2016-02-03, 15:56
Medlem
Jag fattar inte att folk tycker att det här är sunt.

Vad har dessa kids för uppfostran som sysslar med detta?

Vad har man för syn på samhället?

Hur ser livet ut för dessa?

Man skulle nog inte sluta bli förvånad om man visste svaren på dessa tre frågor.
2016-02-03, 16:09
Medlem
IGotAGoldenTickets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrokenUr
Det är sant det du skriver och jag delar den åsikten. Men. Jag tror Flashback handlar mycket om attityder och vad administratorer/moderatorer och de som utformar Flashback tycker och tänker. Och det speglar även samhället i övrigt. Att se allt svart och vitt är så man vill ha det. Jag bad faktiskt väldigt snällt om de kunde vara bussiga att ta bort det som jag anser är mitt.

Det är det som är ditt misstag - det du skrivit är inte längre ditt. Det är Flashbacks och allmänhetens.

Forumet hade varit helt värdelöst om folk fick radera som de själva ville. Jag tror de flesta sett detta på andra forum och hur osammanhängande trådar snabbt blir bara för att någon blev paranoid eller deprimerad.

Gör det väldigt enkelt - skriv inte saker på Internet om du bryr dig om att det kommer finnas tillgängligt för alltid.

Välkommen till Internet. Vi andra har känt till de här reglerna sedan mitten på 90-talet.
2016-02-03, 16:14
Medlem
Salorms avatar
Citat:

Man skulle nog inte sluta bli förvånad om man visste svaren på dessa tre frågor.

Vad har du rökt? Man skulle nog bli förvånad om man visste svaret på den frågan.

Du har ju faktiskt tid att ändra dina inlägg en timme eller vad det nu är efter att du publicerat ditt alster, det är mer än nog.
2016-02-03, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Du har ju faktiskt tid att ändra dina inlägg en timme eller vad det nu är efter att du publicerat ditt alster, det är mer än nog.

Nej, det är det inte. En timme är alldeles för lite. Barnsligt och löjligt lite.
2016-02-03, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IGotAGoldenTicket
Det är det som är ditt misstag - det du skrivit är inte längre ditt. Det är Flashbacks och allmänhetens.

Forumet hade varit helt värdelöst om folk fick radera som de själva ville. Jag tror de flesta sett detta på andra forum och hur osammanhängande trådar snabbt blir bara för att någon blev paranoid eller deprimerad.

Gör det väldigt enkelt - skriv inte saker på Internet om du bryr dig om att det kommer finnas tillgängligt för alltid.

Välkommen till Internet. Vi andra har känt till de här reglerna sedan mitten på 90-talet.

Visst är det Flashbacks inlägg tills jag väljer att ta bort det. Varför så inskränkt i detta Facebook och Flashback-tänket?
2016-02-03, 16:42
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Tja det är ju så det funkar på nätet. Men du kan ju ändå ta bort bilden eller texten du skrev. Att någon sedan har kopierat bilden eller texten kan man själv inte göra något åt.
Om jag skulle kopiera alla inlägg på Flashback och publicera dem är det alltså ok, men det är inte ok att Flashback själv behåller inläggen? Ursäkta men det är en fullkomligt obegriplig inställning från din sida.
2016-02-03, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jumalauta
Om jag skulle kopiera alla inlägg på Flashback och publicera dem är det alltså ok, men det är inte ok att Flashback själv behåller inläggen? Ursäkta men det är en fullkomligt obegriplig inställning från din sida.

Nej. Den inställningen har inte jag. Och det är inte så jag menar.

Vad folk och alla andra gör på internet kan man inte styra över. Att man kopierar och tar bilder och texter kan man ha åsikter om. Och där är vi nog överens.

Men det jag är upphov till och skapat på internet vill jag själv kunna påverka. Sunt förnuft.
2016-02-03, 17:56
Medlem
Det går att rapportera inlägg. Du får rapportera de inlägg du vill ta bort, så kan någon moderator eller admin ta bort dem. Då du frågade om det går att ta bort inlägg antar jag att det är vissa specifika inlägg du tänker på, ett begränsat antal alltså. På det sättet går det att ta bort inlägg, givet att din rapportering blir bönfallen.
2016-02-03, 18:25
Medlem
Tack så mycket för rådet. Jag ska göra ett till försök senare.
2016-02-03, 18:30
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jo5h2pe
Det går att rapportera inlägg. Du får rapportera de inlägg du vill ta bort, så kan någon moderator eller admin ta bort dem. Då du frågade om det går att ta bort inlägg antar jag att det är vissa specifika inlägg du tänker på, ett begränsat antal alltså. På det sättet går det att ta bort inlägg, givet att din rapportering blir bönfallen.
Strider inte inläggen mot reglerna så tas dom inte bort oavsett.
2016-02-03, 18:34
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:

Nu förstår jag inte riktigt sammanhanget. Vilka "kids"? Vad har dessa "kids" eventuella uppfostran och syn på samhället med att ta bort inlägg på Flashbackforumet att göra?
2016-02-03, 20:48
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jo5h2pe
Så är det inte riktigt. Vi tar bara bort inlägg och trådar som strider mot regelverket. I Flashbacks FAQ för inlägg och trådar hittar du följande:
Citat:
Q: Kan jag radera mina inlägg?
A: Du kan inte radera dina inlägg.

Q: Kan jag få min tråd raderad.
A: Nej, sålänge tråden följer dom regler som finns är det lagt kort ligger som gäller.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in