Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-02-11, 10:28
  #1
Medlem
Carpedijems avatar
Hejsan. Blev uppringd för ett tag sen av ett företag som har sitt kvarter på Malta. De uppger sig att vara ett seriöst företag som vill hjälpa sina kunder via telefon. Jag startade ett konto och satte in lite pengar. Blev efter ett tag lite osäker då de allt för ofta ville att jag skulle sätta in mer pengar och få "bonusar". Annars har de kurser jag köpt gått med lite vinst.

Det var två veckor sen jag slutade svara på deras samtal. De har ringt ett par gånger varenda jävla dag. Det är inte förens nu jag börjar undra vilket företag som gör så? Är han så desperat att han vill få tag p mig? Har han inga andra att prata med eller.

Min fråga är nu och någon vet nåt om detta företag FXGM? Är det så att dom är seriösa och vill hjälpa mig? Eller är det scam?

Har försökt googla lite med inte hittat direkt det svar jag söker efter.

Har inte orkat att logga in på min sida och föra över mina pengar plus den vinst jag tjänat. Ser dom att jag loggar in kommer dom försöka få tag på mig.

Mvh
Citera
2016-02-29, 13:47
  #2
Medlem
Ingen fler som har erfarenhet.

Dom sade att folk brukar betala in 5-10.000 kr

Gick mest igenom hur man navigera på hemsidan

Jag skulle fundera ett par dagar

vad tror ni om detta?
Citera
2016-08-17, 17:24
  #3
Medlem
arowanajs avatar
Pokar upp denna, nu har även jag blivit uppringd och
registrerat mig. Har dock inte satt in några pengar ännu.

Hur har det gått för er?
Citera
2016-08-17, 17:51
  #4
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arowanaj
Pokar upp denna, nu har även jag blivit uppringd och
registrerat mig. Har dock inte satt in några pengar ännu.

Hur har det gått för er?

Just valutamarknaderna är decentraliserade med ingen centralstruktur för handel av valutor. Det uppstår väldigt mycket gråzoner när det gäller regler och liknande för mäklare när det gäller handel av valutor.

Varför de vill att du sätter in mer pengar är för att de vet att de allra flesta kunder tillslut torskar alla pengar, och de tjänar på spread/komission.

Ska du syssla med handel av finansiella instrument skall du välja en större aktör inom valutahandel, Oanda är t.ex välkända. Det finns vissa mäklare om du kollar Forexfactory som har en historik och rykte bakom sig.

Om du totalt vill undvika det skall du handla med terminer av valutor alternativt CFDs av större market makers.
Citera
2016-08-17, 18:04
  #5
Medlem
arowanajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QxZtVyPrQ9981AZX
Just valutamarknaderna är decentraliserade med ingen centralstruktur för handel av valutor. Det uppstår väldigt mycket gråzoner när det gäller regler och liknande för mäklare när det gäller handel av valutor.

Varför de vill att du sätter in mer pengar är för att de vet att de allra flesta kunder tillslut torskar alla pengar, och de tjänar på spread/komission.

Ska du syssla med handel av finansiella instrument skall du välja en större aktör inom valutahandel, Oanda är t.ex välkända. Det finns vissa mäklare om du kollar Forexfactory som har en historik och rykte bakom sig.

Om du totalt vill undvika det skall du handla med terminer av valutor alternativt CFDs av större market makers.


Känns faktiskt som att man behöver ha mer tid över för att köpa.
Det som var intressant var att dom fem första affärerna var garanterat pengarna tillbaka.
Sen blev jag lite störd på att dom hade 100% insättningsbonus. Det känns inte
helt seriöst, men det kanske är väldigt många aktörer och dom tävlar om kunderna.

Tack för ditt svar, känns som att jag hoppar över det här =)
Citera
2016-08-17, 18:32
  #6
Medlem
luktar scam, pyramidspel.

TS testa ta ut ALLA pengarna får du inte ut dom är det garanterat scam.
Citera
2016-08-17, 18:48
  #7
Medlem
Blir uppringd varje dag av olika.. Är bara dynga .. Om du är intresserad av detta så gå till dom stora etablerade.. Alla som kör någon form av insättnings bonus anser jag är oseriösa..

