2016-05-24, 13:54
Medlem
Onlyplaydanutss avatar
-Flera grova rattfyllor.
-Grov misshandel där han hugger flera gånger med kniv i både rygg och mage.
-Grov våldtäkt

Dessutom tidigare dömd för våldtäkt.

Och han får ................. 4år, ute efter 2-3 år.

Allvarligt, vad fan är det som händer i Sverige idag ?
Citera
2016-05-24, 13:56
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onlyplaydanuts
-Flera grova rattfyllor.
-Grov våldtäkt

Håller med dig, men han dömdes inte för den grova misshandeln
Citera
2016-05-24, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onlyplaydanuts
-Flera grova rattfyllor.
-Grov våldtäkt

Läs rätt innan du kommenterar.
Våldtäkten blev ej klassad som grov, blev ej dömd för misshandeln, tidigare dömd för ett försök.
Citera
2016-05-24, 14:09
Medlem
Nu har ni fakta ändå skriver man helt fel grejer här. Det var det jag reagerade på i förra inlägget.
Har följt tråden men inte vågat skriva nåt själv förrän nu när det är "över" om det nu är det.

Mvh BO
Citera
2016-05-24, 14:12
Medlem
KeithRichardss avatar
Den dömde våldtäktsmannen i Borlänge: Farhan Abdi Nur, 19920105-9418, från Somalia.
Senast redigerad av KeithRichards 2016-05-24 kl. 14:15.
Citera
2016-05-24, 14:50
Medlem
Grisbrottarens avatar
Är väl läge att bumpa den här artikeln, med ett snyftreportage om GM som säger att allt skulle varit frid och fröjd om de – somalierna på Tjärna ängar – bara hade haft en lokal.
Citat:
Ursprungligen postat av french.toast
http://www.dalademokraten.se/dalarna...le-inget-handa

Är det samma person som är på bilden i artikeln?
När artikeln skrevs den 20 juli 2015, där han utan ifrågasättande får föreslå sig själv som nattvandrare för att lugna ner stämningen i Lilla Mogadishu, hade han en rad öppna åtal emot sig för olovlig körning och rattfylla, som han nu dömts för, och hade ett år tidigare avtjänat färdigt ett årslångt fängelsestraff för våldtäktsförsök.
Arkiverad snyftartikel: http://archive.is/SAAZe

Det är rätt osmakligt att nu läsa artikeln och inse att det är samma naivitet som genomsyrar hela det officiella samhället n d g somaliernas inverkan på Sverige.
Citat:
Ursprungligen postat av hushlittledarling
Eftersom ingeting händer i den här tråden. så tror jag att det var ytterligare en falsk flagg. Säkert en grymt bra strategi bland "Sverigevännerna" att sprida massa skit. Några trådar som hetsar upp stämningen, det visar sig att det inte var nåt, och plötsligt så har strategin "invandrare är roten till allt ont" (även om det inte hänt nåt) fastnat på lågintelligenta som inte ser rasisterna smarta strategi.
Här har vi någon som inte bara är naiv, utan en komplett idiot. En jubelidiot.
Man baxnar över att han kan vräka ur sig samma hatiska skit i tråd efter tråd och varje gång (!) bli motbevisad och idiotförklarad.
Senast redigerad av Grisbrottaren 2016-05-24 kl. 15:16.
Citera
2016-05-25, 13:46
Medlem
spoilers avatar
"Somaliern fick stanna i Sverige efter att ha överfallit och försökt våldta en ung kvinna i Borlänge. I februari överföll han en ny kvinna och lyckades denna gång genomföra våldtäkten – men slipper utvisning en gång till.
– Jag bedömde det som inte alls sannolikt att tingsrätten skulle gå på ett sådant yrkande, säger åklagare Sanna Gens."

http://www.friatider.se/v-ldt-ktsman...-ter-utvisning
Citera
2016-06-07, 10:19
Medlem
Han överklagar... Ni som antagligen följt många fall och domar, vad tror ni väntar?
Rättegången blir nog inte förrän i höst trodde advokaten.
Citera
2016-06-07, 10:26
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minimini1
Han överklagar... Ni som antagligen följt många fall och domar, vad tror ni väntar?
Rättegången blir nog inte förrän i höst trodde advokaten.

