2013-06-12, 11:57
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av postis
Jobbigt läge för en enligt läkarintyg depressiv Runar med domstolsbesök två dagar i rad.
Undrar om han dök upp igår då det tydligen gällde vårdnadstvisten med Carola?

Jag vet ju inte om det var VT'n Carla syftade pa. Sa har skrev hon:

"Tisdag: imorgon är det mkt som sker.
Är fast på ett viktigt ‘möte’ som jag helst hade velat slippa och som varit inbokat sedan lång tid tillbaka.
Som är av mer statlig karaktär.
Och som jag ändå hoppas kan föra något gott med sig även om jag anser att själva orsaken till ‘sammankomsten’ i sig är helt onödig och befängd.
Och att rollerna egentligen borde varit omvända.
Men att jag hellre velat skydda än fälla.
Finns andra drivkrafter bakom detta ‘möte’ än vad som utges som argument.
Nu försöker jag hålla huvudet kallt och hjärtat varmt så man kan fungera den närmsta tiden. Puh!
Detta har legat över mig länge och jag känner att det sliter på både kropp och själ."

http://blogg.mama.nu/carola/

Men oavsett om detta ror nagot annat sa frangar det ju inte det faktum att Runar inleder en VT ang. ett barn som ar 15 ar gammalt, jag menar wtf.
Hur pinsamt och jobbigt blir inte en san sak for grabben, eftersom dylikt obonhorligen hamnar pa lopen, vilket ocksa skedde. Bara det borde diskvalificera honom som vardnadshavare.
Citera
2013-06-12, 12:12
Medlem
Kan vara Runars sista chans att dra in pengar på ett underhållsbidrag vid ensam vårdnad.
Har dock väldigt svårt att se hur det ska gå till. Risken är väl att han gjort allt för att smutskasta Carola och hjärntvättat grabben nu när hon valt att importera ett nytt flickebarn.
Citera
2013-06-12, 12:30
Citat:
Ursprungligen postat av postis
Kan vara Runars sista chans att dra in pengar på ett underhållsbidrag vid ensam vårdnad.
Har dock väldigt svårt att se hur det ska gå till. Risken är väl att han gjort allt för att smutskasta Carola och hjärntvättat grabben nu när hon valt att importera ett nytt flickebarn.

Underhållsbidrag och underhållsstöd kan man få oavsett om man har ensam eller delad vårdnad.
Citera
2013-06-13, 15:38
Medlem
Förlorade strid och skall betala en halv miljon - Runar: Domen ska överklagas

Citat:
Domen kommer överklagas, skriver Runar Sögaard i ett sms. Då min advokat och jag inte kunde närvara på grund av giltiga skäl.

En kirurg som jobbade senast för tre års sedan skriver ett psykiskt utlåtande att du inte kan medverka i domstolen är inget giltigt skäl. Inte heller är den medicin som skulle vara utskriven angiven på "intyget".

Varför tillåter domstolen att Runar får skicka in ett förfalskat intyg utan att det blir konsekvenser av det?
Citera
2013-06-13, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qnaserisqnasig
Förlorade strid och skall betala en halv miljon - Runar: Domen ska överklagas

En kirurg som jobbade senast för tre års sedan skriver ett psykiskt utlåtande att du inte kan medverka i domstolen är inget giltigt skäl. Inte heller är den medicin som skulle vara utskriven angiven på "intyget".

Varför tillåter domstolen att Runar får skicka in ett förfalskat intyg utan att det blir konsekvenser av det?
Om domstolen godkänner intyg som detta är de illa ute.
Att varje dom ska överklagas är naturligtvis ett sätt att stoppa huvudet i sanden men det förlänger bara pinan och hans psykiska status lär knappas förbättras vartefter hans blir skyldig mer pengar.
Lär vara uppe i ganska stora summor snart och inga nya pengar kommer in. Ingen kommer att anlita honom framöver så läget är nog rätt illa.Att starta en vårdnadstvist i detta läge visar att karln inte har alla hästar i stallet.
Citera
2013-06-13, 17:38
Medlem
cyber_zekes avatar
Jag måste säga att jag tycker oerhört illa om människor som inte håller vad dom lovar och inte betalar sina skulder. Runar verkar vara precis urtypen för en sådan skojare, han griper varje halmstrå han kan för att slippa betala varje gång som det blir en tvist.

