• 3
  • 4
2006-09-23, 16:39
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skeggaba
Jag vill också spela "caps" - men länken fungerade ju icke !
Lite kort är reglerna som följer, varje person har ett glas. Detta fyller man med lämplig dryck och ställer i en cirkel med ett glas till i mitten (också fyllt). Sedan sätter man sig en benlängd ifrån sitt glas. Personen som börjar kastar sedan en kapsyl i någon annans glas, denna personen är då "utmanad" och måste träffa kastarens glas med en kapsyl. Missar han får han dricka. Sedan går man varvet runt tills alla är dyngraka.

Träffar man sitt eget glas måste man dricka, träffar man mittenglaset måste alla dricka det de har i glasen och personen som träffar det måste dricka mittenglaset också.
Citera
2006-09-24, 02:42
Medlem
Ralph Wiggums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug
Jag saknar de gamla kapsylerna till både burkar och flaskor, ni vet de som man rev av med en liten "flärp". Man behöver ingen kapsylöppnare för att fy upp dem - helt underbart!!
Kan vi inte starta nån sorts lobbyverksamhet mot bryggerierna för att få tillbaka dem?
Jag var i Bulgarien för ett par veckor sen, och det bästa med hela resan var att vissa ölsorter hade den sortens kapsyler, man fick en liten tår i ögat varje gång man öppnade en öl (vilket inte var alltför sällan).
Citera
2025-10-03, 13:45
Medlem
Nån som minns kapsylerna med tear-off-ögla? https://blogger.googleusercontent.co...+CAPS+01+S.jpg

Det var tider det, att strössla i miljön med, tillskillnad från dagens harmlösa plastkapsyler.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in