Citat:
Ursprungligen postat av
gJg.Bania
Efter den voltan kommer han vara hel-körd som någon slags ledarskapskonsult a.k.a affärsman.
Hade han inte varit psykopat etc. och haft sin grandiosa självbild och övertygelse om sin storhet som ledare och affärsman, hade han kunnat se sig själv i spegeln, öppet och ärligt så hade han kunnat ransaka sig själv och i stället gått ut och predikat i kyrkor eller föreläst i skolor och på instutition under titeln: "Högmod går före fall", eller "Så gick jag från att vara respekterad och framgångsrik till att hamna på samhällets botten".
Finns ju mängder med människor som skapat sig en karriär på att föreläsa om de lärdomar de dragit från sina tidigare trasiga liv som missbrukare eller kriminella etc.
Problemet med det är att det krävs en ärlig självinsikt och distans till sig själv. Allt sådant saknar Fulnar i sin grandiosa självbild som den psykopat han är.
Därför kommer han fortsätta lajva framgångsrik författare, opinionsbildare och konsult in absurdum, tills han är så långt nere på botten att han är på steg 1 på Maslows behovs trappa. (ren överlevnad).
Problemet är att Runar har en personligetsstörning. Runar är inte drabbad av normal ånger. Han sörjer bara att han inte varit listigare.
Folk som Runar läser av sina offer och ger dem vad de behöver för att komma åt deras pengar och övriga tillgångar. Hans ungdom gynnade honom tidigare. När han var ung tilltalade hans utseende och beteende kvinnorna. Nu är han plufsig och ful. Han har åldrats dåligt.
Runar är så ökänd att det blir inga lukrativa föreläsningar från tidigare beställare. Ingen är intresserad längre av hans förljugna budskap när han är en dömd brottsling. Han får inte visum till USA, och därför finns det inget kvar att coacha över.
De jobb som finns för en man i hans ålder, som straffad och utan utbildning är få. Han kan bli vaktmästare eller ta en kurs där han lär sig köra buss. Hans lättja gör det svårt på arbetsmarknaden. Jag noterade att han är lat när han på en öppen anstalt arbetsvägrade med att inte vilja klyva ved, och hamnade på en strängare anstalt. Jag har sett honom vid ICA maxi parkera på handkapp.
Av Runars olika utfall och bortförklaringar noterar jag att polletten inte trillat ner. Han tror fortfarande att alla andra människor är dumma när han kommer med sina lögner.