• 2
  • 3
2016-02-11, 23:49
Medlem
Sgt.Blands avatar
Vill inte låta som en foliehatt nu men har inte Isis hotat med att slå till i Sverige? Många Iranier i Sverige tar avstånd från både religion och den iranska regimen när man flyttar till Sverige. Finns en massa iranier här i Malmö som skiter totalt i islam. Tror knappt aldrig ens jag har träffat en tjej med iranskt ursprung med en slöja på skallen.

Edit: Eller iranska agenter som nämnts i tråden redan.
Citera
2016-02-11, 23:55
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Vill inte låta som en foliehatt nu men har inte Isis hotat med att slå till i Sverige? Många Iranier i Sverige tar avstånd från både religion och den iranska regimen när man flyttar till Sverige. Finns en massa iranier här i Malmö som skiter totalt i islam. Tror knappt aldrig ens jag har träffat en tjej med iranskt ursprung med en slöja på skallen.

Edit: Eller iranska agenter som nämnts i tråden redan.
Tyvärr, för sent, men tillvägagångssättet påminner lite för lite om Daesh. De brukar slå till i lite större skala.
Citera
2016-02-11, 23:57
Medlem
Rikskrim08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Tyvärr, för sent, men tillvägagångssättet påminner lite för lite om Daesh. De brukar slå till i lite större skala.

Instämmer - det här ser ut som ett beställningsmord. Sökning har skett med drönare över mordplatsen under dagen. 12-13 minuters "ostörd" bilkörning mellan bostaden och fyndplatsen som ligger naturligt om man väljer första avskilda ställe med vetskapen att bilen och kroppen kommer att upptäckas inom 8 timmar, d.v.s. så snart personal kör till PGA Bara som är en exklusiv konferens- och golfanläggning utanför Malmö.
Senast redigerad av Rikskrim08 2016-02-12 kl. 00:17.
Citera
2016-02-12, 10:29
Medlem
HeadOfBoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rikskrim08
Instämmer - det här ser ut som ett beställningsmord. Sökning har skett med drönare över mordplatsen under dagen. 12-13 minuters "ostörd" bilkörning mellan bostaden och fyndplatsen som ligger naturligt om man väljer första avskilda ställe med vetskapen att bilen och kroppen kommer att upptäckas inom 8 timmar, d.v.s. så snart personal kör till PGA Bara som är en exklusiv konferens- och golfanläggning utanför Malmö.

Det är dessutom på Skåneleden och många personer från Bara går den vägen upp mot bokskogen när dom vallar sina hundar på kvällen. Detta tyder på att GM är från Malmö utan större vetskap om området.
Citera
2016-02-12, 10:38
Medlem
XeniaOnatopps avatar
SkD: Död kropp hittades i brunnen bil
Citat:
– Den senaste uppgift som jag har är att inget tyder på att det ligger något brottsligt bakom händelsen, förklarade Paul Nilsson som är utredningschef hos polisen i södra Skåne. Det pågår en rättsmedicinsk undersökning för att vi helt ska kunna utesluta att ett brott inte har begåtts.
Citera
2016-02-12, 18:28
Medlem
http://www.skd.se/2016/02/12/offer-i...-identifierad/

Men om det var självmord. Snacka om ha ballar av stål. Bränna sig i en bil, hör väl inte till vanligheten,
Citera
2016-02-12, 18:34
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rgolsson
http://www.skd.se/2016/02/12/offer-i...-identifierad/

Men om det var självmord. Snacka om ha ballar av stål. Bränna sig i en bil, hör väl inte till vanligheten,
Det har hänt förr. (FB) Person funnen i utbrunnen bil i Falkenberg, mordutredning inledd.
Citera
2016-02-13, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
SkD: Död kropp hittades i brunnen bil
nu kan man mörda någon utan vapen tex en gift spruta sedan kan de söva ner någon med Kloroform och sedan tända på
Citera
2016-02-15, 13:04
Medlem
sillynamnams avatar
Oj. Jag har faktiskt läst en av hans böcker, Krigsbibliotekarien. Det var lite fascinerande, han lånade ut böcker till soldaterna vid fronten i Iran och det blev betraktat som lite skumt. Språket var enkelt men fint, jag gillade det och det var en ovanlig berättelse. Han har en så fin utstrålning också. Har media rapporterat något mer om det? Jag tänker att poet som misstänks ha blivit mördad borde bli löpsedlar. Det har inte varit på nyheterna, inte som jag hört ialf.
Citera
2016-02-19, 22:42
Medlem
http://svedala.lokaltidningen.se/pol...kler/160219578
Citera
2016-02-19, 22:55
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rgolsson
http://svedala.lokaltidningen.se/pol...kler/160219578
Citat:
– Identiteten är fortfarande inte fastställd till hundra procent. Men oaktat detta gör jag en samlad bedömning att det inte längre finns någon misstanke om brott, säger förundersökningsledaren Ann-Christine Sjöbeck till Lokaltidningen.
.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in