Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-02-04, 17:22
  #1
Medlem
Sassafras21s avatar
Någon som kan berätta vad en upplysning betyder? Är det som att man har hittat "nyckeln" till all glädje? Där man kan stanna och vara lycklig? Eller vadå. Ungefär så har jag förstått det.
Citera
2016-02-04, 18:07
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sassafras21
Någon som kan berätta vad en upplysning betyder? Är det som att man har hittat "nyckeln" till all glädje? Där man kan stanna och vara lycklig? Eller vadå. Ungefär så har jag förstått det.

Jo ungefär så är det väl, det finns några kvacksalvare här på FB som har blivit upplysta och funnit "nyckeln" med hjälp av svamp eller i samband med en allvarlig psykisk sjukdom som säkert kan berätta mer om detta...
Citera
2016-02-04, 21:29
  #3
Medlem
whosyourdaddys avatar
Som jag ser det:
När du förstått/insett livets simpla "mekanismer", när du kan känna glädje i alla situationer.
Handlar i stort om att inte låta sina känslor påverkas negativt av det man har framför sig.
Citera
2016-02-05, 16:33
  #4
Medlem
expectWhats avatar
Som jag ser det är alla ord och allting egentligen väldigt individuellt. Men den sammanfattade betydelsen skulle jag säga, i mitt fall, är acceptans.
Men sen anser jag även att upplysning är en process, eller att själva upplysningen är en del i en större och mer meningsfull process.

Upplyshet enligt mig är svaret på en fråga, vetskapen om undringar och funderingar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback