Citat:
Ursprungligen postat av
WordWarrior
Finns det en risk att feministernas agenda att skyla kvinnokroppen slungar den sexuella frigörelsen tillbaka till medeltiden, och dessutom hjälper islamisterna på traven? Jag anser det.
Inte direkt;
muslimska män vill att deras kvinnor ska klä sig som spökklumpen i det offentliga då de anser att det är endast de som har rätt att stirra på sin kvinnas kropp och att endast de ska ha rätt att beundra den,medan feministerna hävdar att lättklädda kvinnor i reklam sexualiserar sig själva på mäns villkor och för att tillfredsställa män.
Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
Väldigt underhållande att TS drar direkta linjer mellan exponerade kvinnokroppar i reklam och media till kvinnors egen sexualitet. Intressant tolkning onekligen.
Man kunde ju tänka sig då att tidningnar, media, porrbutiker m.m. borde vara överfulla av halv eller helnakna män
Det finns det gott om,främst då bögporr.
Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
som ligger, står, sitter och skrevar för fulla muggar pga av "egen sexualitet".
Man gör det inte för sin egen sexualitet,man gör det för att sex säljer.
Om du som kvinna ser ut som denna underklädesmodell så kommer du att bli åtrådd likt henne,samma gäller de manliga kalsongmodellerna.
Kapitalism!
Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
H&M hade haft ständig kalsongreklam bestående av sexiga unga män som står och putar med sjärten med ena fingret i munnen och sug i blick. Hade ökat kvinnors trafikskador med x % direkt.
Det finns ju gott om manliga kalsongmodeller som poserar på ett sexuellt utmanande sätt,dock utan fingret i munnen och med putande röv då det inte framhäver det "hunkiga" utseendet som kvinnor förväntas gå igång på.
Citat:
Ursprungligen postat av
goran744
Jag kan säga så här som kvinna.
Däremot fullkomligt avskyr jag då kvinnor ställer upp på vidrigheter som gangbang, djursex och att spela att hon verkligen tycker om att bli våldtagen av tio män med mera.
Det förstör för mig som kvinna.
Det vill säga kvinnor förstör för kvinnor genom det beteendet eftersom en våldtäkt aldrig är på kvinnans villkor.
Om det rör sig om en professionell porrinspelning (oavsett genre) så blir hon inte per definition inte våldtagen (tvärtom,de har med stor sannolikhet tom en skriftligt kontrakt på hennes medgivande),även om hon som aktris nog gör sitt bästa för att få det att framstå som verklighetstroget.
Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
fetning:
Och har du något belägg för att porraktriser/ underklädesmodeller/ "lättklädda kvinnor i tidningar och reklam" som TS tar upp m.m. skulle vara just lättlädda av egen vilja/ egen sexualitet?
De står där av fri vilja eftersom de får en ekonomisk ersättning för det,dock troligen inte för att de vill bejaka sin sexualitet.
Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
den kvinnliga individen som någonstans under alla retuschering existerar någonstans själv bestämt hur hon ska se ut i denna annons?
Hon sitt anställningskontrakt så frånsäger väl sig modellen rätten till bilderna av vederbörande,men å andra sidan så är sannolikheten att de retuscheras för att framstå som mindre attraktiva ganska liten.