2016-02-05, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaxDL
Smart kille att ha dom liggandes icke krypterat.

Hålle förövrigt med att en riktig våldtäkt borde prioriteras straffmässigt såvida han inte spred dessa aktivt eller liknande.
det framgår av artikeln att barnen som inte ens uppnått skolåldern utsätts för grova övergrepp, men det tycker du är mindre grovt än om en vuxen kvinna våldtas? Eller hur resonerar du? För att snuskgubben skulle få tillgång till bilderna förutsätts det att något barn utsätts för en våldtäkt, varför anser du att detta då är mindre grovt?
Citera
2016-02-05, 10:00
Medlem
lobstoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaxDL
Smart kille att ha dom liggandes icke krypterat.

Hålle förövrigt med att en riktig våldtäkt borde prioriteras straffmässigt såvida han inte spred dessa aktivt eller liknande.

Det här undrar jag också men antar att de som har krypterat inte blir busted

Men jag fattar inte varför det är sån extrema jävla mängder?

Varför hör man aldrig om nån som hade 5 eller 50 filmer utan det ska alltid vara 5*10^10 filmer?

Är det nån jävla pedofilbackup så alla pedofiler har alla pedofilfilmer som finns på sina hdd?

Citat:
Ursprungligen postat av beardbraid
Bonussonen kanske var trött på han och planterade?
Har ingenting att gömma på datorn men det är faktiskt en anledning att ha lösenord ju

Fy fan värre än att bli anklagad för rape
Senast redigerad av lobstok 2016-02-05 kl. 10:03.
Citera
2016-02-05, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beardbraid
Bonussonen kanske var trött på han och planterade?

Det är ju inte svårare än att kolla tidsstämplarna på när materialet landade på hårddisken.

Om allt hamnade där i en klump samtidigt när bonussonen hade datorn är det ju solklart, men om filerna har laddats ner vid en massa olika tillfällen under lång tid så är ju gubbfan skyldig.
Citera
2016-02-05, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lobstok
Har ingenting att gömma på datorn men det är faktiskt en anledning att ha lösenord ju

Det är nog ännu viktigare att skydda sitt nätverk, så att inte någon kan ladda hem/dela ut skit med din IP adress.

Det var väl för något tag sedan en härva där en snubbe hade åkt runt och letat öppna trådlösa nät för att kunna använda sig av dom när han sysslade med olagligheter (jag tror det var barnporr den gången också)
Citera
2016-02-05, 10:52
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lobstok
Det här undrar jag också men antar att de som har krypterat inte blir busted

Men jag fattar inte varför det är sån extrema jävla mängder?

Varför hör man aldrig om nån som hade 5 eller 50 filmer utan det ska alltid vara 5*10^10 filmer?

Är det nån jävla pedofilbackup så alla pedofiler har alla pedofilfilmer som finns på sina hdd?

Det är väl antal filmer som avses, oavsett om det finns flera exemplar av samma film eller ej.

Sen litar jag inte på att forensikerna räknar rätt för t.ex. Windows kan ju ha länkar till katalogerna under användarmappen som gör att samma filer räknas flera gånger om man bara gör en sökning på dem med sökfunktionen och bara räknar antalet filmer.
Citera
2016-02-05, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johannes89
Hur vet dom att det inte är bonussonen som har något otalt med gubben och sätter dit honom med att slänga in massa skit i hans dator när han lånar den?
För att han erkänt kanske
Citera
2016-02-05, 11:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lurkarn
Det är nog ännu viktigare att skydda sitt nätverk, så att inte någon kan ladda hem/dela ut skit med din IP adress.

Det var väl för något tag sedan en härva där en snubbe hade åkt runt och letat öppna trådlösa nät för att kunna använda sig av dom när han sysslade med olagligheter (jag tror det var barnporr den gången också)
Haha vilket stolpskott! Det finns ju VPN som är gratis....
Citera
2016-02-05, 11:48
Medlem
moraltanten88s avatar
Varför har alla pedofiler så in i helvete mycket material ?

Finns det någon anledning ?
Citera
2016-02-05, 11:54
Medlem
Skönt syftningsfel. Trodde först det var bonussonen som dömdes pga han hittat bilder.

Citat:
Ursprungligen postat av moraltanten88
Varför har alla pedofiler så in i helvete mycket material ?

Finns det någon anledning ?

Också funderat över detta. Vem fan har 12000 filmer vanlig porr ens?
Citera
2016-02-05, 11:57
Medlem
losfers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yokisuci
Skönt syftningsfel. Trodde först det var bonussonen som dömdes pga han hittat bilder.

Håller med. Allt över 5000-6000 är ju fan sjukt alltså.
Citera
2016-02-05, 12:05
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wishyouwerehere
Varför plussar du på siffrerna 10 gånger?? 18 + 12 tusen va de ju

Du menar multiplicerar va
Citera
2016-02-05, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yokisuci

Som jag har förstått det så försvinner ju mycket material när poliserna stänger ner en site som sprider sån där dynga, så då gäller det ju att pervona har sparat ner till hårddisken.

Sen så fungerar det väl så att för att få tillgång till sidor som sprider sån här skit måste man själv erbjuda material.

Så var det i alla fall med piratkopierade filmer förr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in