2016-02-10, 15:47
Medlem
Grisbrottarens avatar
Idag publicerar Dala-tidningarna en artikel om en kommunpolitiker i Gagnef som i september i fjol ska ha tafsat på "en person av motsatt kön" i Lindberghallen i Djurås. När polisen ingrep, gjorde politikern motstånd och omhändertogs för berusning. Åtal är väckt för sexuellt ofredande och våldsamt motstånd – mot polisen.
Citat:
En Gagnefspolitiker åtalas misstänkt för sexuellt ofredande och våldsamt motstånd.

Enligt stämningsansökan har kommunpolitikern ofredat en person av motsatt kön på ett sätt som kunde förväntas kränka personens sexuella integritet.
http://www.dt.se/dalarna/gagnef/kommunpolitiker-atalas-for-sexuellt-ofredande-och-valdsamt-motstand

Frågor:
Vem är politikern och vilken är partitillhörigheten? Är det en man eller kvinna?
Vilket är offret? Är det ett riktigt offer, någon med politiska motiv eller bara ett hysteriskt fruntimmer?
Vad har egentligen inträffat?
Är politikern känd i byn som en fyllbult och sexist?
Citera
2016-02-10, 16:29
Medlem
IceEyess avatar
Eftersom partitillhörigheten utelämnas kan vi sannolikt avskriva SD.
Citera
2016-02-10, 16:55
Medlem
Starobrnos avatar
Man kan gissa att en man antastat en kvinna i detta fall, men det hedrar dt.se att man kör en könsneutral rapportering

Lindberghallen är ett shopcenter i miniformat; där finns Ica, Systemet och Turistbyrån, och en övervåning för events. Ingen bankomat men en busshållplats utanför. Att gå tvärs igenom Lindberghallen tar 15 sekunder.

Gagnef är ett av de sista fästena för Centerpartiet.
Citera
2016-02-10, 19:09
Medlem
substitutes avatar
he he, biograf och systembolag är ingen bra kombi,
första webscraping får väl bli här nånstans

http://www.gagnef.se/kommun-och-politik/politisk-organisation/
Citera
2016-02-10, 20:05
Medlem
MorganPalssons avatar
Är det inte schysstast och mest etiskt att vänta med att hänga ut personen tills en eventuell dom är aktuell? Rör sig trots allt om en lite kommunpolitiker från en obetydlig kommun. Inte en offentlig person direkt.
Citera
2016-02-10, 20:18
Medlem
substitutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MorganPalsson
Är det inte schysstast och mest etiskt att vänta med att hänga ut personen tills en eventuell dom är aktuell? Rör sig trots allt om en lite kommunpolitiker från en obetydlig kommun. Inte en offentlig person direkt.

Typiskt svenskt resonemang, mindre kommun, obetydlig politiker - då är det antagligen ok. Men se på flashback,.där hängs alla ut, oavsett klasstillhörighet - sug på.den du. Kom igen folk - vem är kåtbocken?

Sen om det varit en SD politiker. Oj oj oj
Önskan om nedsläckning tyder väl mest på en sosse.
Senast redigerad av substitute 2016-02-10 kl. 20:33.
Citera
2016-02-10, 21:02
Medlem
MorganPalssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av substitute
Typiskt svenskt resonemang, mindre kommun, obetydlig politiker - då är det antagligen ok. Men se på flashback,.där hängs alla ut, oavsett klasstillhörighet - sug på.den du. Kom igen folk - vem är kåtbocken?

Sen om det varit en SD politiker. Oj oj oj
Önskan om nedsläckning tyder väl mest på en sosse.
Ja jag är svensk?

Jag påpekar alltid att man ska vara restrektiv med att hänga ut namn och personuppgifter, oavsätt ålder, kön, parti- eller klasstillbehörighet. Iaf så länge personen inte är dömd.
Citera
2016-02-10, 21:29
Medlem
substitutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MorganPalsson
Ja jag är svensk?

Jag påpekar alltid att man ska vara restrektiv med att hänga ut namn och personuppgifter, oavsätt ålder, kön, parti- eller klasstillbehörighet. Iaf så länge personen inte är dömd.

Skvaller och möjlig GM är alltid välkommet här, dock bör man maska namnet eller skicka.PM. Tror du får välja ett mer politiskt korrekt forum.
Senast redigerad av substitute 2016-02-10 kl. 21:31.
Citera
2016-12-12, 13:31
Medlem
Cocinellas avatar
Vet man fortfarande inte vilken politiker det är?
Citera
2016-12-14, 11:54
Medlem
Haha trodde det bara var traktens a-lagare som var fulla vid Lindberghallen...
Citera
2016-12-14, 15:17
Medlem
Är jag inte helt ute och cyklar, så tror jag att jag vet vem det är. Han är inte kvar vid kommunen nu. Bor i dala-floda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in