2016-01-31, 12:21
Medlem
Något som är fascinerande för mig är att det är så självklart för dem att Sverige ska göra allt för dem. Ett land som de inte vett ett piss om, som de inte har någon som helst relation till och antagligen inte ens kan placera på en karta.

Om jag kom till ett nytt land skulle jag nog vara lite tystlåten, försynt, nervös, trevande medan jag försöker lära mig språket och seder och bruk. Jag ser inget av det hos blattarna. Jag ser enormt självförtroende och ett uttryck av att "Vi har rätt till allt som ni har, NU. Och inte FAAAN tänker jag anpassa mig heller för att få det."

Tänk er själva, en stor grupp svenskar, holländare eller japaner kommer till valfritt land och bete sig som de gör. Det skulle vara helt surrealistiskt.
Senast redigerad av Vaknaeuropa 2016-01-31 kl. 12:32.
Citera
2016-01-31, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kottedelakotte
Bra att du skriver, för det är exact det, vad jag har observerad sedan jag bor i Sverige.

Jag förstår hellre inte varför Svenskarna är så naiv, men jag tror det är pgv det, att de hade inga rejäla problemer i Sverige så lång tid. Så de tänker "vi ska ge de mat, trygghet, kläder och alla blir glad".

Vad tänker unga män som kommer här? "De jävla idioter betalar för allt. Du måste bara gnälla. Om de ger dig inte mat som du vill, pengar eller andra ting, då kalla dina kompisar, Svenskarna är så dumt, och feg, att de skulle ge dig allt, bara att vi inte bråkar med de".
Jag håller med. Vi har haft det så jävla bra i Sverige under så många år; folk har haft tillgång till utbildning, vård, omsorg, rent vatten, näringsrik mat att vi har inte behövt "slåss" för att få tillgång till detta.
Så, det är enkelt, för människor som kommer från "hårdare" kulturer att utnyttja denna trohet vi har om "godhet" hos människor (den naiva förståelsen vi har av människor).

Citat:
Det är realitet. Jag har träffat många flyktningar, pratar med många, det vad jag hör gör mig bara ledsen. Jag skulle säga att 80 till 90 procent är inga flyktningar. De hade inte ens såg krig. De är bara människor som drömmar att ha bättre liv, och de vet att de får det här.

Ni måste tänka att de är unga män, som aldrig kunde även titta på kvinnor, när de levde i sitt land, och nu får de allt: kvinnor, som går överallt ensam, olika aktiviteter, mat, pengar, kläder nya fina mobiler. De aldrig skulle komma till att tänka att ingenting i livet är för fri. Men det är så. Sverige tar de, för Sverige hoppas att en fin dag de skulle ta hand om de äldre svenska människor. Men det ska inte hända. Om det kommer kris här, de flyttar bara till ett nytt naiv land, med sina många barn, som ska ta hand om de, när de är äldre...
Saken är den att Sverige bryr sig inte om flyktingarna eller sina äldre för fem öre. De talas hela tiden om på tv, nyheter att flyktingarna som kommer hit skall ta hand om Sveriges äldre befolkning, men som vi alla vet så har den äldre befolkningen aldrig haft det sämre (åtminstonde är det intrycket man får av att kolla på nyheterna).
Citera
2016-01-31, 13:04
Medlem
Dina klienter syns allt mer ute på stan. Hänger som äckliga drägg, klänger på svenska wt-flickor, går på gymmet i gäng (minst 4+) och bara lattjar runt. Apor rent ut sagt. Men det är rätt åt er.
Citera
2016-01-31, 13:32
Medlem
Antivalents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av älon
Alltså..från att ha tyckt synd om, hjälpt till, deltagit i manifestationer FÖR flyktingar och framförallt ömmat för alla stackars ensamkommande barn.. Har som förälder föreställt mig hur hemskt det skulle vara om mina små barn var ensamma på flykt bland främmande människor och seder. Så klart jag vill hjälpa andra barn!

Vad var det SD sagt nu i 10 år?

Är du ärlig med det du säger, kontakta SR med din story. Ta med dold mikrofon till jobbet eller filmkamera.

På tal om kamera, finns det ingen övervakning på boendet? Släng upp kameror i hallar, kök och allmäna utrymmen. Då ser man svart på vitt vad som händer.
Citera
2016-01-31, 13:33
Medlem
bulletproofsouls avatar
Välkommen till verkligheten. En vanlig dag på jobbet.

