2016-02-01, 12:41
Medlem
Energiknippes avatar
Ingen har väl missat avtalsbråket mellan Discovery och Kanal Digital? Skjuter inte Discovery sig i foten genom att stänga av åtkomsten? De lever väl i huvudsak på reklamintäkter? ICA lär väl kräva rabatt om man tar bort 800.000 tittare helt plötsligt?
Citera
2016-02-01, 12:52
Medlem
TilleyHats avatar
Hur stor prisökning talar vi om egentligen?
Citera
2016-02-01, 12:56
Medlem
Energiknippes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Det är väl inte känt?
Citera
2016-02-01, 13:00
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Energiknippe
Det är väl inte känt?

Jag har hört "en kaffekopp per kund och år". Canal Digital påstår det är bullshit, men som konsument kanske jag vill veta. Det kan ju vara så att jag som konsument är beredd att betala en slant för att få se kanalerna. Och som du säger, det kostar en del för Discovery att trilskas i och med sannolikt tappade reklamintäkter.
Citera
2016-02-01, 14:13
Medlem
Ingabromsars avatar
Ja, här blev det svart i rutan... Tittar ofta på Discovery så lite irriterad. Ska avvakta 2 dagar men sen ringer jag Telia. Antar att just Telia är nöjda nu.
Citera
2016-02-01, 16:46
Medlem
Energiknippes avatar
Jag trodde inte folk kollade så mycket på reklam-tv, jag gör det i princip aldrig. Vill jag se en serie laddar jag ner den eller kollar på en streamintjänst. Damen här hemma vill kolla på Ullared, finns ju på femmans play-kanal tex. För mig är detta ett icke-problem men jag läste några facebook-kommentarer om folk som var upprörda för att de saknade Ellen Guineres show (?!?!?!) och Criminal Minds?!
Citera
2016-02-01, 17:12
Medlem
Freders avatar
Nämen vad hemskt, då missar vi ju alla sådana storslagna tv-serier som storage wars, gold rush alaska och ullared. Hur ska detta sluta?!
Citera
2016-02-01, 17:50
Medlem
godboys avatar
Jag tror nog att leverantörerna förlorar mest faktiskt. Och det är ju lite kul Dessa skitbolag binder ju folk på de mest konstiga avtal och levererar inte. Sen om det är Discoverys fel gör inget.
Citera
2016-02-01, 17:52
Medlem
Crashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat

2 spänn i månaden är tjafset om har jag hört
Citera
2016-02-01, 20:30
Medlem
fejsetnr1s avatar
Jaha så blev man Telia kund idag,, gött att det bara va en knapp månad kvar på mitt abonnemang då jag endå funderat på att byta,,blev lite tidigare än tänkt bara,,, så svar från mig på ts fråga blir, kanal digital/viasat
Citera
2016-02-01, 20:37
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ingabromsar
Ja, här blev det svart i rutan... Tittar ofta på Discovery så lite irriterad. Ska avvakta 2 dagar men sen ringer jag Telia. Antar att just Telia är nöjda nu.
Varför byta till Telia om du i övrigt är nöjd? Du är väl medveten om att kanal 5 inkl alla Discovery kanaler va nedsläckta i flera dagar i deras nät förra året?

Så att byta till Telia och tro att allt löser sig där är ju lite naivt, när de gjorde exakt samma sak.

Avvakta bara, det kommer lösa sig. Förhoppningsvis snabbare än vad det gjorde för Telia.
Citera
2016-02-02, 21:11
Medlem
Jag fattar inte riktigt, ska man betala för att de ska kunna prångla ut sina undermåliga, reklamöverlastade kanaler? De skulle för f-n tvingas betala för att få smörjan distribuerad. Det finns tillräckligt med strömmat material på nätet så släck ner skiten permanent.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in