2005-11-15, 01:20
Medlem
Tja! Jag är en kille i senare tonåren.. (låter som KP, hihi) och blabla.

Problemet är.

Jag är näst intill ointresserad till att ha en flickvän eller liknande, visst lite sex och en skön tjej o mysa med tackar man väl inte nej till men det behvöer man inte vara ihop för att göra.

GREJEN ÄR, att jag på något sätt lyckas "kära" ner mig smått i olika töser hela tiden.. Det är nästan som att jag målar upp en bild av tjejen som att hon är så himla bra och så.. Att man kärar ner sig och sen "satsar" lite för att inse att det inte går, är himla dåligt för självkänslan, så det är inget man vill hålla på med..

Nu till alla er hobbypsykologer och alla andra för den delen..

Jag umgås fan nästan bara med grabbarna och trivs väl med det + kasnke nån skön tjej på helgen.. Men allt detta jidder i veckorna med känslor och försöka få tjejer intresserad av mig.. HUR SKA JAG KOMMA BORT FRÅN DET?

Sitter mycket vid MSN, så där kan en av bovarna vara.. Ska jag lira något spel istället för att småflörta med tjejer från skolan på MSN?

Hjälp behövs innan jag blir ett känslovrak!
Citera
2005-11-15, 01:25
Medlem
systems avatar
Jag ser ärligt talat inte något problem. Vill du inte vara tillsammans med någon så beror det väl på att du inte träffat rätt ännu? Jag tror det är normalt att man bygger upp en bild inom sig hur ens partner ska vara. Att sedan den bilden inte stämmer med verkligheten spelar mindre roll.

Att "kära ner sig" är lätt hänt, men om du väntar tills du blir upp över öronen förälskad så kommer du märka vilken skillnad det är. Det är .. ja, himmelskt!

Forstätt att chatta med flickorna på kvällarna om du vill. Eller spela. Gör som du vill. Tids nog kommer något att hända.

Lycka till.
Citera
2005-11-15, 01:29
Medlem
occasuss avatar
http://forum.flashback.info/scandina...d.php?t=128898

Du är en förälskad tonåring för helvete! Kan det bli bättre?
Citera
2005-11-15, 20:49
Medlem
Haha, jo.. visserligen kan man se det som så.

Däremot det jag ansåg själva problemet vara, är att jag nästan känner mig "för" sugen.. fått för lite sex kanske? :P

Känns bara som mina krav är lägre men intresset är fortfarande i topp.

Jag är snygg och charmig, kanske problemet sitter i självförtroendet.. För lite. :P

Nä men, får väl acceptera den ungdomliga situationen tills hormonerna spelat ut sitt.
Citera
2005-11-16, 07:36
Medlem
chilli__s avatar
jag har exakt samma problem!
men jag VILL ha ett fast förhållande..lyckas dock aldrig eftersom jag alltid gå o blir "förälskad"<---*förstadiet för kärlek?* i tjejer...
sista tjejen t.ex..det var så att jag kände mig desperat nästan.
så jag mer eller mindre Bestämde mig för att bli kär i denna flicka.
de blev jag då också..tror jag..kändes underbart varje gång vi träffades iaf..
efter kanske 1-1½ månad så färsvann alla känslor..kvar stog jag med en flickvän som jag absolut inte orkade ringa/vara med/prata med i skolan överhuvudtaget..
det var jävligt jobbigt..
efter ett tag så kände hon väl på sig att nånting var fel..jag hade ju tänkt snacka med henne om det men jag vågade inte/vill inte såra henne..
hon ville ta ett uppehåll då då.så vart det också..sen efter ett tag bestämde vi tilsammans att det inte skulle vara bra om vi är ihop längre...

och det är sånnt skit jag vill slippe helst..jag vill fan ha ett seriöst förhållande..har aldrig haft det i hela mitt liv..*är ungdom jag också*

nu har jag typ "börjat" med att inte "ragga på tjejer för att sedan bli kär*

nån som vet vad allt dethära handlar om?

kan även tillägga att jag inte har haft den bässta uppväxten heller..
Citera
2005-11-16, 12:03
Medlem
Låter som en inte helt ovanlig situation, ordnar väl upp sig nångång.

Själv har jag gett upp tjejer helt, visst skulle det väl vara trevligt att ha någon men chansen för att det skulle hända är nog inte långt från 0, och om jag mot förmodan skulle få någon så kan jag nog hävda att det inte skulle hålla länge. Så det är bara att tacka och ta imot och inse att jag kommer dö ensam och fattig (knappast fattig dock, men det låter ju bättre att säga så )
Får ju tid till annat istället i och för sig, så det är ju inte helt fel. Men var du nöjd så länge du får nånting i alla fall även om det inte går som du tänkt dig.
Citera
2005-11-16, 13:42
Medlem
Likwitjunkies avatar
haha jag har exakt samma problem jag med, tror d eller ej. vill heller inte ha en flickvän , bara en brud att mysa med ibland (har d till o från, inte samma person då men ändå) hehe skumt
Citera
2005-11-16, 13:45
Medlem
Monikas avatar
Det är som det ska vara för tusan. Flörta oskyldigt. Varför inte? Det är inte som att du behöver gifta dig med varje tjej du flörtar med.
Det ÄR ett salgs spel. En slags övning. Kör på, oroa dig inte. Det hör till att såra/bli sårad. Men man ska naturligtvis försöka undvika just det. Annars är det bara att köra.
Citera
2005-11-16, 13:51
Medlem
Un Perros avatar
Också säger folk att flashback har blivit ett fjortisforum.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in