Citat:
Ursprungligen postat av
Dr Tinnitus
Jag kan också råka ut för att vissa om på vissa ställen på vissa sidor inte ger några träffar, så är det bara utan att det måste vara nåt fel. Men om du har jättemycket så så kanske det är nåt knas ja.
Det ska gå att kolla vilka ordlistor som fysiskt faktiskt ligger i datorn, men jag är inte hemma nu så det får jag kolla senare i kväll.
Jag kan inte se att du måste köpa ny Mac för jag kör ju med en 15" MacBook Pro från sommaren 2009, och jag kör senaste El Capitan beta på den utan problem. Har förvisso bytt till en 1TB SSD, men den är idag hur pigg och rask som helst sett till att den är snart sju år gammal.
Har du senaste OSX i den? Om inte ta och uppgradera.
Jo jag vet, en uppdatering av OSX skulle säkert lösa allt, men jag kör på en krypterad mid 2010 13" MBP, känns liksom inte värt att uppdatera den. Den har bara blivit segare och segare med varje nytt OSX, nu är smärttröskeln nådd. En uppdatering nu sen kommer datorhelvetet inte gå att använda känns det som. Är ju bara en dual core i den här och 4gig ram, sen kör jag med FDE också vilket gör dator 2x långsammare. Det äter resurser.
Var så less på skiten här runt mellandagsrean, så jag var på vippen att köpa en ny MBA som de sålde för 8.5k på elgiganten, men MBA är ju som bekant rätt bögigt så det blev inget. Men det var ett lockande pris.
Från det ena till det andra, ordboksappen hos mig är riktigt skum. När jag öppnade den här nyss så fick jag fram en ny ruta som inte funnits tidigare där man kunde välja på vilka språk man vill på svaren i. Yes tänkte jag, där har vi det! Bara Svenska var förbockat så jag körde in engelska också, men det blev ingen skillnad.
Onödig skärmdump =
http://imgur.com/PM29Vz4