2016-02-02, 03:45
Medlem
Hej!

Som liten älskade jag lego, warhammer(lite måleri när jag var hm.. 12? :P),starcraft,warcraft,alla nintendospel,kortspel osv

Känner att jag vill pyssla med nånting hemma och kan ha en slags samling men också kunna spela. Vad är populärt nuförtiden? Vill inte sätta mig in i datorspelandet eftersom jag tycker inte det är roligt längre än att se på esport ibland.
Citera
2016-02-02, 09:36
Avslutad
Både lego och warhammer är ju legitima hobbies även som vuxen. Just warhammer är lite rörigt för tillfället sedan Games workshop bajsat på sina kunder men det finns fler figurtillverkare än nånsin.
Citera
2016-02-02, 21:52
Medlem
Figurmåleri är ganska kul och även om Games Workshop (enligt mig iaf) fortfarande har bäst utbud (rent modellmässigt, regler är väl en annan femma däremot) så har dom, som tidigare skribenten påpekade, rört om en del i grytan... Men att måla lite orcher, zombies eller vad man nu känner för är alltid trevligt om man saknar fantasy. Det bästa är ju dock rollspel, men då krävs lite medspelare också, figurer kan du alltid måla själv så att säga.
Citera
2016-02-02, 23:22
Medlem
Vill du prova att måla nåt du även kan spela så kanske Star Wars Imperial Assault kan vara något? 2-5 spelare. Många figurer att köpa till i expansioner. Sök på sorastro på youtube för inspiration, han gör riktigt bra målningsguider för star Wars figurerna som är enkla att följa.
Citera
2016-02-03, 00:12
Medlem
Cineastens avatar
Westernfigurer kanske? Eller vikingar, saxare, normander, kelter, irer, goter osv. Det finns en uppsjö figurer och regler. WWII kan ju vara nåt också eller post apokalyps?
Citera
2016-02-03, 16:54
Medlem
Ratads avatar
Game of Thrones och Walking Dead finns som brädspel. Kanske kan passa om du har några nördiga kompisar?
Citera
2016-02-03, 21:32
Medlem
warhammer, vad spelar folk mest? 40k? age of sigmar? Har noll koll btw om själva spelet. målade bara några när jag var liten
Citera
2016-02-05, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MyranLevi
warhammer, vad spelar folk mest? 40k? age of sigmar? Har noll koll btw om själva spelet. målade bara några när jag var liten
40K var större än fantasy och jag antar att det gäller för Age of Sigmar också... Men 40K är ju inte fantasy direkt, så givet din frågeställning torde Age of Sigmar vara ett bättre val. Vill man ha så många potentiella med- och motspelare som möjligt lär dock 40k vara ett bättre val.

Game-of-Thrones-brädspelet saknar i princip alla fantasyinslag (mer än Westeros och karaktärer från universumet) och kan snarare ses som en kombination av risk och Diplomacy. Krävs minst 3 spelare, men egentligen 5 eller fler för att bli riktigt bra. Gillar du George R.R. Martin kan spelet vara grymt najs, men annars tror jag du får i dig mer fantasy via andra spel så att säga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in