Jag fick lite inside information om den så kallde tidning Rune tror att han skriver för numera, AI Newz.
AIN är inte så mycket en tidning som det är en affärsmodell. Den drivs av en ökänd kristen bedragare vid namn Anders Fin*ling Kellm*n. (
(FB) Svensk Företagsfinansiering är seriösa?) Han verkar ha samma rymliga moral som Rune har, så de kanske är. med i samma bönegrupp? Jag misstänker att han är Livets ordare, eftersom en av aktieägarna och styrelsemedlemmarna i AIN är ingen mindre än blåbärskungen Stefan Ed*rfors. (
(FB) Pastor åtalad för miljonsvindel. Finanshärva bland kristna affärsmän) Han gjorde sig ett namn som kungen av säljare för Kyäni. En slags utspädd blåbärssoppa som påstods ha helande egenskaper och som varenda frikyrkomicklare av rang krängt de senaste 20 åren. Men som alltid när det kommer till pyramidspel gäller det att sitta högst upp. Och det gjorde Stefan. Blåbärskungen är dessutom med i styrelsen till den kristna kanalen Kanal10. De är även kända för att dra in miljonbelopp på telefonkollekt och att kränga allehanda kristen skit-merch via sina reklamsnuttar. De som driver Kanal10 har även de varit granskade i media på grund av tvivelaktiga affärer.
Anders däremot kan man läsa mer om här. Han verkar vara en riktigt skön kille. Det märkliga med tidningen är att de publicerar "artiklar" där skribenterna häver ur sig all möjlig skit, med Rune i spetsen, men utan någon som helst källa eller fakta. Rune gör sig som vanligt skyldig till förtal och sprider lögner, men denna gång helt oemotsagd, i form av en tidningsartikel. Det finns ingen ansvarig utgivare utan allt hänvisas till aktiebolaget, som inte är ett aktiebolag. Anders säljer däremot aktier, men hur det ska gå till att bli börsnoterad är en gåta, särskilt som Anders nu ska in på kåken ett tag. Kanske får han dela cell med Rune då?
Tittar man på AINs hemsida så kan man se att Rune skrivit flera "artiklar" där han får härja fritt. Ungefär samma som på hans FB-sida. Han hatar bögar och sossar och nu Kamal Harris. Men jag tror inte han har särskilt många läsare där. Däremot kanske han får en slant för artiklarna?