Flashback bygger pepparkakshus!
2016-03-26, 02:44
Medlem
PussyLiquors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackBooks
Okej inga problem, bara köra lite till sen in på de halv tomma servrarna. ATS hypen dog rätt kvickt i ATS MP mot ETS2 MP som fortfarande har okej siffror på sina servrar.
Jo, jag märkte det igår när jag kollade ATS-servern med flest spelare på, och där låg högsta siffran på 350 stycken, medan ETS2 hade över 1900 på Europe server 2. Så jävla tråkigt är ATS. Det är verkligen ett spel för lastbilsfantaster och inte för de som vill ha en snabb kärra att rulla runt i.
Citera
2016-04-26, 16:43
Medlem
Hejsan.

Jag har en dator med Intel I5:a och Nvidas geforce 840a och 2.9ghz. undrar nu om min dator klarar av detta spel? testade euro truck simulator demo först med hög grafik sedan med låg grafik och jag kunde köra en stund men efter ett tag så hängde sig datorn?

tacksam för svar
Citera
2016-04-26, 18:50
Medlem
PussyLiquors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av danne977
Hejsan.

Jag har en dator med Intel I5:a och Nvidas geforce 840a och 2.9ghz. undrar nu om min dator klarar av detta spel? testade euro truck simulator demo först med hög grafik sedan med låg grafik och jag kunde köra en stund men efter ett tag så hängde sig datorn?

tacksam för svar
ATS kräver i stort sett samma sak som ETS2. Jag har en i5-processor på 2,6 ghz, 6gb ram och 2gb grafikminne och jag klarar bägge spelen på ultragrafik (högsta).
Citera
2016-04-27, 07:13
Medlem
Okej, tack för svar. Men när jag testade ETS2 så hängde sig datorn på en map? Kunde det ha varit typ någon bugg i spelet? Datorn borde ju klara spelen?? Kör Need for speed most Wanted, FIFA 16 också på hög grafik. Testade även ATS på min laptop som bara har i3 och inte ens något bra grafikkort och det funkade. :-)
Citera
2016-06-30, 19:02
Medlem
Olegskis avatar
ATS blev ett lyckat spel, nu vill man anställa mer personal:
http://blog.scssoft.com/2016/06/the-rescale.html
Citera
2016-12-18, 18:42
Medlem
Vargfars avatar
Att spela American Truck Simulator har sin charm antar jag . Men efter att ha spelat Euro Truck Simulator 2 känns det lite som att gå tillbaka i tiden till en mer primitiv tid. Låter dom amerikanska lastbilarna så här 2016 fortfarande som en Volvo eller Scania från ett tidigt 70 tal? Brum brum.

Någonting annat som jag inte kan begripa mig på är amerikanernas ständiga extreeemt långa hjulbaser bakom en nos redan . Man blir lite som en nybörjare varje gång när man ska backa en trailer känns det som

Nej borta i Amerika bra men hemma i Europa bäst
Senast redigerad av Vargfar 2016-12-18 kl. 18:47.
Citera
2022-04-08, 13:17
Medlem
Är det någon som fortfarande kör ets2/ ats? Försöker spela mellan varven 😊
Citera
2022-04-09, 23:18
Medlem
Loxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergarn87

Det utvecklas ju fortfarande grejer till spelet, så det lär det göra. Sen det skrevs i tråden senast har väl grafiken förbättrats och det har släppts en jäkla massa DLC
Citera
2022-04-10, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loxus
Det utvecklas ju fortfarande grejer till spelet, så det lär det göra. Sen det skrevs i tråden senast har väl grafiken förbättrats och det har släppts en jäkla massa DLC
jag skulle säga att det är bra grafik och sen kan man ju köra ets2 med promods och köra i sverige m,m + förbättrad grafik hehe
Citera
2022-12-17, 08:31
Medlem
JaredLetos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergarn87
Var längesen som jag körde, men funderar på att börja så smått igen. Saknar det som fan faktiskt.
Citat:
Ursprungligen postat av Loxus
Vad är det för DLC som har släppts till respektive spel då? Sist jag hade någon koll på ETS så hade de släppt Balkan-länderna som DLC. ATS har jag haft mindre koll på.
Citera
2022-12-19, 20:49
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JaredLeto
Var längesen som jag körde, men funderar på att börja så smått igen. Saknar det som fan faktiskt.
Håller med. Bara för något år sedan kunde jag köra båda spelen en hel del om jag skulle lyssna på poddar. Stor skärm och bra rigg gör det jäkligt nice att bara sitta och softa å ratta runt på uppdrag samtidigt som man betade av några avsnitt av sina favoritpoddar. Grafiken är riktigt bra nu för tiden och att plocka på sig lite nya stater/länder kostar inte mycket.

Citat:
Vad är det för DLC som har släppts till respektive spel då? Sist jag hade någon koll på ETS så hade de släppt Balkan-länderna som DLC. ATS har jag haft mindre koll på.

Gällande ATS köpte jag på mig några stater på superrea och de som ger bäst intryck är typ New Mexico, Colorado och Idaho. Portland och Wyoming är bra också. Nu har de även släppt Texas som ser riktigt spännande ut. Får jag ett ryck och börjar köra igen så ligger den nog löst till för inköp.

Gällande ETS2 gillar jag Skandinavien (igenkänningsfaktorn) och Frankrike. Kommer jag igång där igen så blir nog Spanien/Iberia nästa inköp.

F.ö. kör jag inte så hardcore utan jag brukar koppla bort trafikböter och hastighetsbegränsningarna, så att jag kan ligga i 140-150 kmh och damma förbi polisbilar och viktkontroller utan att något händer (även på småvägarna). Det kan vara lite svårt i ETS2 där allt är tightare men i ATS kör du bara ner i Nevada/New Mexico och ligger och plöjer i fullfart på spikraka breda motorvägar genom ökenlandskapen samtidigt som du lyssnar på Sista Måltiden, P3 Musik eller vad man nu gillar. Grymt skön avslappningsterapi faktiskt.
Senast redigerad av Ace Ventura 2022-12-19 kl. 20:58.
Citera
2023-01-08, 20:04
Medlem
Citat:

det har ju kommit ut rätt mycket men just nu är det bara texas dlc till ats jag inte har, kör mycket promods men tyvärr är det tråkigt o spela själv hehe. finns dock en utmannande väg uppe i kirkenes man kan köra och det är typ där alla spelare håller till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in