2016-02-01, 03:47
Medlem
Swecans avatar
Tja har tidigare tagit upp hur man fr igng sitt bank kort till e kort och lyckats med det funderar nu p hur man gr fr att anvnda e faktura har tittat p det d jag krnglat med att frska betala p visa sidor men gr ej. ven nr mitt e kort ska funka tror e faktura har med det o gr skulle bestlla nn e juice funkade ej s hur gr man fr att regga en sida eller bank d jag inte vet kommer upp typ alla bolag o fretag i hela sverige men hur e det utomlands och s sker inte efter nordea bank tex eller calles choklad fabrik etc. Hoppas ni frstr det hela har lst hela Swedbanks sida om det.
Citera
2016-02-01, 04:08
Medlem
revodnebs avatar
Fan vad du snurrar till det.

Exempel: Du fr faktura frn Telia p din telefonrkning hemskickad via posten, kostar 19 kr i aviavgift.

Du kan nu vlja att g in p din internetbank (Swedbank), vlja e-faktura frn Telia och vips s r det klart. Sen fr du i din bank istllet ett meddelande om att du har inkommande faktura. Du vljer betala via internetbanken (som vanligt) sen r det klart. Om du vill kan du skriva ut pappersfakturan hemma p din skrivare. Du sparar 19 kr/fakturatillflle.

Svrt nej. Du kan inte f e-faktura frn kreti och pleti p ntet. Handla juice kan du gra med ditt kredit/betalkort.

Editerad.
Citera
2016-02-01, 04:13
Medlem
Helvete vad jag mste frlorat pengar p det hr under ren. Jag gillar mina pappersfakturor.
Citera
2016-02-01, 04:43
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Du kan nu vlja att g in p din internetbank (Swedbank), vlja e-faktura frn Telia och vips s r det klart. Sen fr du i din bank istllet ett meddelande om att du har inkommande faktura. Du vljer betala via internetbanken (som vanligt) sen r det klart.
Nh s gr inte jag har handelsbanken och kan stta automatisk betalning fr e-fakturor, djvligt smidigt fr ex: elrkningar och internet.
Citera
2016-02-01, 04:53
Bannlyst
E-faktura r fiffigt och smart. Bttre fr miljn, bttre fr plnboken och du kan inte rka missa ngra betalningar utan behver bara godknna fakturan en mnad i frvg ca sen skter resten sig sjlv.
Citera
2016-02-01, 05:36
Medlem
rolemodels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av discoHITLER
Helvete vad jag mste frlorat pengar p det hr under ren. Jag gillar mina pappersfakturor.

Jag graldrig affrer med nn som inte skickar e-faktura

Drmmen r att kunna spika igen brevldan, d myndighetspost ocks gr digitalt s r man frhoppningsvis dr snart.
Citera
2016-02-01, 08:16
Medlem
Sqrbankens avatar
Jag fakturerar E-fakturor frn mitt bolag men tar bara emot Pappersfakturor med snigelpost
Citera
2016-02-01, 10:26
Medlem
Sereenas avatar
P swedbank s fr man en frfrgan om man vill ha e-faktura nr man betalar en vanlig faktura frn en avsndare som erbjuder e-faktura.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in