• 1
  • 2
2016-02-10, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChaimMuhammedsson
Det viktiga är att inte missleda sina kunder gällande potentiella hälsoeffekter, renheten av produkten eller vilket produkt det är du faktiskt säljer till kunden.

Vilken tur att alla alltid har koll på vilken produkt de säljer och hur ren den är
Och att alla kunder faktiskt vet vad det är för produkt de är ute efter.
Citera
2016-02-10, 15:37
Medlem
Mommejrs avatar
Säljer inte något längre. Men har jag sålt något har jag inte direkt haft dåligt samvete . Har inte direkt sålt till några "pundare" utan vanliga människor som har arbeten, studerar. Inga no lifes alltså. Droger som Extacy om jag hjälpt med det, så har jag EZ testat sakerna innan någon annan fått det. För att försäkra att man inte ger en dålig produkt till någon som kanske leder till döden i värsta fall. Skulle inte tro att jag fördärvat några liv iaf, ser inte så stor skillnad på att sälja illegala droger, än det jobbet kassörskan gör på tex systembolaget.Dock är dom flesta man sålt till just vänner, så jag har tom sagt till när jag tyckt det vart lite väl mkt till vissa. Jag är personen som bryr mig om den andras välmående iaf
Citera
2016-02-11, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pervopelle
Vilken tur att alla alltid har koll på vilken produkt de säljer och hur ren den är
Och att alla kunder faktiskt vet vad det är för produkt de är ute efter.

Det behöver man inte veta, mer har man en aning om hur det står till och kunden frågar skall man vara ärlig.

Det kan vara mycket farligt att ta fel drog eller högre / lägre dos av rätt drog än vad man har förväntat sig. Om du att du har 5-IT eller PMA så är det ju helt otroligt omoraliskt att sälja det som MDMA.

Sedan så finns det ju lite olika testmetoder som kan tillämpas på okända pulver och piller.
Citera
2016-02-12, 03:58
Medlem
lockouts avatar
Tycker man själv att drger är fel, något man själv inte skulle kunna tänka sig att pilla i sig och bara gör det för pengar. Då tycker jag att det är moraliskt fel

Men om man själv använder det man säljer (inget krav på att vara en riktig pundare det räcker med brukare) då tycker jag inte det är moraliskt fel att sälja till likasinnade så längd man inte tar överpris eller det är barn
Citera
2016-02-12, 12:56
Medlem
Rebelsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lockout
Tycker man själv att drger är fel, något man själv inte skulle kunna tänka sig att pilla i sig och bara gör det för pengar. Då tycker jag att det är moraliskt fel

Men om man själv använder det man säljer (inget krav på att vara en riktig pundare det räcker med brukare) då tycker jag inte det är moraliskt fel att sälja till likasinnade så längd man inte tar överpris eller det är barn

Bra! Alla behöver överleva
Citera
2016-02-17, 15:13
Medlem
Tropexs avatar
Säljer inte just nu eller ens regelbundet, men har sålt, och tycker jag är tillräckligt insatt för att få ha en åsikt...

Håller väl med TS om att gör inte jag det, så gör någon annan. Jag och du och alla andra har som vuxna människor rätten till eget ansvar samt självbestämmande över vår egen kropp. Med andra ord är det brukarens ansvar att vilja ta en viss substans, samtidigt som det också är brukarens ansvar att inte flippa ur och skada andra människor, vilket inte händer på de flesta droger. En av de värsta drogerna som är en stor bidragande orsak till våld, tappat omdöme, dödlig psykotisk abstinens, är alkohol, men den är ju förstås laglig. Inte så att jag säger att alkohol borde vara olagligt - passar bara på att ge en känga till narkotikapolitiken i Sverige - skärp er politiker!

Rätt varor till rätt pris tycker jag också är viktigt. Droger kommer alltid finnas och aldrig försvinna. Skulle aldrig hjälpa eller beckna till barn. Inte så att man tar leg-kontroll, men skulle någon se yngre ut än 17 år skulle jag nekat direkt.
Senast redigerad av Tropex 2016-02-17 kl. 15:16.
Citera
2025-03-16, 23:02
Medlem
Burnwines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebelson
Jag vill hjärna vilja höra era åsikter om den moraliska frågan men att sälja narkotika!
Jag har själv haft funderingar på denna fråga den sista tiden.

Jag vill hjärna vilja höra era åsikter om den moraliska frågan.

Tycker ni som säljer att ni hjälper till att fördärva människor. Eller har ni den inställningen som jag. Att om inte jag gör det så gör någon annat det ist. Planeten är liksom skapad så, kommer alltid finnas kvar droger i rörelse och det finns ingen som kan stoppa det, det tillhör livet
Är man en dåliga person för att man vill ta del av snabba pengar, och sälja till en snubbe som utan dig skulle inte sluta punda iaf? Hur tänker ni om detta? eller när ni säljer att ni hjälper till att fördärva människor. Eller har ni den inställningen som jag. Att om inte jag gör det så gör någon annat det ist. Planeten är liksom skapad så, kommer alltid finnas kvar droger i rörelse och det finns ingen som kan stoppa det, det tillhör livet
Är man en dåliga mig för att man vill ta del av snabba pengar, och sälja till en snubbe som utan dig skulle inte sluta punda iaf? Hur tänker ni om detta?

Hur gick det då så här 9 år senare?

Började du sälja droger eller fick du ett jobb istället?

Har du körkortet idag?

Samma flickvän?
Citera
2025-03-16, 23:08
Medlem
Vet några som sålde droger de villebara ha pengarna och sket i den så kallade moralen de hade helt utan problem kunnat sälja till mindreåriga.
Citera
2025-03-16, 23:28
Medlem
Rebelsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burnwine
Hur gick det då så här 9 år senare?

Började du sälja droger eller fick du ett jobb istället?

Har du körkortet idag?

Samma flickvän?

Kommer knappt ihåg att jag skrivit detta inlägg. Kul att läsa men märker hur trasig jag var.

Det blev inget säljande av knark. Började jobba med annat och kom tillbaka på grön kvist.
Körkortet har jag tagit om och har gift mig och skaffat barn med samma dam.
Bor i ett stort hus på 198kvm och jobbar 7-4 på lagligt vis. Allt ordnade sig
Citera
2025-03-17, 05:25
Medlem
Vilken underbar läsning måndag morgon - så glad för din och din runt om kring dig skull - fortsatt lycka till med ditt liv och framtiden!
Citera
2025-03-18, 14:28
Medlem
Burnwines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebelson
Kommer knappt ihåg att jag skrivit detta inlägg. Kul att läsa men märker hur trasig jag var.

Det blev inget säljande av knark. Började jobba med annat och kom tillbaka på grön kvist.
Körkortet har jag tagit om och har gift mig och skaffat barn med samma dam.
Bor i ett stort hus på 198kvm och jobbar 7-4 på lagligt vis. Allt ordnade sig

Roligt att höra!
Har själv börjat med provtagningarna för körkortet som jag tappade 2019.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in