• 1
  • 2
2016-02-01, 13:18
Medlem
Lolinona12s avatar
Hur ska dom ha det? När är man som asylsökande vuxen?

Citat:
De misstänkta är i 25-30 årsåldern och barnen är under 15 år.

Är de misstänkta vuxna i denna nyheten, men personer i samma ålder kan även vara barn? Borde inte nyheten då vara "Barn på asylboende misshandlar bebisar/embryon?"
Citera
2016-02-01, 13:27
Medlem
No-n-sences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluffhaj
Först så måste vi förstå att de inte är som oss. Inom deras kultur så ska de unga lyda de äldre. Gör de det inte så får ungarna stryk. Tänk hur Sverige var för 200 år sedan. Då hade kvinnor också slöja och barnen blev agade.

Det var ingen som hade slöja i Sverige för 200 år sedan. Möjligtvis besökare från andra länder.
Citera
2016-02-01, 13:36
Medlem
GrusNegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abiz2
Någon från Ulricehamn som vet vilka dessa var?

Finns alldeles för många boenden för att ens veta vilket boende det utspela sig på.
Citera
2016-02-01, 13:42
Medlem
GrusNegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Primulina
Jag förstår inte. Blev de frustrerade för att det inte gick att spela pingis, och helt slumpmässigt började spöa barn med tillhyggen? Eller var pingisbordet upptaget av barnen som inte vill lämna ifrån sig det? Eller ville de vuxna ha någon motståndare men barnen ville inte spela?

Härom dagen blev det upplopp på nåt boende så att de anställda var tvungna att låsa in sig. Det hela utlöstes av att det inte fanns godis tillgängligt. Och nu detta. Vad kommer härnäst? Elda ner boendet för att det inte finns någon King-ruta utanför?

Blev också väldigt fundersam när man läser anledningen. Personligen tror jag att dessa män hade stora förhoppningar på Sverige men har nu befunnit sig på dessa trånga boenden såpass lång tid att de har blivit tickande bomber som blir aggressiva för minsta lilla sak.
Citera
2016-02-01, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrusNeger
Blev också väldigt fundersam när man läser anledningen. Personligen tror jag att dessa män hade stora förhoppningar på Sverige men har nu befunnit sig på dessa trånga boenden såpass lång tid att de har blivit tickande bomber som blir aggressiva för minsta lilla sak.

Precis, de är tickande bomber och kan explodera för minsta lilla sak. Man vet aldrig i förväg vad.
Citera
2016-02-01, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YP4XQ
Trodde faktiskt aldrig att de skulle märkas så här jävla mycket som det görs att medeltiden är på besök. Jag, som är stark motståndare ändå till islam, muslimerna, massinvandring, MENA människor över lag, trodde att nyanserna skulle vara svagare men fan.. till och med jag har fått ett litet uppvaknande hur jävla efterblivna de är och hur _icke_ kompatibla de är med Europa.
Ja, jag är lite i samma läge. Har tyckt att de värsta här på FB målat lite väl fan på väggen angående muslimer ibland. Men det har tydligt visats sig att verkligheten överträffat dikten i detta fall.

Citat:
Ursprungligen postat av OberynMartell
-Kunde inte de vuxna värmt upp med lite fickpingis så länge?
Dom körde fickpingis efter de misshandlat barnen i stället.

Som många säger bär Sveriges kvinnor stort ansvar och man känner lätt att "de får skylla sig själva". Men som någon nämnde i tråden så är det barn som råkar värst ut, och har Sveriges kvinnor sålt ut våra barn för att deras egna äggstockar suktar efter att bli nedtryckt och satt på plats så är det faktiskt upp till oss män att ta tag i det hela. Inte för svenska kvinnors skull men för svenska barnens skull.
Vad ska man då göra? Just nu känns det som hoppet till en politisk lösning är högre än någonsin.
Mer handgripliga metoder kan säkert ha bra effekt lokalt - nationellt inte så mycket, vad jag tror.
Citera
2016-02-01, 14:00
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YP4XQ
Trodde faktiskt aldrig att de skulle märkas så här jävla mycket som det görs att medeltiden är på besök. Jag, som är stark motståndare ändå till islam, muslimerna, massinvandring, MENA människor över lag, trodde att nyanserna skulle vara svagare men fan.. till och med jag har fått ett litet uppvaknande hur jävla efterblivna de är och hur _icke_ kompatibla de är med Europa.

Jag får hålla med till fullo om detta! Bra skrivet!

Hur primitivt man än tycker att dessa muslimska berikare beter sig, nog fan lyckas de överträffa alla lågt ställda förväntningar ändå. Det finns tydligen ingen nedre gräns för hur efterblivet dessa mena-människor kan bete sig. Som djur, men värre.

Då ska vi se:

Ett par vuxna mena-män kommer fram till pingisbordet och upptäcker att ett par barn använder bordet redan. Vad gör man då? Väntar på sin tur? Ber om att få lira tillsammans med ungarna och ha lite trevligt och kul? Tar en kaffe och tar det lugnt tills bordet blir ledigt?

Nej. Nej nej nej.

Man river naturligtvis rätt på ett par tillhyggen och slår in skallen på ungarna. Självklart.

Jisses, och det har kommit hit tiotusentals apor som dessa bara de senaste månaderna... Snart ska de ut i samhället och banka in skallen på DIG och DINA barn.

Känns det bra Svenne?
Citera
2016-02-01, 22:44
Medlem
MAC14s avatar
Artikeln borttagen?
Citera
2016-02-01, 22:56
Medlem
karlsoons avatar
En spontan tanke från mig är att kanske sitta och plugga svenska istället för att slåss hela tiden. Det skulle ju hjälpa dom själva något enormt.
Citera
2016-02-01, 23:41
Medlem
Lobengulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAC14
Artikeln borttagen?

Det verkar ha blivit en betalartikel: http://www.ut.se/lokala-nyheter/tris...k-till-braket/

Förmodligen såg de att många ville läsa den
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in