Domen kommer att överklagas... Ja tacka tusan för det, så länge han kan hålla på att tramsa slipper han ju betala. Det är ett under om han fortfarande kan göra affärer eller köpa något på faktura. Jag skulle aldrig gjort ett jobb till honom ens om han betalade i förskott efter att han visat vilken låg moral och vilken affärsetik han har!
Citera
2013-06-14, 14:13
Medlem
sanctissimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanctissimus
NACKA TINGSRÄTT - T 6568-12

Inkommandedatum: 2012-11-29

barns boende

Sögaard RUNAR mot Häggkvist CAROLA

källa

NACKA TINGSRÄTT - 2013-06-13 - T 6568-12

Citat:
ska ha sitt stadigvarande boende hos Runar Sögaard

källa
Citera
2013-06-14, 14:27
Medlem
Kan det vara så att den här vårdnadstvisten i det hela blivit av för att Amadeus av två galna föräldrar velat bo hos sin galne far istället för sin galna mor? Och modern från början ej gått med på detta?

Jag önskar det är så så att den galne Runar iaf har haft nån slags heder i att i detta stå på sin sons sida.

Annars har vi bara att välja på att Runar är helgalen som genomdrev detta - då hade Carola förmodligen "vunnit".

Eller så är boendeförhållandena hos Carola så dåliga att Amadeus inte ville bo kvar. Runar "vann".

Hade det varit praktiska saker som att sonens skola o polarna ligger närmre från Runars hem så hade det i en "normal" skild familj inte varit så svårt för en 15-åring att få sin vilja igenom. En stor Sankt Bernhard ligger begraven i denna soppa.
Citera
2013-06-14, 15:20
Medlem
sanctissimuss avatar
PROTOKOLL - 2013-06-11

Parterna förklarar att de innan dagens sammanträde fört diskussioner för att nå en samförståndslösning och att dessa diskussioner kommit mycket långt.

Parterna förklarar att de vill nå en samförståndslösning och under ledning av ordföranden inleds samförståndsdiskussioner. Diskussionerna hålls gemensamt och båda parterna och deras ombud närvarar.

källa

Parterna önskar härefter övergå till att förlikningsvis diskutera mellanhavanden som inte berörs av några nu föreliggande yrkanden i målet. De begär att det fortsatta sammanträdet ska hållas inom stängda dörrar.
Citera
2013-06-14, 15:42
Medlem
Eftersom båda är troende borde dom väl vända sig till Gud och få guds rättvisa när det gäller time-sharingen av pojken. Skaffade sig inte Carola ett surrogat-barn nyligen genom att adoptera en afrikansk flicka? Patetisk!
Citera
2013-06-14, 15:45
Medlem
sanctissimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanctissimus
NACKA TINGSRÄTT - FT 1982-13

Inkommandedatum: 2013-04-05

fordran

källa

NACKA TINGSRÄTT - 2013-06-03 - FT 1982-13

1. Runar Sögaard ska till Ekströ** Glasmästeri Aktiebola* betala 4 348 kr jämte ränta enligt 6 § räntelagen från den 16 december 2012 till dess betalning sker.

2. Runar Sögaard ska till Ekströ** Glasmästeri Aktiebola* betala 160 kr avseende inkassokostnad.

3. Runar Sögaard ska ersätta Ekströ** Glasmästeri Aktiebola* för rättegångskostnader med 640 kr avseende kostnader i samband med ansökan om betalningsföreläggande.

Runar Sögaard har genom förenklad delgivning delgivits kallelse till den muntliga förberedelsen vid äventyr av att tredskodom annars kan komma att meddelas mot honom. Han har inte inställt sig.

källa
Citera
2013-06-14, 15:51
Medlem
Intressant att Runar hade läkarintyg på att inte närvara 10/6 med svåra psykiska problem, depression och medicinering mot sömnproblem. Dagen efter 11/6 var han dock närvarande och rätten anser honom lämplig och döms till ensam vårdnad.
Man upphör aldrig att förvånas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in