2005-11-22, 21:53
Medlem
DunderKs avatar
Min kompis blandade explorer vodka och eldorado julmust, smaka förjävligt :P
Han blev stoppad av polisen samma kväll och dom skrattade åt honom - "vodka me julmust, fyfan"
Citera
2005-11-22, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kundkennel
Jag brukar köra 60/40 starköl, julmust. Tro det eller ej men det är faktiskt jävligt gott.
Instämmer i det. Var så jag "lärde mig" tycka om öl en gång i tiden.

OnT: har inte testat denna själv, men hört talas om den:
Black Christmas
1 del mörk rom
3 delar julmust
+ lite citron eller lime
Citera
2005-11-22, 23:08
Medlem
Tacoritzs avatar
Ingen som testat rom och cola... eh julmust?
Citera
2005-11-23, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tacoritz
Ingen som testat rom och cola... eh julmust?

Jodå, Captain Morgan Black Label och julmust blir prima Kapten Must :]
Citera
2005-11-25, 13:43
Medlem
Erolds avatar
Vanilj vodka och must gick rätt bra ett tag,

Du som provat Unicum, det är fan det värsta råttgiftet, fast Unicum Next slinker ner bättre än jäger, det är mumma--
Citera
2005-11-26, 10:24
Medlem
DevilDists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erold
Vanilj vodka och must gick rätt bra ett tag,

Du som provat Unicum, det är fan det värsta råttgiftet, fast Unicum Next slinker ner bättre än jäger, det är mumma--
Unicum Next? Vad har den för smak då?

Men lite mer On-Topic - ingen som har testat att göra en Long Island Ice Tea med julmust? Funderar på att göra en eller två ikväll, men vet inte riktigt vad man ska byta ut eller om man ska köra med orginalreceptet - man brukar ju byta ut tequilan när man har andra saker att blanda med än CocaCola... Inte värre än att jag får testa lite, om ingen har något tips?
Citera
2005-11-26, 18:55
Medlem
DevilDists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DevilDist
Men lite mer On-Topic - ingen som har testat att göra en Long Island Ice Tea med julmust? Funderar på att göra en eller två ikväll, men vet inte riktigt vad man ska byta ut eller om man ska köra med orginalreceptet - man brukar ju byta ut tequilan när man har andra saker att blanda med än CocaCola... Inte värre än att jag får testa lite, om ingen har något tips?
Testar just nu... Ingen större hit. Måste komma på något annat att köra med istället för tequilan - den tar över hela smaken just nu Eller kanske bara skippa tequilan helt, vilken bra idé
Citera
2005-11-27, 10:25
Medlem
DevilDists avatar
Citat:
Testar just nu... Ingen större hit. Måste komma på något annat att köra med istället för tequilan - den tar över hela smaken just nu Eller kanske bara skippa tequilan helt, vilken bra idé
Jahopp - då testade man Long Island utan tequilan också, visst vart det lite godare, men inget jag rekommenderar. Testade även att byta ut tequilan mot Jäger... Tja, vad ska man säga... Inte heller den bästa blandningen... Men full blir man iaf
Citera
2005-11-27, 10:45
Medlem
DoC™s avatar
Prova en Tomtenisse som innehåller Absolut Citron o julmust, funkar lika bra som en highball drink på dansgolvet som en pre-dinner i ett cocktail glas. Byt bara ut iskuberna mot krossad is i cocktailen.

God Jul!
Citera
2005-11-29, 20:57
Medlem
Erolds avatar
Citat:
Unicum Next? Vad har den för smak då?

Den är som jäger fast bättre, inte alls lika rivig i smaken som vanliga Unicum.
Citera
2005-11-30, 07:33
Medlem
Dynamos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erold
Den är som jäger fast bättre, inte alls lika rivig i smaken som vanliga Unicum.

Enligt min mening är Unicum next ganska mesig i smaken, ungefär som att blanda orginalet 50/50 med vodka. Själva vitsen med Black Santa är att Unicum smaken ska slå igenom ordentligt, annars kan man lika gärna blanda med en neutral sprit. Men smaken är som bekant olika.
Citera
2005-11-30, 10:33
Medlem
Fortsätt killar, jag antecknar för fullt. Mot helgen blir det pröva
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här