• 1
  • 2
2016-01-31, 12:00
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stes
Du har så rätt så. I min beskrivning satte jag likhetstecken mellan området Videdal och (gamla) stadsdelen Husie.

Tack även för rättningen av kidnappningen.

I alla fall, kan det vara samma familjeföretag på Snöbärsgatan som är i farten igen? http://www.sydsvenskan.se/malmo/poli...ntral-i-villa/

Inte helt otroligt. Ålder bör stämma i varje fall.

Vilken "kultur" är det mamman hänvisar till? Ziggisar gillar ju guld, som bekant, men även andra lortfolk har en förkärlek för sådant.
Citera
2016-01-31, 13:05
Medlem
FSGLs avatar
Blir så trött på staten. Läskigt att de tar sig rätten att beskatta mammans smycken bara för att hon inte har kvitton. När polisen inte lyckas sätta dit någon så skickar de fram statens absoluta spjutspets, skatteverket. Rättsvidrigt är vad det är.
"Orimligt att inte ha ett enda kvitto, menar Skatteverkets särskilde beslutsfattare." Så för att jag inte har kvitton på mina silverbestick, smycken, klockor m.m som jag fått i gåvor sedan jag döptes. Så ska jag nu alltså vara rädd för att staten bryter sig in i mitt hem och säger sig ha rätt till mina värdesaker?

I det här fallet så har säkert den misstänkta 55 åriga modern inte rent mjöl i påsen, men det vet varken jag eller skatteverket.
Citera
2016-02-01, 07:47
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FSGL
Blir så trött på staten. Läskigt att de tar sig rätten att beskatta mammans smycken bara för att hon inte har kvitton. När polisen inte lyckas sätta dit någon så skickar de fram statens absoluta spjutspets, skatteverket. Rättsvidrigt är vad det är.
"Orimligt att inte ha ett enda kvitto, menar Skatteverkets särskilde beslutsfattare." Så för att jag inte har kvitton på mina silverbestick, smycken, klockor m.m som jag fått i gåvor sedan jag döptes. Så ska jag nu alltså vara rädd för att staten bryter sig in i mitt hem och säger sig ha rätt till mina värdesaker?

I det här fallet så har säkert den misstänkta 55 åriga modern inte rent mjöl i påsen, men det vet varken jag eller skatteverket.

Jag tror knappast du behöver oroa dig för att något sådant skall hända dig. I varje fall inte så länge du har rent mjöl påsen. Sådana metoder tillämpar man bara när det handlar om grövre brottslighet och man är oerhört säkra på att det inte står rätt till. Eller när någon har skulder till fogden. Ungefär som när man plockar guldkedjor av enprocentare vid vägkontroller.
Citera
2016-02-01, 22:16
Medlem
Rubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stes
Du har så rätt så. I min beskrivning satte jag likhetstecken mellan området Videdal och (gamla) stadsdelen Husie.

Tack även för rättningen av kidnappningen.

I alla fall, kan det vara samma familjeföretag på Snöbärsgatan som är i farten igen? http://www.sydsvenskan.se/malmo/poli...ntral-i-villa/

Jag kände inte till händelsen du länkade till, men kände mig ändå rätt säker på just en familj i den nämnda gatans första hus. Åldrar stämmer och för 1-2 år sedan pratades det om det huset/familjen i grannskapet då det var polisiär aktivitet där.
Citera
2016-12-02, 15:54
Medlem
Salamanderss avatar
Hur gick det för familjen fick dom tillbaka sitt guld?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in