2016-02-04, 12:06
Medlem
Men R.H är ju ett jävla skämt! Han kan kyssa mig i röven! Han är inte så stor som han tror

Han är oskyldig i detta i alla fall även om fjollan viftat med kniv i samma gränd tidigare!!!
Citera
2016-02-04, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R.F.F.R
bra att du sitter och hänger ut folk utan att maskera några bokstäver, men fråga dom istället så få du säkert svar

Hänger ut. De begår brott varje dag, hotar, rånar och slåss. Stor så sannolikhet att det är dom.
Citera
2016-02-04, 14:27
Medlem
tobyges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Brofessor
Lite nyare artikel på SKLT.

http://www.skaraborgslanstidning.se/...a-mycket-blod/

Jag tolkar det som om de fyra misstänkta gärningsmännen befann sig eller bor i en lägenhet på Klostergatan och att BO var där på besök (för att ta tillbaka sim stulna mobil), Bo bör således inte vara hemmahörande på adressen...
Kanske finns det ett sammanband med detta: https://www.flashback.org/t2681925 en ren gissning dock!

Det skall enligt artikeln röra sig om "4 yngre personer". Finns 8 personer skrivna på adressen som är mellan 19-28år, så kan ju vara någon av dessa? Gick förbi där i onsdags och såg polisens tekniker gå runt på nedre plan i trapphuset med sina väskor, men det säger samtidigt inte så mycket eftersom jag inte hade sett om de rört sig på några andra plan...
Citera
2016-02-04, 15:24
Medlem
Jag har i tjänsten besökt Skara många gånger genom åren dock inte så ofta de senaste två åren. Senaste besöket var i höstas och hela stan var full av afghanska ynglingar, är det dessa som bor på adressen?

OT. Jag vet att Bert Karlsson var väldigt omtyckt i Skara tidigare, är han fortfarande det?
Citera
2016-02-04, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RullRull
Jag har i tjänsten besökt Skara många gånger genom åren dock inte så ofta de senaste två åren. Senaste besöket var i höstas och hela stan var full av afghanska ynglingar, är det dessa som bor på adressen?

OT. Jag vet att Bert Karlsson var väldigt omtyckt i Skara tidigare, är han fortfarande det?

Absolut det är ju inte Berts fel att vi svämmar över av flyktingar. Han ser vinsten vem hade inte gjort det? Är helt övertygad om att han tycker lika illa om flyktingpolitiken som resten av den icke folie täkta befolkningen.
Citera
2016-02-04, 18:37
Medlem
laxen69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Action-Chugger
Absolut det är ju inte Berts fel att vi svämmar över av flyktingar. Han ser vinsten vem hade inte gjort det? Är helt övertygad om att han tycker lika illa om flyktingpolitiken som resten av den icke folie täkta befolkningen.

Både och, finns en hel del som anser att hans mycket lönsamma verksamhet förstör staden.
Precis som man kan anse att en stinkande fabrik förstör omgivningen.

Förmodligen tack vare hans stora flyktingförläggning som funnits sedan början 90 talet som Skara ser ut som det gör befolkningsmässigt.
Somalier och araber överallt i stan, går man genom centrum en solig dag är det absolut inte Sverige längre. Därför besöker jag aldrig Skara nu mera.
Citera
2016-02-05, 08:34
Medlem
tobyges avatar
http://www.skovdenyheter.se/article/...soner-forhors/

Citat:
Den drabbade mannen är hemmahörande i Skara och enligt polisen är han känd av dem sedan tidigare.

Citat:
Vid tretiden natten till torsdagen upphittades även en kniv på innegården till den aktuella adressen.

Och som svar på frågan om knivdådet kunde ha att göra med rånet som skedde dagen innan svarade polisen:
Citat:
— Vi känner till uppgiften, mer kan jag inte säga.
Citera
2016-02-05, 11:31
Medlem
Om det är relaterat till det tidigare knivdådet utanför frisörsalongen så sitter ju MC Donalds killen 18 på god information
Citera
2016-02-05, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laxen69
Både och, finns en hel del som anser att hans mycket lönsamma verksamhet förstör staden.
Precis som man kan anse att en stinkande fabrik förstör omgivningen.

Förmodligen tack vare hans stora flyktingförläggning som funnits sedan början 90 talet som Skara ser ut som det gör befolkningsmässigt.
Somalier och araber överallt i stan, går man genom centrum en solig dag är det absolut inte Sverige längre. Därför besöker jag aldrig Skara nu mera.

Rent trams såklart, jag är i Skara ofta och det där är rent hittepå.
Citera
2016-02-05, 14:55
Medlem
tobyges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laxen69

Stämmer att det funnits flyktingförläggning utanför Skara (Stora Ekeberg) sedan 90-talet. Men det har inte alltid varit igång som detta, utan har oxå varit vandrarhem och stått tomt i minst 10 år sedan 90-talet...

Så det är kanske en lite väl nyanserad bild som du ger att där endast finns flyktingar i Skara. Staden sticker inte nämnvärt ut i jämförelse med andra jämförbara tätorter, men visst jämför man Skara med storstädernas villaförorter (som generellt sett inte bidragit nått i flyktingkrisen) så är det kanske en viss skillnad.

Men nu var det ju inte detta som tråden handlade om, så vi kan ju skippa allt snack om Berts flyktingboenden...
Citera
2016-02-05, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.-.
Rent trams såklart, jag är i Skara ofta och det där är rent hittepå.
Knappast
Jag bor i Skara och kan bekräfta att så är fallet, även i Skövde så börjar det bli väldigt muslimskt på torget.
Även när man åker buss så kommer det ombord flertalet med invandrare och bussen är numera jämt försenad pga att flera utav de inte har råd att betala för sig och chauffören skall försöka få dessa att förstå att de inte kan åka med då de ej har pengar på kortet.

Citat:
Ursprungligen postat av Jumalauta
Givetvis inte. Men rikspolischefen Eliasson har säkert lyckats lura i landets poliser att de har det.
Kan eventuellt berott på att de stod och pratade med vittnen, stod dryga 3 civila och pratade med poliserna.
Citera
2016-02-05, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MickelMan
Knappast
Jag bor i Skara och kan bekräfta att så är fallet, även i Skövde så börjar det bli väldigt muslimskt på torget.
Även när man åker buss så kommer det ombord flertalet med invandrare och bussen är numera jämt försenad pga att flera utav de inte har råd att betala för sig och chauffören skall försöka få dessa att förstå att de inte kan åka med då de ej har pengar på kortet.

Kan eventuellt berott på att de stod och pratade med vittnen, stod dryga 3 civila och pratade med poliserna.

Sist jag var inne på citygross var jag typ enda svensk (förutom personalen) i hela butiken, och på parkeringen sprang det omkring somalier och banka på bilrutan och ville ha pengar till nån hittepåverksamhet.

Men nu finns ju JULA i Skövde, så det finns ingen anledning att åka till Skara längre.

Skövde är bättre, sålänge man håller sig från Rydsområdet (där de spände upp ståltråd över cykelbanan)

Har svårt att tro att det INTE rör sig om nysvenskar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in