Oavsett hur det kommer att gå i Hovrätten så hoppas vår stolta Rikspolischef att allt fokus skall sättas på alla de hemska upplevelser som den stackars somaliska pojken har gått igenom.

Själv så hoppas jag att Hovrätten sätter ned foten och agerar med långt fastare hand.

En allmän fråga från någon som inte har en aning om hur det fungerar med bidrag till asylsökande brottslingar.
Om en formellt utvisningsbeslut tas i en domstol, upphör då bidragen?

Jag inser att vissa brottslingar, trots utvisningsbeslut, inte kan utvisas. Men hur går det i sådana fall med bidragen?

Kan den här gossen förlora sina bidrag om ett utvisningsbeslut tas i Hovrätten?
Citera
2016-06-07, 11:06
Medlem
Harrfenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Oavsett hur det kommer att gå i Hovrätten så hoppas vår stolta Rikspolischef att allt fokus skall sättas på alla de hemska upplevelser som den stackars somaliska pojken har gått igenom.

Själv så hoppas jag att Hovrätten sätter ned foten och agerar med långt fastare hand.

En allmän fråga från någon som inte har en aning om hur det fungerar med bidrag till asylsökande brottslingar.
Om en formellt utvisningsbeslut tas i en domstol, upphör då bidragen?

Jag inser att vissa brottslingar, trots utvisningsbeslut, inte kan utvisas. Men hur går det i sådana fall med bidragen?

Kan den här gossen förlora sina bidrag om ett utvisningsbeslut tas i Hovrätten?

Mitt fetade:
Och jag håller helt med dig, men läste Dalarnas tidningar och hittade detta.
http://www.dt.se/blaljus/brott/hovra...-grov-valdtakt
"De tre män som Falu tingsrätt den 30 mars dömde till fyra års fängelse och utvisning för en grov våldtäkt i centrala Ludvika i höstas frikänns något överraskande av Svea hovrätt.
Åklagaren Sanna Gens valde i sin överklagan av tingsrättsdomen att yrka på längre fängelsestraff.
Men för såväl åklagaren som den kvinna som tingsrätten hävdat blev utsatt för en grov våldtäkt och hennes advokat resulterade överklagandet i ett kraftigt bakslag."

Wtf...
Citera
2016-06-07, 11:09
Medlem
Fick veta nu att det kunde bli redan i början av juli, det enda jag vet just nu.
Funderar att åka dit och vara med, behöver inte men tror jag vill vara där och höra allt.
Får hoppas att dom sätter ner foten men jag förväntar mig sänkt straff...lika bra att förvänta sig det värsta och inte bli besviken.
Vill bara att allt ska vara över
Citera
2016-07-01, 21:18
Medlem
Har fått läsa överklagan nu, ringde svea hovrätt och fick den skickad till mig.

Det står att hovrätten ska ogilla åtalet vad gäller våldtäkt samt att hovrätten också ogillar skadeståndsyrkandena avseende samma åtalspunkt och lindrar påföljden.

Till stöd för överklagandet åberopas följande

Grunder m.m
.... har förnekat att han begått den enligt åtalspunkten åtalade gärningen.
Han vidhåller den inställningen i hovrätten.
Förnekandet grundas på att han inte har någon minnesbild av den åtalade gärningen och att han därför inte kan erkänna.

I vart fall menar .... att straffet kan sättas ned.

Med hänsyn till inställningen i ansvarsdelen menar ... att han skall befrias från skadeståndsskyldighet. Yrkade skadestånd vitsordas dock.

..... åberopas förhöret med sig själv som bevisning.

Inte fan får han strafflindring eller blir friad för att han inte kommer ihåg vad fan han har gjort!!
Bevisen talar för sig själv, hade han inte varit där så hade det inte funnits bevis heller.
Vilken rolig jävel...
På måndag gäller det, tror inte han får sänkt straff men är orolig ändå när man ser hur hårt hovrätten dömer eller inte dömer rättare sagt i andra fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in