Jag har inte jobbat inom asylindustrin men inom ett serviceyrke beläget i Rinkeby och har liknande erfarenheter.
Citera
2016-01-31, 13:45
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Bra att du skriver, för det är exact det, vad jag har observerad sedan jag bor i Sverige.

Jag förstår hellre inte varför Svenskarna är så naiv, men jag tror det är pgv det, att de hade inga rejäla problemer i Sverige så lång tid. Så de tänker "vi ska ge de mat, trygghet, kläder och alla blir glad".

Vad tänker unga män som kommer här? "De jävla idioter betalar för allt. Du måste bara gnälla. Om de ger dig inte mat som du vill, pengar eller andra ting, då kalla dina kompisar, Svenskarna är så dumt, och feg, att de skulle ge dig allt, bara att vi inte bråkar med de".

Det är realitet. Jag har träffat många flyktningar, pratar med många, det vad jag hör gör mig bara ledsen. Jag skulle säga att 80 till 90 procent är inga flyktningar. De hade inte ens såg krig. De är bara människor som drömmar att ha bättre liv, och de vet att de får det här.

Jag känner en familj (inte i Sverige): kvinna är ca. 20, man ca. 50, de har 3 barn. Kvinnan är med den mannen bara för hon var så fattig, att annars hon kunde dö, för det är inget jobb i den små landsbygnad dem bor. Hon hade inget val, så giftade sig med den mannen. Nu har de nya barn varje år, de är jättefattig. När jag var där, jag fick ingenting att dricka, för de hade inte tillräckligt koppar för alla.
Om den familjen kunde flytta till Sverige, får allt för fri, tror du de skulle inte göra det? Och jag tror att det händer just nu, såna familjer kommer till Sverige, eller inte ens familjen, bara unga män som har ingen framtid i sitt eget land. De vet inte att de måste jobba, lära sig att vara rik. Såna människor tänker inte om framtiden, de tänker bara om vad är nu, och nu är de i Sverige, får allt för fri. Jag kan garantera dig 99% tycker att de ska leva på svenska bidrag till rest av sitt livet. Och naturligtvis de vill ha mer pengar än det vad de får, så ca. 50 % till slut begår brott.

Ni måste tänka att de är unga män, som aldrig kunde även titta på kvinnor, när de levde i sitt land, och nu får de allt: kvinnor, som går överallt ensam, olika aktiviteter, mat, pengar, kläder nya fina mobiler. De aldrig skulle komma till att tänka att ingenting i livet är för fri. Men det är så. Sverige tar de, för Sverige hoppas att en fin dag de skulle ta hand om de äldre svenska människor. Men det ska inte hända. Om det kommer kris här, de flyttar bara till ett nytt naiv land, med sina många barn, som ska ta hand om de, när de är äldre...

Mycket bra skrivet. Jag tror som du att åtminstone en delorsak till den här naiviteten är just att svensken haft det för bra under 1900-talet. Man har tappat kontakten med realiteter som övriga världen brottas med varje dag. Att vi lever i en värld med ändliga resurser. Det här märker man när man åker utomlands. Andra länder känns mer äkta, mer nära verkligheten på ett diffust sätt. Det är en känsla man får. Och man behöver inte åka långt för att få den känslan, det räcker att åka över öresundsbron.
Citera
2016-01-31, 13:48
Om ni håller på såhär kommer ju bara färre vittna om problemen... Dels har de ju alla "antirasister" att kämpa mot, men tydligen även de som vill att problemen ska komma ut.

Fattar er frustration, men det är inte personalen på boendena som har skapat detta. Inte heller vanligt folk som har varit naiva.

Den gemensamma fienden är i första hand makthavarna, politikerna, medierna. De är ansvariga, de har skapat situationen. Ni håller ju på som vänsterextremisterna, som lägger fokus på helt fel saker och skrämmer bort alla som nu vill se en förändring och som har ett gemensamt mål (att förändra skiten). Bara för att de har har/haft olika bild av verkligheten.

