2016-02-10, 12:05
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
fetning:
Kan du citera från TS var detta innehåll skulle stå enligt dig?

Och har du något belägg för att porraktriser/ underklädesmodeller/ "lättklädda kvinnor i tidningar och reklam" som TS tar upp m.m. skulle vara just lättlädda av egen vilja/ egen sexualitet?
Vi har ex. på en sådan modell i en annons på denna site..med litet fint telefonnummer intill, tror du
den kvinnliga individen som någonstans under alla retuschering existerar någonstans själv bestämt hur hon ska se ut i denna annons? och tror du hon bestämt detta pga att det gör henne kåt?

Som sagt.

1. fatta vad det är vi diskuterar, hitta inte på ett eget ämne plötsligt.
2. använd hjärnan.
Nu är det så här att du bestämmer inte ett dugg hur jag tolkar och tycker i den här personens TS.
Jag är inte kvinnan som beskrivs av feministerna och jag känner inte igen en enda man som beskrivs av dem.
Har mött två skitmän under mitt liv men det kan jag garantera att varje man har även de mött skitkvinnor.
Jag besvarade i ett långt inlägg vad just jag som kvinna tycker om saken.
Har du problem med det?
Och bemöt det jag tar upp i stället och håll dig till ämnet. ISTÄLLET för att feta två meningar och försöka styra det dit du vill..
Ja kvinnor ställer upp på underklädsreklam och som porraktriser av egen vilja.
Det är inte män som ber dem eller tvingar dem att visa sig som objekt.
De väljer det själva och älskar det också.
Senast redigerad av goran744 2016-02-10 kl. 12:13.
Citera
2016-02-10, 16:27
Medlem
M829A3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior

Finns det en risk att feministernas agenda att skyla kvinnokroppen slungar den sexuella frigörelsen tillbaka till medeltiden, och dessutom hjälper islamisterna på traven? Jag anser det.
Inte direkt;muslimska män vill att deras kvinnor ska klä sig som spökklumpen i det offentliga då de anser att det är endast de som har rätt att stirra på sin kvinnas kropp och att endast de ska ha rätt att beundra den,medan feministerna hävdar att lättklädda kvinnor i reklam sexualiserar sig själva på mäns villkor och för att tillfredsställa män.

Citat:
Väldigt underhållande att TS drar direkta linjer mellan exponerade kvinnokroppar i reklam och media till kvinnors egen sexualitet. Intressant tolkning onekligen.

Man kunde ju tänka sig då att tidningnar, media, porrbutiker m.m. borde vara överfulla av halv eller helnakna män
Det finns det gott om,främst då bögporr.
Citat:
som ligger, står, sitter och skrevar för fulla muggar pga av "egen sexualitet".
Man gör det inte för sin egen sexualitet,man gör det för att sex säljer.
Om du som kvinna ser ut som denna underklädesmodell så kommer du att bli åtrådd likt henne,samma gäller de manliga kalsongmodellerna.

Kapitalism!
Citat:
H&M hade haft ständig kalsongreklam bestående av sexiga unga män som står och putar med sjärten med ena fingret i munnen och sug i blick. Hade ökat kvinnors trafikskador med x % direkt.
Det finns ju gott om manliga kalsongmodeller som poserar på ett sexuellt utmanande sätt,dock utan fingret i munnen och med putande röv då det inte framhäver det "hunkiga" utseendet som kvinnor förväntas gå igång på.
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Jag kan säga så här som kvinna.
Däremot fullkomligt avskyr jag då kvinnor ställer upp på vidrigheter som gangbang, djursex och att spela att hon verkligen tycker om att bli våldtagen av tio män med mera.
Det förstör för mig som kvinna.
Det vill säga kvinnor förstör för kvinnor genom det beteendet eftersom en våldtäkt aldrig är på kvinnans villkor.
Om det rör sig om en professionell porrinspelning (oavsett genre) så blir hon inte per definition inte våldtagen (tvärtom,de har med stor sannolikhet tom en skriftligt kontrakt på hennes medgivande),även om hon som aktris nog gör sitt bästa för att få det att framstå som verklighetstroget.
Citat:
fetning:
Och har du något belägg för att porraktriser/ underklädesmodeller/ "lättklädda kvinnor i tidningar och reklam" som TS tar upp m.m. skulle vara just lättlädda av egen vilja/ egen sexualitet?
De står där av fri vilja eftersom de får en ekonomisk ersättning för det,dock troligen inte för att de vill bejaka sin sexualitet.
Citat:
den kvinnliga individen som någonstans under alla retuschering existerar någonstans själv bestämt hur hon ska se ut i denna annons?
Hon sitt anställningskontrakt så frånsäger väl sig modellen rätten till bilderna av vederbörande,men å andra sidan så är sannolikheten att de retuscheras för att framstå som mindre attraktiva ganska liten.
Citera
2016-02-10, 16:53
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M829A3
Inte direkt;muslimska män vill att deras kvinnor ska klä sig som spökklumpen i det offentliga då de anser att det är endast de som har rätt att stirra på sin kvinnas kropp och att endast de ska ha rätt att beundra den,medan feministerna hävdar att lättklädda kvinnor i reklam sexualiserar sig själva på mäns villkor och för att tillfredsställa män.

