2024-05-22, 08:42
Medlem
Lisauppsala87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eren-Jaeger
Tack! Ska fråga dem.

Edit:
Nej, just det. Jag har redan frågat och fick detta som svar...

Jag har den säkert på datorn/usb-minne. Jag återkommer när jag har tillgång till dessa.
Citera
2024-05-22, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lisauppsala87
Jag har den säkert på datorn/usb-minne. Jag återkommer när jag har tillgång till dessa.

Hoppas du hittar den.

Tänk att det var så länge sedan. Tiden flyger iväg och massor av nya spektakulära mord har skett sedan dess.

Denna historia var särdeles märklig. Och för den som är intresserad så är fup väldigt läsvärd.

För övrigt kan man undra hur det gått för barnen? En sån tragedi kan det nog vara svårt att ta sig helskinnad ur. Hoppas de har det bra.
Citera
2024-05-22, 08:54
Medlem
Eren-Jaegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lisauppsala87
Ingen stress.👍🏻
Citera
2024-05-31, 18:33
Medlem
-GGs avatar
I podden Förhörsrummet, tas nu detta mord upp.
Citera
2024-05-31, 21:15
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bblues
Hoppas du hittar den.

Tänk att det var så länge sedan. Tiden flyger iväg och massor av nya spektakulära mord har skett sedan dess.

Denna historia var särdeles märklig. Och för den som är intresserad så är fup väldigt läsvärd.

För övrigt kan man undra hur det gått för barnen? En sån tragedi kan det nog vara svårt att ta sig helskinnad ur. Hoppas de har det bra.
Jag har läst den fupen och minns mordet men har tyvärr inte fupen sparad.
Tror inte barnen tyckte att det var någon större tragedi, snarare en befrielse.
Kollade mina gamla inlägg i tråden och hittade detta.
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Barnens fortsatta liv lär nog bli bättre utan en alkoholiserad pappa som hade förlorat all kontroll över sig själv och började supa kl 10 på morgonen och brukar smälla av vid 17 tiden ute i förrådet om det var för kallt att ligga utomhus.
Hoppas dom blir omhändertagna av bra människor.
Citat:
Ursprungligen postat av Beatriceaurore
Inte för att detta på något sätt försvarar eller förklarar mord, men parets ekonomi var tydligen väldigt konstig.
Han stod som ensam ägare till villan. Han hade någon miljon på sitt konto.

Hon ägde ingenting, bara skulder.
Har du läst fupen?
Ja det är också ett sätt att kontrollera en kvinna när man har ett sjukligt kontrollbehov.
Hur skulle hon kunna skilja sig från honom med nästan en mille i skulder och inget äger av huset?
Dessutom så får par alltid delad vårdnad numera och hur skulle hon kunna släppa barnen till honom när han söp så kraftigt.
Hon såg nog inga utvägar ut ur helvetet och proppen gick till slut.
Citera
2024-05-31, 21:26
Medlem
Timeouts avatar
Hittade detta. Kriminalitet hemtentamen - Vårterminen 2020

Längre ner i texten finns delar av hennes brev till justitieministern.

Analys: ”Jag är en kvinna som för 3,5 år sedan fick 16 års fängelse för att polis och socialtjänst inte kunde skydda mig och mina barn från mina man som under många (17) år av fysisk och psykisk misshandel”. – Cecilia Liebler i ett brev till justitieministern (Ericsson 2019-07-18)
https://www.studocu.com/sv/document/...-2020/14900973
Citera
2024-05-31, 21:39
Medlem
Eren-Jaegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Hittade detta. Kriminalitet hemtentamen - Vårterminen 2020

Längre ner i texten finns delar av hennes brev till justitieministern.

Analys: ”Jag är en kvinna som för 3,5 år sedan fick 16 års fängelse för att polis och socialtjänst inte kunde skydda mig och mina barn från mina man som under många (17) år av fysisk och psykisk misshandel”. – Cecilia Liebler i ett brev till justitieministern (Ericsson 2019-07-18)
https://www.studocu.com/sv/document/...-2020/14900973
Spännande, tack!
Citera
2024-06-02, 00:06
Medlem
StonedMonkeys avatar
Dom håller på med en serie om detta mord i podden "Förhörsrummet" där skådespelare återskapar riktiga polisförhör ifrån förundersökningar.

Första avsnittet ute nu
https://poddtoppen.se/podcast/161282...det-del-1-av-4

För övrigt en av mina favoritpoddar, dom har också gjort avsnitt om bland annat Tove mordet, SD-politikern som styckmördade, mordet på Tova Moberg och mordet på Linda Chen. Rekommenderas för alla som gillar krimpoddar.
Citera
2024-06-02, 14:27
Medlem
Är FUP på g?! Måste ju få ta del av hela fallet nu när det finns som podd.
Citera
2024-06-02, 15:52
Medlem
skillemandinkis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StonedMonkey
Dom håller på med en serie om detta mord i podden "Förhörsrummet" där skådespelare återskapar riktiga polisförhör ifrån förundersökningar.

Första avsnittet ute nu
https://poddtoppen.se/podcast/161282...det-del-1-av-4

För övrigt en av mina favoritpoddar, dom har också gjort avsnitt om bland annat Tove mordet, SD-politikern som styckmördade, mordet på Tova Moberg och mordet på Linda Chen. Rekommenderas för alla som gillar krimpoddar.

Men dom säger hela tiden att de var i januari! De kan de inte varit för de skulle grilla, sonen åkte skateboard till stan, hon höll på med vattenslangen.. vad är de jag missar?
Citera
2024-06-03, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skillemandinki
Men dom säger hela tiden att de var i januari! De kan de inte varit för de skulle grilla, sonen åkte skateboard till stan, hon höll på med vattenslangen.. vad är de jag missar?

Jag tror du missar att hjärup är längst ner i landet och således snöfritt.
Inget konstigt att åka skatebord eller grilla mitt i vintern om det är plusgrader och ingen snö.
Sen var dom även extremt pedanta därav vattenslangen och tvättade bilen regelbundet året om på uppfarten.
Cecilia tog en selfie på båda på självaste morddagen när dom tvättade bilen och på bilden har dom rödrosiga kinder och Cecilia bär en skaljacka/höstjacka på bilden. Så jag skulle gissa att temperaturen var som en höstdag
Citera
2024-06-03, 06:46
Medlem
skillemandinkis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomatstickling
Jag tror du missar att hjärup är längst ner i landet och således snöfritt.
Inget konstigt att åka skatebord eller grilla mitt i vintern om det är plusgrader och ingen snö.
Sen var dom även extremt pedanta därav vattenslangen och tvättade bilen regelbundet året om på uppfarten.
Cecilia tog en selfie på båda på självaste morddagen när dom tvättade bilen och på bilden har dom rödrosiga kinder och Cecilia bär en skaljacka/höstjacka på bilden. Så jag skulle gissa att temperaturen var som en höstdag

Jag kom på de senare att hon hade canada goose jackan osv ! Fick nog bara känslan av sommar från hennes förhör
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in