2016-02-05, 16:09
Medlem
Jag är 32år och sjukskriven 1år tbx skada mig ganska allvarligt på jobbet som sparka mig på köpet. Jag gör allt för att få förtids pensionen och jag är ganska nära för att få det

Jag arbetar lite svart när jag får in lite tips och samtal på detta

Bilen står på mamma "billigare försäkring då" halva pris kör volvo xc 60 2014

Aldrig betalt TV licens

Fifflar varje år med deklarationen

Köper stöldgods som nya iphone, mac datorer, ipad, märkes kläder som Gant, Boss, Peak, RL, osv.. av nära vänner som e i den här branschen som arbetar

Ibland ringer någon att de har fixat stulet bensinkort här får jag halva pris på bensan

Köper mycket billigt parkerings kort som dras av andras människors kredit kort. alltså gratis parkering som jag utnyttjar varje dag

Köper cigg från araben "polska Marlboro" halva pris

Köper smuggel sprit, öl från Tyskland

Röker lite Cannabis då o då ja 4-5gånger i månaden

Anmäler till Farbror Lisa och försäkrings bolaget att jag har en stulen mac dator men den e faktiskt inte stulen o köpt från blocket men har falskt kvitto = oftast 50-70% värde av ny priset

Känner en idiot som stjäler Ox filé, rygg filé varje vecka = 1/4pris som lever på detta

Lämnar alltid bilen hos araberna som inte betalar skatt. Alltid kompis priser 75% billigare än märkes firmorna men har en nästan ny bil ändå

Annars sköter jag mig ganska fint, är familje fader med underbara kids, fru o vovve. Här jag bor är jag älskad av alla då jag är ofta i centrum "alltid den som pratar" finns inget som heter blyg i min värld. Hjälper alltid de äldre att öppna dörren, om någon har ett problem jag kan lösa snabbt. Oftast med hemmet eller deras bilar. Jag är alltid den som hjälper till. Har aldrig åkt dit för något.

Finns ett par saker till som jag gynnas av men kommer inte på det just nu men jag fyller gärna på efter hand vad som önskas

Jag glömde skriva att min totala inkomst per månad ligger runt 30 tusen efter skatt 12 från sjuk ersättningen och 15-20k från allat annat svart jobb och försäljning. Min fru behöver bara arbeta 50% då jag inte vill att hon ska slita ut sig för mycket åt våra idioter till ledare som förstör landet så jag hjälper gärna till på köpet

Jag lever mycket bra. Kan äta på restaurang varje dag och köpa hel rör på krogen om jag förde drar det här. Mina barn har alltid det nyaste av teknik, kläder osv..
Senast redigerad av Nero4 2016-02-05 kl. 16:32.
Citera
2016-02-05, 16:13
Medlem
Sebzors avatar
Kriminell, tja i lagens mening är du ju det då du köper stöldgods.
Onormalt? Ja i graden du gör det i.
Citera
2016-02-05, 16:14
Medlem
ArischManns avatar
Fan vad kungligt liv du lever
Citera
2016-02-05, 16:17
Medlem
IGotAGoldenTickets avatar
Living the dream...

Jag är övertygad om att de flesta hittar på något skit ibland men du är bara kriminell. Samhällets bottenskrap.
Citera
2016-02-05, 16:17
Medlem
TheAssRapists avatar
Nej du är inte kriminell du är som man ska vara. Jag önskar att jag orkade fiffla lika mycket som du gör. Har du några bra tips kanske? Fan jag blev helt ärligt och seriöst inspirerad av din text.
Citera
2016-02-05, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheAssRapist
Nej du är inte kriminell du är som man ska vara. Jag önskar att jag orkade fiffla lika mycket som du gör. Har du några bra tips kanske? Fan jag blev helt ärligt och seriöst inspirerad av din text.

Kunskap min vän och ett stort kontakt nät ända sen barnsben. Sen gäller det att man är öppen och pratsam inte blyg och oförskämd.
Citera
2016-02-05, 16:40
Medlem
Vanlig skulle jag nog inte påstå. Men, att hålla upp dörrar uppväger väl det mesta. Lycka till.
Citera
2016-02-05, 16:49
Medlem
FelixSotizs avatar
Jag skulle inte klassa dig som kriminell men slödder/WT av rang. Undviker allt vad bidra till välfärd innebär, sedan kämpa för en förtidspension vid 32 års ålder. Herre gud
Senast redigerad av FelixSotiz 2016-02-05 kl. 16:52.
Citera
2016-02-05, 16:56
Medlem
victoryzs avatar
Mest WT skulle jag säga. Whatever floats your boat.
Citera
2016-02-05, 17:12
Medlem
Zilvios avatar
Ja, det är klart att du är kriminell när du gör allt detta medvetet. Sen är det nog inte alltför ovanligt svinaktigt WT-beteende du beskriver (oavsett om du trollar eller ej).

En sak som är svår att få ihop i din berättelse är ditt "fifflande med deklarationen", ha ha ha.
Berätta gärna vad du gör, och vad du tjänar på det. Om du inte har några andra vita inkomster än bidrag, vad kan du då göra i deklarationen?
Citera
2016-02-05, 17:16
Medlem
Haha.. Jag skulle förmodligen inte se dig som kriminell. Men en fifflare är du, min vän
Citera
2016-02-05, 17:18
Medlem
Ferhs avatar
Du är i högsta grad kriminell och verkar även umgås med kriminella, och låter som att det inte vore ett särskilt stort steg till att du skulle börja råna folk.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in