2016-01-31, 17:30
Medlem
UngeHerrProms avatar
Tja skulle vilja ha lite feedback till den här planen, jag hade tänkt att plantera i skogen vid min morfars landställe i början av sommaren, då vi är där i en vecka, och plantera några plantor, ta hand om dom första veckan, tagga sen komma tillbaka 2 månader senare, då är min fråga, är det trolig att dom kommer klara sig ensamma ute i skogen? kommer dom ha hunnit bli stora när jag kommer tillbaka? sen för att skörda har jag med mig två luft-täta burkar, där jag skär av bladen och lägger ner dom och sen åker hem. men tror ni det kan funka eller borde jag plantera dom på våren i stället? inte troligt att någon upptäcker dom då det är mitt ute i skogen.
Citera
2016-01-31, 17:34
Medlem
JasonX555s avatar
Om det är bladen du är ute efter så kommer du med lite tur få fram lite.
Citera
2016-01-31, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UngeHerrProm
Tja skulle vilja ha lite feedback till den här planen, jag hade tänkt att plantera i skogen vid min morfars landställe i början av sommaren, då vi är där i en vecka, och plantera några plantor, ta hand om dom första veckan, tagga sen komma tillbaka 2 månader senare, då är min fråga, är det trolig att dom kommer klara sig ensamma ute i skogen? kommer dom ha hunnit bli stora när jag kommer tillbaka? sen för att skörda har jag med mig två luft-täta burkar, där jag skär av bladen och lägger ner dom och sen åker hem. men tror ni det kan funka eller borde jag plantera dom på våren i stället? inte troligt att någon upptäcker dom då det är mitt ute i skogen.

Du verkar inte ens ansträngt dig lite och läst, så nej du kommer inte lyckas
Citera
2016-01-31, 19:23
Medlem
UngeHerrProms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pr0m0
Du verkar inte ens ansträngt dig lite och läst, så nej du kommer inte lyckas

dethär är en grundide till något ja har tänkt att göra i sommar, tror du inte jag kommer läsa på mer, ville bara ha lite feedback.
Citera
2016-01-31, 22:04
Medlem
Vad ska du med bladen till?
Citera
2016-01-31, 22:19
Medlem
UngeHerrProms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nraturps
Vad ska du med bladen till?

med blad menar jag allt förutom själken, så blomman och allt, jag hade tänkt att torka det med allt annat och spara lite och göra té på det.
Citera
2016-01-31, 22:32
Medlem
Halloween2s avatar
Var/är det inte Lowrider som är ganska så lätta att odla som inte behöver allt för mycket ompyssling?

Svårt att säga hur det kommer funka med tanke på att du inte kommer vara där mycket, kanske regnar sönder, eller blir för alldeles för mycket sol?

En klurig fråga TS som jag inte tror många kan svara på..
Citera
2016-02-01, 00:03
Medlem
10Ls avatar
Ta ett ställe du kan besöka när du vill. Hide in plain sight. Kolla stora parkeringar, köpcentrum, industriområden etc. Jag har odlat vid två utsiktsplatser och en ödetomt i stan.
Citera
2016-02-01, 00:42
Medlem
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 10L
Ta ett ställe du kan besöka när du vill. Hide in plain sight. Kolla stora parkeringar, köpcentrum, industriområden etc. Jag har odlat vid två utsiktsplatser och en ödetomt i stan.

Utveckla hur detta är bra ställen är du snäll, eller är jag bara trött som inte förstår ironin?
Citera
2016-02-01, 01:31
Medlem
10Ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Utveckla hur detta är bra ställen är du snäll, eller är jag bara trött som inte förstår ironin?

Alla ställen de kan hitta en rutten lodis efter 6mån är bra ställen.
Runt bilbaserade köpcentrum finns en jävla massa ytor och områden som schaktats och är "halv-offentlig".
Folk går på stigar om det finns, inte i någon pundarbajs dunge. Rastplatser och utsiktsplatser är nice.

Man kommer undan med mycket om man har the balls.
Citera
2016-02-01, 11:10
Medlem
UngeHerrProms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 10L
Alla ställen de kan hitta en rutten lodis efter 6mån är bra ställen.
Runt bilbaserade köpcentrum finns en jävla massa ytor och områden som schaktats och är "halv-offentlig".
Folk går på stigar om det finns, inte i någon pundarbajs dunge. Rastplatser och utsiktsplatser är nice.

Man kommer undan med mycket om man har the balls.

Hade planerat att göra dethär på landet, ute i skogen, i en glänta som jag har hittat, det är perfekt för ingen går dit. ska prova det här först sen har jag framtida planer vid ett gammalt koloniområde där jag bor. ( har sett folk odla där förut)
Citera
2016-02-01, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UngeHerrProm
dethär är en grundide till något ja har tänkt att göra i sommar, tror du inte jag kommer läsa på mer, ville bara ha lite feedback.
Finns ganska bra trådar om det du är ute efter redan. Kolla sökfunktionen. Finns en som är ganska stor som handlar om just odlingar i skogen, har inte länken på rak arm sådär, men sök lite.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in