2016-01-31, 13:12
Medlem
Om nu flyktingkrisen håller på bli ohållbar inom eu så tycker jag EU'S medlemsländer bör dela på en kostnad på x antal miljarder och skapar ett asylland för de som flyr från krig och förtryck.

där det får ett eget litet hus och näringsrik och billig mat om de inte jobbar(inga rena pengar ska ges) och gör de nå fel så åker det ut med huvudet före.

när kriget är slut i de länderna de kom ifrån så blir det utskickade. Frivilligt eller mot sin vilja. En säker plats länder får/kan skicka migranter till som lever under TUT.

Länder kan även då neka ansökan och hävda att det finns en trygg plats för alla flyktingar i EU. Man skulle även kunna dela upp etniciteter och dela upp länder som krigar i olika distrikt. Där alla får samma req minimum standard. Mat och tak över huvudet. Samt får leva med sitt folkslag.

Där det som flyr också måste godkänna att det står upp för demokrati och jämlikhet

Man skulle även på detta sätt låta invandrare som jobbar och sliter få bli skickad till ett land där det finns behov av liknande arbetskraft och ifall han har kvar jobbet 3 år senare så ska landet ge han put om han på papper från arbetsgivaren ett OK att arbetsgivaren kommer ha kvar han i minst 3 år till.

Jag tror man kan hjälpa de folkslagen som behöver hjälp för stunden och alltid prioritera länder som är i konflikter/krig

Samt att ålder inte spelar roll eftersom alla får näringsrik och billig mat för överlevnad.

era tankar och åsikter om EUC?

Tillägg militärstat.
Senast redigerad av ewmpe 2016-01-31 kl. 13:19.
Citera
2016-01-31, 13:40
Medlem
Hyddan92s avatar
Vilket landområde ska uppges för detta flyktingland?
Citera
2016-01-31, 13:51
Medlem
Det har jag inte tänkt ut ännu men mark finns det gott om i världen och köpa mark kan nog eu göra från norra norr ryssland eller liknande.

Nu är dock inte norra nord ryssland bästa platsen eftersom elen för uppvärmningen blir dyr kostnad och sedan tror jag inte putin vill ha militär från eus länder i sitt land men du förstår poängen.
Citera
2016-01-31, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hyddan92
Vilket landområde ska uppges för detta flyktingland?
I Treblinka
Citera
2016-01-31, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berch123
I Treblinka

Jag skulle om jag kunde leva med svenskar i ett annat land om det blev krig i sverige. Inte pga att jag är nazi/rasist.

Utan för det är en speciell trygghet (tror jag) att om man flyr från nått komma till en plats som är lik den man kom ifrån. Inte rent utseende mässigt utan rent mentalt..

Folk som flyr ifrån krig som har krigat mot andra folkslag i flera hundra år kommer och beblandas när de nyligen flytt ifrån krig. Därav funkar inte multikultur tankarna..

Hela eus befolkning hade kunnat beblandas utan problem. Men när det blandas folk med helt olika värderingar / tankar och åsikter om styrelse skick jämlikhet osv så blir det problem.

Det är inte lätt att försöka efterleva drömmen om multikultur om inte migranter som kommer hit vill efterleva den drömmen. Utan klagar om de bara får bröd och inte hela armen

Det gäller definitivt inte alla och definitivt inte majoriteten av de jag klassar som svenskar (de som har födds här)

Men det är väldigt breda grupperingar

Kan även tillägga att de behöver ju inte fly till den säkra staten landet eller zonen vad man nu vill kalla det. De kan ju stanna kvar om de vill..

Man skulle kunna göra avtal med närliggande länder som är säkra att frakta flyktingarna därifrån till de säkra landet
Senast redigerad av ewmpe 2016-01-31 kl. 15:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in