Ursprungligen postat av
kottedelakotte
Bra att du skriver, för det är exact det, vad jag har observerad sedan jag bor i Sverige.
Jag förstår hellre inte varför Svenskarna är så naiv, men jag tror det är pgv det, att de hade inga rejäla problemer i Sverige så lång tid. Så de tänker "vi ska ge de mat, trygghet, kläder och alla blir glad".
Vad tänker unga män som kommer här? "De jävla idioter betalar för allt. Du måste bara gnälla. Om de ger dig inte mat som du vill, pengar eller andra ting, då kalla dina kompisar, Svenskarna är så dumt, och feg, att de skulle ge dig allt, bara att vi inte bråkar med de".
Det är realitet. Jag har träffat många flyktningar, pratar med många, det vad jag hör gör mig bara ledsen. Jag skulle säga att 80 till 90 procent är inga flyktningar. De hade inte ens såg krig. De är bara människor som drömmar att ha bättre liv, och de vet att de får det här.
Jag känner en familj (inte i Sverige): kvinna är ca. 20, man ca. 50, de har 3 barn. Kvinnan är med den mannen bara för hon var så fattig, att annars hon kunde dö, för det är inget jobb i den små landsbygnad dem bor. Hon hade inget val, så giftade sig med den mannen. Nu har de nya barn varje år, de är jättefattig. När jag var där, jag fick ingenting att dricka, för de hade inte tillräckligt koppar för alla.
Om den familjen kunde flytta till Sverige, får allt för fri, tror du de skulle inte göra det? Och jag tror att det händer just nu, såna familjer kommer till Sverige, eller inte ens familjen, bara unga män som har ingen framtid i sitt eget land. De vet inte att de måste jobba, lära sig att vara rik. Såna människor tänker inte om framtiden, de tänker bara om vad är nu, och nu är de i Sverige, får allt för fri. Jag kan garantera dig 99% tycker att de ska leva på svenska bidrag till rest av sitt livet. Och naturligtvis de vill ha mer pengar än det vad de får, så ca. 50 % till slut begår brott.
Ni måste tänka att de är unga män, som aldrig kunde även titta på kvinnor, när de levde i sitt land, och nu får de allt: kvinnor, som går överallt ensam, olika aktiviteter, mat, pengar, kläder nya fina mobiler. De aldrig skulle komma till att tänka att ingenting i livet är för fri. Men det är så. Sverige tar de, för Sverige hoppas att en fin dag de skulle ta hand om de äldre svenska människor. Men det ska inte hända. Om det kommer kris här, de flyttar bara till ett nytt naiv land, med sina många barn, som ska ta hand om de, när de är äldre...