Tänk efter lite vilka som är de riktiga motståndarna här, hade till exempel SD styrts av er hade det totalt skitit sig för partiet, för det är inte så man får folk med sig. Men ni gör som sagt precis vad ni vill och lägger ilskan på vem ni vill.
Citera
2016-01-31, 13:55
Medlem
Steffestekares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drickmittpiss
Du är ju vänsterfeminist och arab, så det är ju självklart att du ljuger för att försvara dina araber.

Jag är inte vänsterfeminist eller arab. Jag har en ganska spretig politisk uppfattning visserligen men den placerar sig verkligen inte inom facket vänsterfemionist.

Min far är s vensk och min mor är finlandssvensk så visst. Är ju inte helt hundra etnisk svensk. Sieg heil på mig va?

Du kanske skulle försöka ta till dig av vad människor säger istället för att möta varje åsikt som inte stämmer överrens med din riktigt skeva världsbild med lögnanklagelser.
Citera
2016-01-31, 14:10
Medlem
Medvallss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vaknaeuropa
Något som är fascinerande för mig är att det är så självklart för dem att Sverige ska göra allt för dem. Ett land som de inte vett ett piss om, som de inte har någon som helst relation till och antagligen inte ens kan placera på en karta.

Om jag kom till ett nytt land skulle jag nog vara lite tystlåten, försynt, nervös, trevande medan jag försöker lära mig språket och seder och bruk. Jag ser inget av det hos blattarna. Jag ser enormt självförtroende och ett uttryck av att "Vi har rätt till allt som ni har, NU. Och inte FAAAN tänker jag anpassa mig heller för att få det."

Tänk er själva, en stor grupp svenskar, holländare eller japaner kommer till valfritt land och bete sig som de gör. Det skulle vara helt surrealistiskt.
Det värsta är väl att det verkar som om att det är en hel del svenskar som verkar tycka det också, att det är alldeles självklart att blattarna ska ha gymkort, simkort, mobiltelefoner, taxi vart dom än ska, betalat boende, gratis mat (som dom ändå gnäller på)

Fattar inte, vart gick det så fel?
Citera
2016-01-31, 14:59
Medlem
Jag jobbar också en del på hem för ensamkommande män. Men även på hotell och liknande som blivit förläggning för alla blandade åldrar.

Mest hela tiden tycker jag det är en jäkla cirkus var man än rör sig med invandrarna. Det är slagsmål så många gånger per dag så man ids nästan inte bry sig längre. Det är alltid något som är fel så tillslut låter man dom klaga och klaga tills dom själva glömmer bort och börjar slåss med någon annan.

Vid samtliga tider på dygnet det serveras mat är det KAOS. Personalen är 'very bad people'

'We are living in prison' hör man många skrika ofta. Öppna dörren och gå ut, Problem solved.
Citera
2016-01-31, 15:30
Medlem
Även om nu inte varenda en som "avslöjat" hur det går till på hemmen har jobbat där så kvittar det, kan själv bekräfta historierna genom en bekant som är "samordnare" för några boenden, typ den mig. verket ringer och säger att nu kommer det 10 pers fixa sängplatser mm.

Det är alltså inte för ensamkommande utan mindre lyxiga asnyltsnökande och där är det diskussioner huruvida syrier ska bo i samma rum som afghaner(=ren rasism), gnäll på maten (som givetvis cateras av restaurang som jag upplever som hyfsat bra), krossade rutor, rökning inne mm mm

Han säger rent ut att det inte är flyktingar bara snyltare men vad ska man göra måste ju ha mat på bordet och han gillar (på något sätt) att diskutera med dem då han inte är en jävla mjäk som för många är.
Citera
2016-01-31, 15:30
Medlem
Offices avatar
Man borde inte klanka ned på den som ändrar sig. De allra flesta har blivit matade av propaganda från SVT och Aftonbladet som i princip alltid har sagt att utan invandrare så klarar sig inte ens svensken. Får man det till sig på daglig basis, där den enda som inte håller med målas ut som Hitler själv, så är det väl inte så konstigt att man inte ifrågasätter.

Det borde vara bättre för sammanhållningen bland svenskarna att istället vara ödmjuk och välkomna alla vanliga svenskar som ändrar åsikt. Sverige och svenskarna vinner inget på att peka ut vanliga svenskar som syndabockar och för evigt paria.

Däremot finns det andra figurer i den här soppan som man kanske inte bör vara lika förlåtande mot.
Senast redigerad av Office 2016-01-31 kl. 15:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in