Flashback bygger pepparkakshus!
2005-11-14, 17:32
Medlem
whippets avatar
Tjena!

Tänkte kolla om det e nån här som har nån erfarenhet av nån Chevrolet Astro?
Är lite sugen på att inhandla en sådan......mina frågor är barnsjuka, dyra att äga, drar mycke bensin, rosthögar?? mm mm.

//whippet
Citera
2005-11-14, 19:36
Medlem
TheMPGs avatar
Vilka årsmodeller snackar vi om?
Polarn hade en 98, rätt racklig, blåste nån topplockspackning, låda, vattenpump, inte samma kvalitet som på vanarna iaf, absolut ingen kvalitetsbil, men funkar väl att punda runt i ett tag
Citera
2007-01-18, 09:51
Medlem
Jag har en Astro Starcraft från -90, är studerande så har nog svårt att ha råd med den då den tar ca 15 l på 100, annars är det en av dom mest sköna bilar jag har suttit i. Trivs väldigt bra med den. Har fört den på reparation 2 gånger detta år men det har inte varit någo större fel.. den är ändå medkörd 440 tkm så får väl räkna med att saker börjar gå sönder nu som då... Annars gillar jag den stenhårt och tänker nog ha kvar den, får bara köra mindre då bensinen kostar så mycket...
Citera
2007-01-18, 09:53
Medlem
... och rostar gör dom inte så lätt. Vet folk som kört 1 milj km med dom utan större fel, men dyra är dom ändå att underhålla och köra med.
Citera
2007-02-04, 12:08
Medlem
Azraels avatar
Soppaförbrukning på landsväg då? Konstant 90.
Citera
2007-02-04, 20:06
Medlem
Hilding Barcks avatar
Min pappa hade en, tror det var en 89:a, var roligaste skåpbilen jag kört fast det var automat. Han hade den runt 7 år utan några större problem(förutom tändstiftbyte ) Men sen började rosten bli lite väl mycket(men är de inte helförzinkade?), tickande motor och behov av mer utrymme så han sålde den till förmån för en transit. Astron blev vandringspokal och var ett tag till salu för 350€... Sista jag såg av den var när den var till salu på en större finsk bilförsäljningsida, för 1500€ .. Med tickande motor och rost :P

Tror den drog runt 1,1 "sansad" körning, men det var mer landsväg 130 än landsväg 90... Och det var en hightop med stora hjul, iochförsig kunda hjulen ha sänkt förbrukningen genom lägre utväxling.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in