Det finns det gott om,främst då bögporr.

Man gör det inte för sin egen sexualitet,man gör det för att sex säljer.
Om du som kvinna ser ut som denna underklädesmodell så kommer du att bli åtrådd likt henne,samma gäller de manliga kalsongmodellerna.

Kapitalism!

Det finns ju gott om manliga kalsongmodeller som poserar på ett sexuellt utmanande sätt,dock utan fingret i munnen och med putande röv då det inte framhäver det "hunkiga" utseendet som kvinnor förväntas gå igång på.

Om det rör sig om en professionell porrinspelning (oavsett genre) så blir hon inte per definition inte våldtagen (tvärtom,de har med stor sannolikhet tom en skriftligt kontrakt på hennes medgivande),även om hon som aktris nog gör sitt bästa för att få det att framstå som verklighetstroget.

De står där av fri vilja eftersom de får en ekonomisk ersättning för det,dock troligen inte för att de vill bejaka sin sexualitet.

Hon sitt anställningskontrakt så frånsäger väl sig modellen rätten till bilderna av vederbörande,men å andra sidan så är sannolikheten att de retuscheras för att framstå som mindre attraktiva ganska liten.
Jag vet att hon ger sitt medgivande till detta.
Men feminister påstår att all porr är mot hennes vilja och att mannen styr det hela.
Så är det inte. Du ser ju själv som du säger att hon skriver under själv.
Det jag vill säga är att kvinnor skall sluta se sig själva som offer.
Kvinnor väljer själva att spela in porr.
Vara horor. Eller ställa upp som sexobjekt.
Och någonstans inom oss kvinnor så tycker vi om att vara fin för mannen.
Inget fel alltså . Då borde feminister INTE göra det som en mans förakt och bestämmande över kvinnan.
Citera
2016-02-10, 18:06
Medlem
Nycticoraxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Kvinnor väljer själva att spela in porr.

Korrekt. En gren av detta är exempelvis Erika Lust, som producerar porr riktat för kvinnor/par. Det är porr med lite längre "förlir" i lite mer romatisk stil som man tror att kvinnor vill se. Men det är fortfarande traditionell porr.

Du och TS har förövrigt också rätt. Flickvännen håller också med, vilket jag tror de flesta gör.
Citera
2016-02-25, 11:40
Medlem
Sasha08s avatar
Citat:
fetning:
Kan du citera från TS var detta innehåll skulle stå enligt dig?

Vi har ex. på en sådan modell i en annons på denna site..med litet fint telefonnummer intill, tror du
den kvinnliga individen som någonstans under alla retuschering existerar någonstans själv bestämt hur hon ska se ut i denna annons? och tror du hon bestämt detta pga att det gör henne kåt?

Som sagt.

1. fatta vad det är vi diskuterar, hitta inte på ett eget ämne plötsligt.
2. använd hjärnan.

Hahaha, du har noll koll!
Tjejer bombade slitz och café med nakenbilder i hopp om att få vara med i tidningen utan att ens få betalt! Vet du hur många vanliga brudar vikt ut sig där utan ersättning eller som max 3000kr?
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in