Nu vet ju inget om MGMs motiv eller om han delar sin eventuelle fars uppfattning men om han gör det är samtliga av dessa punkter territoriella och nationalistiska och i så fall handlar det alltså om en annan kategori av terrorism än den religiösa.
Sedan kan det vara så att MGM har helt andra övertygelser och faktiskt är IS eller al Qaida-anhängare. Båda terrororganisationerna har som ovan nämnts kopplingar till och rekryterar från Azerbajdzjan.
Citera
2016-02-11, 21:38
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vimur
Det får stå för dig men när det gäller terror och våld i allmänhet är turkar mest farliga för kurder och andra minoritetsgrupper i regionen. Den turkiska nationalismen är enormt stark och turkar är mest intresserade av sitt eget territorium och sin egen kultur, till skillnad från jihadister som drömmer om en global islamisk stat och anser att alla som inte delar den visionen ska dö.
Är inte din romantiska bild av turkar från 70-talet? Möjligtvis 80-tal där alla högljudda turkar var kemalister och vargar. Du får nog uppdatera dig till 2016 om vi ska ha nån vettig diskussion. Kemalister och nationalister har ju ingenting att säga till om i dagens Turkiet. Absolut ingenting. Turkiet idag är radikal islam, ett av jordens terroristcenter med rekrytering/transit av terrorister/vapen/finansiering till krigen i Syrien, Irak och Libyen, en islamistregering som helt öppet stöder terroristgrupper i Syrien o så vidare...

Bra att Säpo agerar mot spridandet av turkisk terrorism. Den ska inte få nån fäste här!
Citera
2016-02-11, 21:46
Medlem
Om han är en politisk terrorist så är det väl ganska anmärkningsvärt ändå?

Känns som att det var ett tag sen det var skarpt läge på den fronten i Europa, eller har jag selektivt minne kanske?
IRA och ETA har iaf legat lågt på sistonde jämfört med det glada 90-talet.
Citera
2016-02-11, 21:47
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av huavilkensyn
Om han är en politisk terrorist så är det väl ganska anmärkningsvärt ändå?

Känns som att det var ett tag sen det var skarpt läge på den fronten i Europa, eller har jag selektivt minne kanske?
IRA och ETA har iaf legat lågt på sistonde jämfört med det glada 90-talet.
Hände det inte något IRA-relaterat precis nyligen? Förra veckan eller nåt tror jag det var.
Citera
2016-02-11, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Hände det inte något IRA-relaterat precis nyligen? Förra veckan eller nåt tror jag det var.

Ja visst fan, var väl nån boxningsgala tror jag. Närminnet sviker!
Citera
2016-02-11, 22:14
Medlem
Citat:
Terrorexperterna: Bra att Säpo har agerat

Citat:
Det är bra att Säpo har agerat. Har de gjort fel ska de kritiseras. Men de avfärdar betydligt fler misstankar än de styrker. Så de gör inget på godtyckliga grunder, säger terrorexperten Magnus Ranstorp och fortsätter:
– Sedan får vi se var det landar. Det kan handla om väldigt många olika typer av brott.

http://www.expressen.se/nyheter/terrorexperterna-bra-att-sapo-har-agerat/
Citera
2016-02-11, 22:26
Medlem
Vimurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Är inte din romantiska bild av turkar från 70-talet? Möjligtvis 80-tal där alla högljudda turkar var kemalister och vargar. Du får nog uppdatera dig till 2016 om vi ska ha nån vettig diskussion. Kemalister och nationalister har ju ingenting att säga till om i dagens Turkiet. Absolut ingenting. Turkiet idag är radikal islam, ett av jordens terroristcenter med rekrytering/transit av terrorister/vapen/finansiering till krigen i Syrien, Irak och Libyen, en islamistregering som helt öppet stöder terroristgrupper i Syrien o så vidare...

Bra att Säpo agerar mot spridandet av turkisk terrorism. Den ska inte få nån fäste här!
Kan du ge några exempel på "turkisk terrorism" mot andra mål än minoriteter?
Om du hade läst vad jag skrev så är YTB och UETD Erdogans lobbyorganisationer som verkar i Sverige idag 2016. Dessa organisationers uttalade motiv är just att bevara det turkiska språket och kulturen. Till exempel har de drivit frågan om att turkiska barn som omhändertas av soc i Sverige måste placeras i turkiska familjer, inte i muslimska familjer generellt, utan just turkiska.

Erdogan är i allra högsta grad islamist, lierad med Muslimska brödraskapet och i förlängningen al Qaida men den turkiska, eller snarare ottomanska, identiteten är fortfarande starkare än retoriken om en global islamisk stat inom AKP. Jämfört med andra muslimska länder har Turkiet relativt få jihadister som anslutit sig till IS. Turkisk islamism har andra förebilder, särskilt Muslimska brödraskapet. Erdogan var t.ex. en av få muslimska ledare som gav sitt stöd till den avsatte Mursi. Salafister och MB har skilda teologiska uppfattningar och IS-anhängare föraktar MB även här i Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in