Citat:
Ursprungligen postat av
Kongruensbojd
Fastnade definitivt för ”Grodan” under Almedalsveckan då Erik och Gustav poddade dagligen. Nu lyssnar jag på varje nytt avsnitt.
Eriks imitationer är bra, särskilt Ian och Calle B. Jag tyckte först att Erik lät och förde sig som en riktig borgarbracka, en sån som vaskar skumpa på Gotland om sommaren och spenderar pappas pengar på klockor och hårvax. Men där bedrog jag mig, ty Erik är en politiskt insatt ung herre med talets gåva, därtill mycket underhållande.
Mindre positivt är att han tenderar gå upp i falsett och upprepa ”pinsamt!” när han går igång på något som upprör honom. Han behöver inte kommentera folks utseenden heller, det saknar politisk relevans. Annars gillar jag honom – och såklart ”Kaiserstrand”!
Vi får snart se vad framtiden har i sitt sköte för denna podd. Ett minne blott om riksdagen väntar?
Jag har bilden av Erik Berglund som en av de få riktiga överklassarna i AfS. Han lär bo i Malta, men tillbringade delar av sommaren i Almedalen. Kanske han dricker "Dompa" i "Troppan" också, emellanåt? Och vad gör han i Malta? Spelbolagsverksamhet, kanske? Enligt AfS kandidatlista (han är nr. 50), bor han i Stockholm, och är "skribent".
Jag är skeptisk till överklassare, för de flesta brukar vara lata och dumdryga. Det kanske inte gäller Erik, men han är definitivt jobbig att lyssna på. Hur gammal är han, för resten?