Citat:
Ursprungligen postat av
Berch123
I Treblinka
Jag skulle om jag kunde leva med svenskar i ett annat land om det blev krig i sverige. Inte pga att jag är nazi/rasist.
Utan för det är en speciell trygghet (tror jag) att om man flyr från nått komma till en plats som är lik den man kom ifrån. Inte rent utseende mässigt utan rent mentalt..
Folk som flyr ifrån krig som har krigat mot andra folkslag i flera hundra år kommer och beblandas när de nyligen flytt ifrån krig. Därav funkar inte multikultur tankarna..
Hela eus befolkning hade kunnat beblandas utan problem. Men när det blandas folk med helt olika värderingar / tankar och åsikter om styrelse skick jämlikhet osv så blir det problem.
Det är inte lätt att försöka efterleva drömmen om multikultur om inte migranter som kommer hit vill efterleva den drömmen. Utan klagar om de bara får bröd och inte hela armen
Det gäller definitivt inte alla och definitivt inte majoriteten av de jag klassar som svenskar (de som har födds här)
Men det är väldigt breda grupperingar
Kan även tillägga att de behöver ju inte fly till den säkra staten landet eller zonen vad man nu vill kalla det. De kan ju stanna kvar om de vill..
Man skulle kunna göra avtal med närliggande länder som är säkra att frakta flyktingarna därifrån till de säkra landet