2016-02-10, 09:47
Medlem
andreasofthebfts avatar
Jag använder en:
- MacBook pro 13” retina
- i5 2,7GHz
- 8GB

Jag kommer inte överens med iTunes; fanskapet krånglar och buggar hela tiden när jag försöker shoppa film på iTunes och framför allt när jag ska titta på film.

Det är inget problem med internet, klockar in på runt 200mbit/s.

Trots det laggar alla filmer jag försöker kolla på i itunes.
Och buffrar var 5:e sekund.
Det driver mig till deliriska utbrott så fort jag vill kolla på filmer jag köpt.

Itunes versionen är: 12.3.2.35

Är det bara jag som har detta problem?
Jag tar tacksamt emot tips om det finns något att göra, innan jag programmerar om skiten med en slagborr.

Mvh
Citera
2016-02-10, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av andreasofthebft
Jag använder en:
- MacBook pro 13” retina
- i5 2,7GHz
- 8GB

Jag kommer inte överens med iTunes; fanskapet krånglar och buggar hela tiden när jag försöker shoppa film på iTunes och framför allt när jag ska titta på film.

Det är inget problem med internet, klockar in på runt 200mbit/s.

Trots det laggar alla filmer jag försöker kolla på i itunes.
Och buffrar var 5:e sekund.
Det driver mig till deliriska utbrott så fort jag vill kolla på filmer jag köpt.

Itunes versionen är: 12.3.2.35

Är det bara jag som har detta problem?
Jag tar tacksamt emot tips om det finns något att göra, innan jag programmerar om skiten med en slagborr.

Mvh

Låter märkligt det där, jag har samma iTunes-version på en snart 7 år gammal MBP 15” med 8GB RAM och kan inte minnas att jag haft några sådana fenomen. Har 100/100-lina hemma och kör trådlöst.

Menar du att alla filmer du hyr eller köper via iTunes och tittar på i iTunes på din MBP uppför sig så? Eller händer detta när du skickar filmen till din TV via Apple TV?

Har du öppnat Aktivitetskontroll medan du kör en film och tittat där om det är hög belastning på processor eller RAM, eller om det sker nåt märkligt med nätverket?
Citera
2016-02-10, 15:17
Medlem
andreasofthebfts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Låter märkligt det där, jag har samma iTunes-version på en snart 7 år gammal MBP 15” med 8GB RAM och kan inte minnas att jag haft några sådana fenomen. Har 100/100-lina hemma och kör trådlöst.

Menar du att alla filmer du hyr eller köper via iTunes och tittar på i iTunes på din MBP uppför sig så? Eller händer detta när du skickar filmen till din TV via Apple TV?

Har du öppnat Aktivitetskontroll medan du kör en film och tittat där om det är hög belastning på processor eller RAM, eller om det sker nåt märkligt med nätverket?

Hej, tack för svaret.

iTunes är jättesegt när jag vill köpa/hyra en film, samt att när jag kollar på en film med itunes, som jag köpt/hyrt, så bufflar den och laggar.
jag har tänkt att det är wi-fi:et, men när jag kör kontroller så får jag >200mbit.

det blir ingen överdriven belastning på varken ram eller cpu som kan förklara.

annars funkar datorn felfritt, men inte iTunes.

hittade en länk med liknande problem: http://m3.idg.se/2.1022/1.649841/itu...02016-02-10%20
Senast redigerad av andreasofthebft 2016-02-10 kl. 15:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in