Hej!
Sitter nu här hemma, 21 år gammal och känner att jag måste ta tag i allt det som har med utbildning att göra.
Började direkt efter studenten att studera till högskoleingenjör vilket gick sådär och efter 7månader valde jag att flytta hem igen(klarde 70%). Nu efter ett år hemma måste ja hitta på något, har börjat sneglat mig vidare på ingenjörs hållet men mer åt att gå en yrkesutbildning på IUC, min far har gått på IUC och har ett välbetalt jobb som jag är intresserad av.
Dock efter massor med om och men är jag i det stadiet att jag börjar tvivla om jag verkligen kommer få ett jobb av att gå IUC nu när det känns som var och varannan går en högskoleutbildning.
Har även efter mitt försök på ingenjörsutbildningen senast börjat tvivla på mina egna kunskaper då det hela sänkte mitt självförtroende markant när jag valde att åka hem igen. Så vad tycker ni?
Är IUC en "bra"-utbildning för mig som gärna vill komma ut till arbetsmarknaden och inte sitta o plugga?
Har läst om all er jämförelse mellan universitet och yh osv och jag är fullt medveten om att jag inte har samma bredd att gå på IUC som jag skulle ha för en högskoleutbildning. Hade gärna (om det nu finns någon) kontaktat några av er som gått på IUC eller diverse yh för jag är verkligen intresserad!
Eller tycker ni helt enkelt att jag ska ta mig i kragen och kämpa på o köra en högskoleingenjörsutbildning och "försöka" klara mig?
¨
Tack för mig hej