Vet fan inte hur dom fått min nummer däremot... Antagligen genom investing.com när jag använde Facebook reg... Så tror dom säljer uppgifter...
Citera
2016-08-17, 22:43
  #8
Avstängd
Tog bort mitt konto från investing.com nu. Blev uppringd av dessa (tror jag det var) för några veckor sen, några dagar efter att reggat mig på investing, en svensk kvinna som inte verkade förstå vad hon försökte sälja in.
Citera
2016-09-05, 17:24
  #9
Medlem
Tha:Hiphopsters avatar
Jag är för närvarande kund hos FXGM och jag har inget ont att säga om dom. FXGM är registrerade i Cypern och är reglerade under både CySEC och FI m.fl. http://www.fxgm.com/about-us/regulations .

Jag har en svensk account manager som jag har regelbunden kontakt med för att diskutera marknaden, mina investeringar och utveckling. De erbjuder tight spread och möjlighet att antingen handla via deras plattform eller MT4.

Vad gäller MT4 och FXGM så kan det sägas att dom är lite långsamma, ingen broker för en som gillar att scallpa.

Var precis som ni väldigt skeptisk i början när dom pratade bonusar osv, men 5 riskfria trades är precis som det låter, det du förlorar sätter dom tillbaka på ditt konto.
Citera
2016-09-05, 18:04
  #10
Medlem
Forzos avatar
Investing.com verkar glatt dela ut telefonnummer till alla som frågar... Blev uppringd av IBAmarkets, som lovade guld och gröna skogar bara jag blev guldmedlem, för några dagar sedan. Verkar vara ungefär samma skit som det du blev uppringd av.
Citera
2016-10-18, 18:27
  #11
Medlem
SavageRSs avatar
FXGM har ringt mig under ett år kan man väl säga. Första gången var jag skeptisk, och då registrerade jag mig inte ens. Nu idag så ringde dem upp och då registrerade jag mig, vi gick igenom sidan osv. Sen innan jag skulle sätta in pengar så förklarade han att man måste verifiera sig själv med pass/körkort samt inbetalningskort (mastercard, visa osv). Då frågade jag varför ni inte bara har mobilt bank ID eller dy.l. han svarade att det skulle vara mycket lättare så och detta får mig såklart att bli skeptiskt, så nu har jag försökt googla företaget, ger ingen vidare information... 1700 är minsta insättningen, skulle få högre "bonus" om jag sätter in 2000. Denna bonusen ska man kunna handla för göra vinst med och kunna få ut vinsten men självklart inte bonusen i sig. Jag förklarade att det verkar jävligt konstigt med verifieringen, skickar inte mitt körkort till vem som helst... man får täcka över vissa saker, fick en guide på mailen. Visst de får inte all information men verkar skumt ändå.

Min nästa fråga blir, är det någon som tagit ut pengar från sidan/clienten? De ska ta typ 5 arbetsdagar enligt supporten.
Verkligen ingen information på nätet, är det bara mig de ringer eller...

Med vänlig hälsning
Citera
2016-10-18, 19:28
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SavageRS
FXGM har ringt mig under ett år kan man väl säga. Första gången var jag skeptisk, och då registrerade jag mig inte ens. Nu idag så ringde dem upp och då registrerade jag mig, vi gick igenom sidan osv. Sen innan jag skulle sätta in pengar så förklarade han att man måste verifiera sig själv med pass/körkort samt inbetalningskort (mastercard, visa osv). Då frågade jag varför ni inte bara har mobilt bank ID eller dy.l. han svarade att det skulle vara mycket lättare så och detta får mig såklart att bli skeptiskt, så nu har jag försökt googla företaget, ger ingen vidare information... 1700 är minsta insättningen, skulle få högre "bonus" om jag sätter in 2000. Denna bonusen ska man kunna handla för göra vinst med och kunna få ut vinsten men självklart inte bonusen i sig. Jag förklarade att det verkar jävligt konstigt med verifieringen, skickar inte mitt körkort till vem som helst... man får täcka över vissa saker, fick en guide på mailen. Visst de får inte all information men verkar skumt ändå.

Min nästa fråga blir, är det någon som tagit ut pengar från sidan/clienten? De ska ta typ 5 arbetsdagar enligt supporten.
Verkligen ingen information på nätet, är det bara mig de ringer eller...

Med vänlig hälsning


Skicka inga pengar till dessa. Det är mer likt en bettingsida än en sida där man handlar med värdepapper. Spot-forex är i stort sett lurendrejeri, precis som binära optioner är. Om du nu någonsin måste handla forex så finns terminshandel men det behöver du inte bry dig om förrän du har mycket pengar att avvara.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback