• 9
  • 10
2016-04-02, 11:31
Medlem
I underbar flashback anda sitter ni i kallingar hemma i datorstolen äter chips , dricker cola och hatar på folk.

Killen ska ha cred att han gör någonting sen om han inte är så superduktig så måste det ju finnas något han gör rätt. Tycker killen gör helt rätt som försöker hora sig på youtube för en 10a, bättre än att sitta i foppatofflor och försöka göra sig rolig på honom.
Citera
2016-04-02, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av haxer
I underbar flashback anda sitter ni i kallingar hemma i datorstolen äter chips , dricker cola och hatar på folk.

Killen ska ha cred att han gör någonting sen om han inte är så superduktig så måste det ju finnas något han gör rätt. Tycker killen gör helt rätt som försöker hora sig på youtube för en 10a, bättre än att sitta i foppatofflor och försöka göra sig rolig på honom.

Visst, cred till att han inte sitter kallingar och äter chips, men det han sysslar med är mer eller mindre falsk marknadsföring.
Senast redigerad av Liketed 2016-04-02 kl. 12:08.
Citera
2016-04-02, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av haxer

Cred? Killen försöker ju lura av folk deras pengar genom att lova dem guld och gröna skogar.
Citera
2016-04-02, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_
Cred? Killen försöker ju lura av folk deras pengar genom att lova dem guld och gröna skogar.

Som alla andra investerare med egen agenda? Knappast den värsta där ute.
Tror nog JP morgan, swedbank, SEB är några av de som har tagit detta till the next level.

Finns inga garantier i vad jag ser att han "lovar" någon något.
Citera
2016-05-09, 14:29
Medlem
Jag har haft möjlighet att titta på detta lite närmare i sömmarna. Jag struntar faktiskt i om han är duktig på det han gör eller hur han ser ut. Det viktiga är vad han utger sig för att vara.

Hans AB är registrerat i slutet på 2015 och han är först momsregistrerad i feb 2016. Han har ingen tidigare verksamhet registrerad hos Bolagsverket.

Ovanstående säger mig en hel del. Han kan inte bedrivit utbildning under 2015 såvida han inte gjort det som allmosor. Har han bedrivit kurser mot betalning har han inte redovisat det som inkomst i något bolag och någon momsredovisning finns inte heller. Det sistnämnda borde göra skattemyndigheten intresserad.

Det finns en mängd referenser på hans hemsida. Antingen är dessa falska eller så har han uppenbarligen bedrivit kurser. I vilket fall är det lika illa då det antingen rör sig om falsk marknadsföring eller inkomst som han (förmodat) inte redovisat för.

Minst en person som stoltserar med hans utbildningsdiplom, på bild på hans hemsida, är en närastående person. Det är i och för sig inte förbjudet att utbilda sina nära och kära, men rent etiskt
kan man sätta ett frågetecken kring detta då det kan föreligga nepotism.

Med ovanstående i beaktande har jag svårt att tro på att han har utfört det han påstår sig ha utfört och om han mot förmodan har utfört det är det med stor sannolikhet inte en helt laglig verksamhet.

Det är en ung kille med ambitioner och vilja. Det ska jag ge honom cred för. Möjligtvis att han i sin iver gjort fel i sin företagskarriär. Detta kan dock åtgärdas genom kurser (via internet??).

Det finns flera andra killar på bland annat youtube som delar med sig av sina setups och utbildar helt gratis. Personligen väljer jag nog dessa för att förkovra mig.

Lycka till med er trading!
Citera
2016-08-01, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draglof
Jag har haft möjlighet att titta på detta lite närmare i sömmarna. Jag struntar faktiskt i om han är duktig på det han gör eller hur han ser ut. Det viktiga är vad han utger sig för att vara.

Hans AB är registrerat i slutet på 2015 och han är först momsregistrerad i feb 2016. Han har ingen tidigare verksamhet registrerad hos Bolagsverket.

Ovanstående säger mig en hel del. Han kan inte bedrivit utbildning under 2015 såvida han inte gjort det som allmosor. Har han bedrivit kurser mot betalning har han inte redovisat det som inkomst i något bolag och någon momsredovisning finns inte heller. Det sistnämnda borde göra skattemyndigheten intresserad.

Det finns en mängd referenser på hans hemsida. Antingen är dessa falska eller så har han uppenbarligen bedrivit kurser. I vilket fall är det lika illa då det antingen rör sig om falsk marknadsföring eller inkomst som han (förmodat) inte redovisat för.

Minst en person som stoltserar med hans utbildningsdiplom, på bild på hans hemsida, är en närastående person. Det är i och för sig inte förbjudet att utbilda sina nära och kära, men rent etiskt
kan man sätta ett frågetecken kring detta då det kan föreligga nepotism.

Med ovanstående i beaktande har jag svårt att tro på att han har utfört det han påstår sig ha utfört och om han mot förmodan har utfört det är det med stor sannolikhet inte en helt laglig verksamhet.

