2016-02-03, 17:03
Medlem
Iloveludas avatar
Som rubrik lyder Vad händer? rännskita kan jag leva med. Fått slut på drickat och hällde i klarning samt skakade ut kolsyran igår kväll. Det har börjat klarna så det blir inte helt grumligt. Åsikter mottages tacksamt. Rulles 7 dagars rött om det gör någon skillnad.
Citera
2016-02-03, 18:15
Medlem
sommarlovs avatar
Drick på du, men smaken är säkert som rävskit.

Klarningsmedel är ofta gelantin eller benotitlera, själva bottensatsen är jäst...
Citera
2016-02-03, 20:20
Medlem
Iloveludas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Drick på du, men smaken är säkert som rävskit.

Klarningsmedel är ofta gelantin eller benotitlera, själva bottensatsen är jäst...
Okej tack.
Citera
2016-02-03, 21:59
Medlem
LazyBlues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iloveluda
Som rubrik lyder Vad händer? rännskita kan jag leva med. Fått slut på drickat och hällde i klarning samt skakade ut kolsyran igår kväll. Det har börjat klarna så det blir inte helt grumligt. Åsikter mottages tacksamt. Rulles 7 dagars rött om det gör någon skillnad.

Jag tror inte att det är farligt men jag kan i te garantera det. Men är du verkligen så desperat på att dricka att du vill chansa? Dålig i magen lär du nog bli. Men det kanske du är ofta nog ändå?
Citera
2016-02-04, 01:47
Medlem
Iloveludas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LazyBlue
Jag tror inte att det är farligt men jag kan i te garantera det. Men är du verkligen så desperat på att dricka att du vill chansa? Dålig i magen lär du nog bli. Men det kanske du är ofta nog ändå?
Jag kan leva med att bli kass i magen. Blev ledig oplanerat resten av veckan. Därför vinet behövs. Och som sagt det har börjat klarna. Nu har det gått ytterligare några timmar så det borde vara mindre problem. Ja jag brukar ha bättre framförhållning men detta blev oplanerat. Jag vägrar verkligen att gå till systemet och betala fantasipriser.
Citera
2016-02-04, 10:05
Medlem
constants avatar
Om du ser till att verkligen få ut all kolsyra, så kommer det klarna på ett par dagar.

Det finns även filter att köpa, om det är riktigt bråttom :-)
Citera
2016-02-04, 11:44
Medlem
Efter du har haft i klarningsmedlet bör du ställa den kallt i någon dag, gärna under nollan. Det klarnar rätt fort.

Varför stressad att dricka det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in