2021-06-22, 20:38
Medlem
Coolvid19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Den tjommen har absolut INGET med Gud att göra. Bara en vanlig motivationscoach. I USA registreras alla såna grupper som "church", eftersom de är skattebefriade samt inte behöver ge nån insyn till myndigheter.

Det har du säkert rätt i, i realiteten. Själv definierar han sin "rörelse" så här: "Congregation Church is a community of faith in Jesus Christ, committed to loving others, seeking God, and being a place of refuge. A diverse community, united in our desire to hope in people. It exists to be a place of discovery for those who want to know God's love and be a part of God's grand design for creation. We hope all those who join us will encounter God, find wholeness, and discover the substance of life."

Så det är tydligt att han predikar om Gud, men även coachar mentalt. Det är väl lite som tolvstegsprogammet kanske? Han verkar i alla fall tro själv på det han säger och har som sagt många berömda referenser. Det verkar inte som han råkat ut för några större skandaler heller. I så fall har jag inga invändningar.

Det är ganska uppenbart att Runar har kopierat hans upplägg rakt av genom åren. Runars enda problem är att han inte fått coacha en enda kändis eller chef... Ja, skulle vara Alban då? Se hur det gick.
Citera
2021-06-25, 00:05
Medlem
När blir han inlåst?
Citera
2021-06-25, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tryggvardag
När blir han inlåst?
Normalt är det inom tre månader från det att domen vunnit laga kraft. Det återstår att se om han kommer försöka dra det till HD. Dessutom verkar fängelserna överbelagda så det kan dröja till nästa år.
Citera
2021-06-25, 13:37
Medlem
TröttSvensks avatar
HD kommer inte att ta upp detta.
Ingen ny bevisning och inget som behöver prövas då det inte är något annat med denna dom som kräver att HD tar upp det.
Han är rökt.
Men som vi känner Runar så kommer han nu först att överklaga, det tar några månader tills HD säger att de inte tar upp det och då när Runar fått det slutliga beskedet så kommer han att hålla sig undan så gott han kan, men han har ju inga pengar och det kostar att hålla sig gömd.
Runar är ju inte nöjd med att gömma sig i en hytte ute till fjälls i Norge direkt.
Lyx och flärd och varma blondiner ska det vara.
Men håller han sig undan så blir han efterlyst och han blir då lyst i hela Schengen. Så vi får väl se hur han gör.
Eller så bjuder han in TV till att följa med när han går in på fängelset.
Citera
2021-06-26, 11:50
Medlem
Pastor Runar tycks lysa med sin frånvaro. Inte nått på Twitter eller blogg. Tänkte så här i midsommartid. Att vi och hans anhängare skulle få ta del av lite visdomsord och bilder. Och om allt fantastiskt som just nu händer i hans liv. Kom igen Runar
Citera
2021-06-26, 12:16
Medlem
Coolvid19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Machines
Pastor Runar tycks lysa med sin frånvaro. Inte nått på Twitter eller blogg. Tänkte så här i midsommartid. Att vi och hans anhängare skulle få ta del av lite visdomsord och bilder. Och om allt fantastiskt som just nu händer i hans liv. Kom igen Runar
Åh, det är på Insta han hänger för det mesta. Hans pekoral lever vidare. Annars verkar han mest ha badat och lekt med sina söner. En antydan om en begynnande romans finns också. Men de mest spännande bilderna försvinner ju efter ett dygn.
Citera
2021-06-26, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coolvid19
Åh, det är på Insta han hänger för det mesta. Hans pekoral lever vidare. Annars verkar han mest ha badat och lekt med sina söner. En antydan om en begynnande romans finns också. Men de mest spännande bilderna försvinner ju efter ett dygn.
Det har jag missat. Tack Han bör nu ta vara på tiden han är ute . Att gå och vänta på kåken till hösten är nog inget kul. Väntar med spänning på hans nästa drag. HD, uppskov och placering. Skulle vara kul att höra hur han resonerar
Citera
2021-06-27, 09:58
Medlem
Jeg ser for meg Runar komme ut av fengsel
Tjukk, håret stramt bakover i hestehale, skjegg, myke klær og slippers.

