Citat:
Ursprungligen postat av
JaredLeto
Var längesen som jag körde, men funderar på att börja så smått igen. Saknar det som fan faktiskt.
Håller med. Bara för något år sedan kunde jag köra båda spelen en hel del om jag skulle lyssna på poddar. Stor skärm och bra rigg gör det jäkligt nice att bara sitta och softa å ratta runt på uppdrag samtidigt som man betade av några avsnitt av sina favoritpoddar. Grafiken är riktigt bra nu för tiden och att plocka på sig lite nya stater/länder kostar inte mycket.
Citat:
Ursprungligen postat av
JaredLeto
Vad är det för DLC som har släppts till respektive spel då? Sist jag hade någon koll på ETS så hade de släppt Balkan-länderna som DLC. ATS har jag haft mindre koll på.
Gällande ATS köpte jag på mig några stater på superrea och de som ger bäst intryck är typ New Mexico, Colorado och Idaho. Portland och Wyoming är bra också. Nu har de även släppt Texas som ser riktigt spännande ut. Får jag ett ryck och börjar köra igen så ligger den nog löst till för inköp.
Gällande ETS2 gillar jag Skandinavien (igenkänningsfaktorn) och Frankrike. Kommer jag igång där igen så blir nog Spanien/Iberia nästa inköp.
F.ö. kör jag inte så hardcore utan jag brukar koppla bort trafikböter och hastighetsbegränsningarna, så att jag kan ligga i 140-150 kmh och damma förbi polisbilar och viktkontroller utan att något händer (även på småvägarna). Det kan vara lite svårt i ETS2 där allt är tightare men i ATS kör du bara ner i Nevada/New Mexico och ligger och plöjer i fullfart på spikraka breda motorvägar genom ökenlandskapen samtidigt som du lyssnar på Sista Måltiden, P3 Musik eller vad man nu gillar. Grymt skön avslappningsterapi faktiskt.