2021-09-14, 00:28
Medlem
Pratade med en mer erfaren om kriminalvård.Inget säger att han det första halvåret hamnar på t.e.x Kolmården.Utan han får nöja sig med vad som erbjuds.Troligtvis en så kallad klass två anstalt. Och är det så lämpligt att han placeras på Kolmården. Då med tanke på hans rehabilitering Tycks vara mycket ekonomiska brottslingar där som kan fresta med tips. Troligtvis följer han nu upp med inlägg till kriminalvården. Lite mer om hans oförfalskade kristna tro och risken för politisk förföljelse.
Senast redigerad av Machines 2021-09-14 kl. 00:39.
Citera
2021-09-14, 06:39
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coolvid19
Har för mig det är en tre fyra veckor.
Runar är pank. Vart skulle han ta vägen? Han är för övrigt både bostadslös och arbetslös. Han är inneboende hos sin son, som hyr ett hus i andra hand. Så Runar bor egentligen i tredje hand. Men han låtsas att huset är hans och gödslar på Instagram hur fantastiskt "Hans hus" är. Han skriver på lite böcker säger han, men har ju näringsförbud och kan inte fakturera. Det verkar som han har en liten deal med sin agent som verkar pytsa ut lite svarta pengar åt han då och då. Pengar han omsätter på vin, kvinnor och sång. För någon hyra till sonen lär han inte betala.

Han kan ju inte lämna landet nu, under sitt eget namn. Ett fejkat pass kostar pengar. Även om han skulle komma ut, vad ska han leva på i Thailand? Drar han till USA sätter de honom på ett plan hem igen.
Gott, då åker han in relativt snart.

Jag säger inte att han ska lyckas hålla sig undan. Tror däremot att han kan försöka. Runar är inte känd för att vara den vassaste kniven i lådan.

Han verkar inte ha tappat lusten för att skämta med/om Carola i alla fall. https://imgur.com/a/tLfYJJ4
Citera
2021-09-14, 08:16
Medlem
mjukmjukares avatar
Människan är en grandios rättshaverist.
Carola? Herregud. Gå vidare.
Det är uppenbart att han 2021 ännu önskar dra in cudos med hjälp av Carola. Sorgligt.

Och hans handskrivna brev till HD som syftade till att informera om att han har dömts i Tingsrätt och i Hovrätt pga sin offentliga person. Inte pga ett brott.

Människan måste upplösas, genom att tystas ihjäl, efter avtjänat straff.

Citera
2021-09-14, 08:40
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjukmjukare
Människan är en grandios rättshaverist.
Carola? Herregud. Gå vidare.
Det är uppenbart att han 2021 ännu önskar dra in cudos med hjälp av Carola. Sorgligt.

Och hans handskrivna brev till HD som syftade till att informera om att han har dömts i Tingsrätt och i Hovrätt pga sin offentliga person. Inte pga ett brott.

Människan måste upplösas, genom att tystas ihjäl, efter avtjänat straff.

seriöst..Tror inte ens HD tar sig besväret o läsa ett handskrivet brev med en 10årings ord i skakiga bokstäver.

Runar...din tid är kommen. Vänligen gå omg i fängelse utan att passera gå.
Citera
2021-09-14, 11:53
Medlem
Coolvid19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Han selger signerte bøker på nett.
Hvis han følger sitt modus operandi tar han imot pengene på norsk konto og skiter i skatten og havner i fengsel også der.
Normalt får svenska författare en låda med 20-30 böcker att göra vad man vill med. De flesta skänker väl bort till vänner och familj? Utöver det får man köpa böcker från förlaget, till inköpspris. Är man en hyggligt framgångsrik författare som åker på bokturné i landet, till bokklubbar eller bibliotek, kan det vara värt att köpa en extra låda för hundra kronor styck och sen sälja svart för tvåhundra. Rakt under disk. Sedan finns det mindre förlag, som Runars, de har kanske andra regler?

Runar har väl knappast sålt särskilt många böcker i Sverige. I Norge vet jag inte? Men i Sverige har hans ljudböcker nått en viss framgång. Lättlyssnad skit antar jag? Hur man får betalat där vet jag inte, men hans agent verkar ungefär lika seriös företagare som Runar så...
Citera
2021-09-14, 12:05
Medlem
Coolvid19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Papper1512
Gott, då åker han in relativt snart.

Jag säger inte att han ska lyckas hålla sig undan. Tror däremot att han kan försöka. Runar är inte känd för att vara den vassaste kniven i lådan.

Han verkar inte ha tappat lusten för att skämta med/om Carola i alla fall. https://imgur.com/a/tLfYJJ4
Det där var ju en rolig historia som de flesta tror jag har missförstått. På den tiden bodde Runar o Carola ute på landet med stor tomt. En gård vill jag minnas. Runar hade i alla fall då jägarlicens och vapen hemma. Som jägare har man rätt att skjuta vilt som anses som skadedjur. Vad som anses som skadedjur varierar lite. Rådjur gillar ju att gå in i trädgårdar och äta blommor.

Hursomhelst får man faktiskt skjuta skadedjur på egen tomt, om man har licens. Din jaktlicens säger nämligen att du är utbildad nog för att bedöma att skotten inte är till fara för någon annan. Grannar till exempel. Samt att man vet när det är säsong för sagda djur.