Bøkene:

En tvålogi av Runar Sögaard:

Mitt liv i fengsel - Volden, Arrene og Tatoveringene.
Livet etter kåken - Pengarna, drogerna och bruschorna
Citera
2021-06-27, 10:15
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coolvid19
Det har du säkert rätt i, i realiteten. Själv definierar han sin "rörelse" så här: "Congregation Church is a community of faith in Jesus Christ, committed to loving others, seeking God, and being a place of refuge. A diverse community, united in our desire to hope in people. It exists to be a place of discovery for those who want to know God's love and be a part of God's grand design for creation. We hope all those who join us will encounter God, find wholeness, and discover the substance of life."

Så det är tydligt att han predikar om Gud, men även coachar mentalt. Det är väl lite som tolvstegsprogammet kanske? Han verkar i alla fall tro själv på det han säger och har som sagt många berömda referenser. Det verkar inte som han råkat ut för några större skandaler heller. I så fall har jag inga invändningar.

Det är ganska uppenbart att Runar har kopierat hans upplägg rakt av genom åren. Runars enda problem är att han inte fått coacha en enda kändis eller chef... Ja, skulle vara Alban då? Se hur det gick.

Men Runar har ju enligt sig själv brutit mot 9 av 10 budord. Så sanningen är ju inte hans favorithobby.
Ej heller tydlighet om vad han egentligen jobbar med och var han står.

Finns här någon som vet vilket det 10:e och ännu icke brutna budordet är? Vad boken i o m det då väl syftar till?

Citera
2021-06-27, 11:22
Medlem
Coolvid19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjukmjukare
Men Runar har ju enligt sig själv brutit mot 9 av 10 budord. Så sanningen är ju inte hans favorithobby.
Ej heller tydlighet om vad han egentligen jobbar med och var han står.

Finns här någon som vet vilket det 10:e och ännu icke brutna budordet är? Vad boken i o m det då väl syftar till?

Beror väl på. Vi idag tolkar ju "Du ska icke dräpa" som mord på en människa. Men han har ju i alla fal lskjuit en del djur. Annars finns ju regeln om att man inte ska tro på någon annan Gud. Det känns väl inte som Runar har gjort heller. Så då blir man lite fundersam. Han kan säkert haft perioder där han inte trott alls, men då har man ju ingen annan Gud. Svårt att se Runar som Hindu. I så fall har han antagligen dödat en människa. Jag kan tänka mig att han blivit förbannad en midsommarafton och tagit båten och kört ihjäl en jetskiförare som störde hans silllunch och sedan åkte hem igen och fortsatte firandet.
Runar har varit arbetslös sen han fick sparken av Bert Karlsson 2015. Nä, nu ljög jag. Hah har skrivit böcker och intervjuat Åkesson. Det har han faktist gjort.
Citera
2021-06-27, 12:46
Medlem
Mullrets avatar
Runars gud heter Mammon. Tyvärr går inte allt helt vitt hans väg så det blir fängelse, som en följd av dålig redovisning.

" Du skall inte stjäla - av staten"
Citera
2021-06-27, 16:05
Medlem
En bekant till mig berättade att han var på Sturebadet en gång, när Runar fortfarande inte gjort bort sig alltför mycket, och fortfarande var gift med Carola. Han noterade att Runar var där med några vänner.

Men lite såg han också hans kuk som enligt min bekant skulle göra Rocko avis. På min fråga försäkrade han att han inte fluktade, utan det var något man helt enkelt kunde undgå, där den hängde ner på halva låter.

Kan det stämma att åsnan har en donkey dick, eller var det bara heta fantasier som från bastuvärmen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in