2016-02-10, 22:57
Medlem
superbajss avatar
Försökte läsa en artikel om hur Colorado fick ihop närmare en miljard dollar i vinst från lagligt såld cannabis 2015 men sidan är blockerad för mig (Telia)?
Någon annan som kan verifiera om det funkar utan proxy? Är internet censuren i fullfart nu?
sidan i fråga:
Finns det fler sidor som ni har lagt märke till är blockerade?
Citera
2016-02-10, 23:01
Medlem
SingMeToSleeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av superbajs
Försökte läsa en artikel om hur Colorado fick ihop närmare en miljard dollar i vinst från lagligt såld cannabis 2015 men sidan är blockerad för mig (Telia)?
Någon annan som kan verifiera om det funkar utan proxy? Är internet censuren i fullfart nu?
sidan i fråga:
Finns det fler sidor som ni har lagt märke till är blockerade?

Funkar inte för mig heller.

Citat:
Your access to this site has been limited

Your access to this service has been temporarily limited. Please try again in a few minutes. (HTTP response code 503)

Reason: Access from your area has been temporarily limited for security reasons

Important note for site admins: If you are the administrator of this website note that your access has been limited because you broke one of the Wordfence firewall rules. The reason you access was limited is: "Access from your area has been temporarily limited for security reasons".

If this is a false positive, meaning that your access to your own site has been limited incorrectly, then you will need to regain access to your site, go to the Wordfence "options" page, go to the section for Firewall Rules and disable the rule that caused you to be blocked. For example, if you were blocked because it was detected that you are a fake Google crawler, then disable the rule that blocks fake google crawlers. Or if you were blocked because you were accessing your site too quickly, then increase the number of accesses allowed per minute.

If you're still having trouble, then simply disable the Wordfence firewall and you will still benefit from the other security features that Wordfence provides.

If you are a site administrator and have been accidentally locked out, please enter your email in the box below and click "Send". If the email address you enter belongs to a known site administrator or someone set to receive Wordfence alerts, we will send you an email to help you regain access. Please read this FAQ entry if this does not work.

This response was generated by Wordfence.
Citera
2016-02-10, 23:05
Medlem
superbajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingMeToSleep
Funkar inte för mig heller.
Får exakt samma ruta! Mycket intressant...
Citera
2016-02-10, 23:06
Medlem
Cuzco1s avatar
Om du läser så förstår du att det är sidans egna säkerhetssystem som blockerar.

Jag är också blockerad när jag kör utan proxy men när jag kör universitetets proxy fungerar det. Varför kan nog "Wordfence" svara på.
Citera
2016-02-10, 23:11
Medlem
superbajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cuzco1
Om du läser så förstår du att det är sidans egna säkerhetssystem som blockerar.
Det är därför jag gjorde tråden, för att försöka få svar på om det verkligen är sidan som blockerar svenska surfare att komma in på sidan eller tvärtom. Jag har skickat en tweet till cannabist, inväntar svar från dom.
Citera
2016-02-11, 01:32
Medlem
Ziayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av superbajs
Det är därför jag gjorde tråden, för att försöka få svar på om det verkligen är sidan som blockerar svenska surfare att komma in på sidan eller tvärtom. Jag har skickat en tweet till cannabist, inväntar svar från dom.
Knappast att sajten själv blockerar enbart svenskar och nån statligt ledd censur här, nej. Din IPS går inte med på att blockera sajter heller, måste va nåt extremt. Det är säkerhetsproblem på sidan, skulle jag tro. Hackerattack,virus annan malware?
Blockerar nog alla användare just nu. Om man testar VPN för att byta geografiskt läge blir det kanske samma resultat

Svarade sajten på ditt tweet?
Senast redigerad av Ziaya 2016-02-11 kl. 01:42. Anledning: Tillägg
Citera
2016-02-11, 04:21
Medlem
superbajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ziaya
Blockerar nog alla användare just nu. Om man testar VPN för att byta geografiskt läge blir det kanske samma resultat

Svarade sajten på ditt tweet?
Funkar med proxy, har testat lite olika länder.
Jag fick svar från sidan, detta sa dom;
"We're not blocking anything on our end - not sure about the rules in Sweden for cannabis-centric sites"
Citera
2016-02-11, 04:31
Medlem
SilentVictorys avatar
Det är säkerhetspluginet wordfence som strular.
Felet ligger alltså hos dom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in