Det är en ung kille med ambitioner och vilja. Det ska jag ge honom cred för. Möjligtvis att han i sin iver gjort fel i sin företagskarriär. Detta kan dock åtgärdas genom kurser (via internet??).

Det finns flera andra killar på bland annat youtube som delar med sig av sina setups och utbildar helt gratis. Personligen väljer jag nog dessa för att förkovra mig.

Lycka till med er trading!

En varning är på sin plats. Att öka kapital från 50tkr till 2 msek är fullt möjligt med den hävstång som CFD möjliggör. Handlar man på ex. IG får man på index en hävstång på sitt kapital på 200ggr. Och låga säkerhetskrav. Det ställer stora krav på erfarenhet, R/R, moneymanagement och kunskap om marknaden. Ska man använda dessa instrument som nybörjare börjar man med extremt litet kapital, lär sig teknisk att följa marknaden, sätter tighta stopp loss och räknar med att förlora sitt insatta kapital många gånger om det första halvåret. Trading kräver många timmars träning för att utföra bra och det alla nybörjare missar i början är moneymanagement. Att i annonser framhäva att man gått från 50 tkr till 2msek (vilket jag inte betvivlar är riktigt) ger ett intryck av att vårdande av kapital och riskkontroll inte varit av högsta prioritet..

Det finns många som på nätet ger information gratis. Bubosaktieanalys.se med youtubekanal är en bra start om man vill lära sig teknisk analys och riskkontroll från grunden. Men det finns så klart många fler. Trading lär man sig genom att nöta timmar framför datorn med ett genuint intresse för finans. Få om ens någon är i längden framgångsrik om man inte lägger ner otroligt mycket timmar framför skärmarna, följer börsnyheter genom efn tv, cnbc, twitter och läser analyser från mäklarhusen. Hårt arbete, inte glassande i solen med hunden, är vad som leder till framgång.
Citera
2016-08-14, 20:33
Medlem
skäggmannens avatar
Vad hans business gör är väl uppenbart, det är inte direkt en nyhet att det funkar att kalla sig själv för proffs för att sen lära ut till folk som är nybörjare mot betalning.
Kudos till Peter Svan för att han försöker.
Frågan som nu är intressant är om han kommer lyckas få in kunder och tjäna pengar.
Citera
2016-08-27, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skäggmannen
Vad hans business gör är väl uppenbart, det är inte direkt en nyhet att det funkar att kalla sig själv för proffs för att sen lära ut till folk som är nybörjare mot betalning.
Kudos till Peter Svan för att han försöker.
Frågan som nu är intressant är om han kommer lyckas få in kunder och tjäna pengar.

Jag har faktiskt pratat med denna kille på telefon, och enligt honom så har han runt 60 "studenter". Så att om vi antar att alla av dessa 60 personer är med i hans "team", där kursen kostar 999;-/månad, så tjänar han alltså 60 000 kr per månad på att bara lära ut. Frågan är om dessa pengar skattas.
Citera
2021-06-17, 09:04
Medlem
Det verkar onekligen gå bra för Peter Svan i livet. Jag har tvekat. Att sitta vecka efter vecka i en sunkig kontorslokal och göra webbsndningar för att locka kunder till sin kurs ger inte ett tecken på en framgångsrik trader.

Nu verkar det som han skall dra igång en svensk prop-trading-firma. Han erbjuder en trader 50.000USD att trada för. Vinsten splittas 50/50, han står för risken. Hans mål är inom ett år ha 100 traders som han finansierar. Inga småsummor han får ställa ut i så fall. Han tar en avgift för det men inget som kommer kompensera en dålig traders resultat. https://www.tradersochinvesterare.se...ps-infowebinar

I ett av sina många tradingwebbinar hävdade han att i början av hans karriär var 100.000 kr mycket, nu får man lägga på 3-4 nollor för att han skall tycka det är mycket, dvs mer 100.000.000 kr. I ett annat webinnar vill jag minnas att han hade haft en avkastning på 100% en månad, det tillhörde dock inte vanligheten. Men även en avkastning på 10% per månad ger en enorm utväxling.

För mig är det något som inte stämmer. Varför kränger man relativt billiga kurser om man är så duktig trader? I vart fall inte år efter år. Det ger ju ingen direkt frihet. O de flesta som söker lär ju vara någon som söker ett enkelt sätt att bli rik.

Vad är uppsidan för Peter Svan att driva en proptradingfirma? Är han så duktig som han påstår är han ju duktigare än alla trader han kommer finansiera.

Pengarna han ställer ut finns i vart fall inte i sina företag som har blygsamma tillgångar. Ungefär som man förväntar sig av ett företag som med hygglig framgång säljer kurser.
Citera
2023-11-21, 15:23
Medlem
daytradingskolan.se nu mera stängd och han går under traderkanalen.se och i England, dock har han bytt namn så ingen ska känna igen honom. W*lh*lm S*an
Citera
  • 9
  • 10

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in