Runar hade alltså rätt att skjuta från huset om kusten var klar. Men han glömde berätta att den inte var det. För det första stod djuren på grannens tomt... och då får man naturligtvis inte skjuta alls. För det andra var det ett par veckor kvar till det var säsong på rådjur. Runar menade att det inte borde spela någon roll då säsongen var så nära. Då har han inte förstått någonting. Att man har ett datum för säsong beror på att djuren då har kids. Skjuter man en hona innan säsong så klarar sig inte kidsen själva utan svälter ihjäl. Vilket är djurplågeri.

Jag är vidare mycket skeptisk till att Runar skulle ha flått och styckat djuret själv. Tror inte han har mage till det. Möjligen lämnade han inte djuret till en slaktare. Skinnet sa han att han gjorde en matta av. Det tror jag inte heller han skulle klara av. Då måste skinnet garvas och behandlas och det han nog knappast Runar kunskap om. Någon borde ha låst in honom för länge sen.
Citera
2021-09-14, 14:20
Medlem
Runar har tänkt till igen. På Twitter i morse har han publicerat "Tro inte på allt du läser. Och ta reda på fakta innan du dömer. För ord kan aldrig bli osagda igen" Ord att ta med sig in på kåken.
Citera
2021-09-14, 16:07
Medlem
cece123s avatar
Religösa människor betraktas ju som sökare, Runar har inte hittat rätt hittills i sitt sökande.. Livets ord..pingströrelser mm
Han har hittat hem nu..
Fängelseporten står på vid gavel, Runar har äntligen hittat hem.Hoppas att han fattar det
..
Han hade väl LOVAT att han skulle bosätta sig i Norge igen.
Hoppas onekligen att han gör det.
Fast från en kronisk klåpare som Runar törs man ju inte tro på det.
Citera
2021-09-14, 16:16
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Varför har Agneta Sjödin och Tilde de Paula varit tillsammans med Runar?

Även innan legitimerad brottslighet har han ju från början till slut gett ett ohederligt intryck.

Vad är det de har missat?
Det måste vara något som inte stämmer hos de damerna som bortsett från hans ohederlighet och godkänt honom som partner.

Grattis, till ditt uppvaknande, bättre sent än aldrig.
Carola och Agneta är ju extremt självfokuserade OCH pinsamt omogna.
Alla tre damerna har ju legat runt och gått runt som vandringspokaler, speciellt de två första, på det är de INTE kända som speciellt begåvade.
Skämskuddarna har kommit fram många gånger i Agnetas och Carolas karriärer.
Att de fastnade för slemRunar är ju inte så konstigt.
Han är ju en bedragare och de vet hur de ska linda in vissa typer av människor.
Kvinnor med ett stort behov av bekräftelse.
Som dessvärre inte har alla hästar i stallet.
Citera
2021-09-14, 18:53
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Grattis, till ditt uppvaknande, bättre sent än aldrig.
Carola och Agneta är ju extremt självfokuserade OCH pinsamt omogna.
Alla tre damerna har ju legat runt och gått runt som vandringspokaler, speciellt de två första, på det är de INTE kända som speciellt begåvade.
Skämskuddarna har kommit fram många gånger i Agnetas och Carolas karriärer.
Att de fastnade för slemRunar är ju inte så konstigt.
Han är ju en bedragare och de vet hur de ska linda in vissa typer av människor.
Kvinnor med ett stort behov av bekräftelse.
Som dessvärre inte har alla hästar i stallet.

Nejdå, det är inget nytt uppvaknande.
Jag upptäckte att han var ett slemmo och extremt ohederlig redan då han var tillsammans med Carola.
Äckligt, skenhelig Livets ordare.
Jag menar en sån där typ-insmickrande- som man som sund varelse inte vill ta i med tång, oavsett om han är brottsling eller inte.

Till och med genom TV-rutan känner man hur man blir antastad och obehaglig till mods, bara man hör honom prata.
Han är ruskig.

Visst Carola är också påfrestande genom tv-rutan med sin tillgjorda fromhet, som pockar på lyssnaren.

Men Agnetas problem är inte uppenbara genom tv-rutan.
Något fel är det på henne, med tanke på att ingen karl verkar vilja ha henne, med det fattar inte tv-tittare vad det är.

Tilde de Paula är en rätt skön tv-personlighet. Och visst har hon bytt karlar, men hon har ju haft mer långvariga förhållanden och skaffat lite ungar hit och dit.
Citera
2021-09-14, 19:24
Medlem
Alonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Nejdå, det är inget nytt uppvaknande.
Jag upptäckte att han var ett slemmo och extremt ohederlig redan då han var tillsammans med Carola.
Äckligt, skenhelig Livets ordare.
Jag menar en sån där typ-insmickrande- som man som sund varelse inte vill ta i med tång, oavsett om han är brottsling eller inte.

(….//…)

Ja, hans insmickrande, lismande flin när han vill ha bekräftelse på sina lögner är riktigt ruggigt!

Citera
2021-09-14, 20:29
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alonen
(….//…)

Ja, hans insmickrande, lismande flin när han vill ha bekräftelse på sina lögner är riktigt ruggigt!

Har du någon länk?
Jag har faktiskt inte orkat följa händelseutvecklingen med hans brottslighet.
Men jag hajade till nu när media talade om att han kommer få skaka galler i 1,5 år.

Jag tar gärna emot era bästa redogörelser här i tråden, med länkar "det här har hänt"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in