Citat:
Ursprungligen postat av
FSGL
Blir så trött på staten. Läskigt att de tar sig rätten att beskatta mammans smycken bara för att hon inte har kvitton. När polisen inte lyckas sätta dit någon så skickar de fram statens absoluta spjutspets, skatteverket. Rättsvidrigt är vad det är.
"Orimligt att inte ha ett enda kvitto, menar Skatteverkets särskilde beslutsfattare." Så för att jag inte har kvitton på mina silverbestick, smycken, klockor m.m som jag fått i gåvor sedan jag döptes. Så ska jag nu alltså vara rädd för att staten bryter sig in i mitt hem och säger sig ha rätt till mina värdesaker?
I det här fallet så har säkert den misstänkta 55 åriga modern inte rent mjöl i påsen, men det vet varken jag eller skatteverket.
Jag tror knappast du behöver oroa dig för att något sådant skall hända dig. I varje fall inte så länge du har rent mjöl påsen. Sådana metoder tillämpar man bara när det handlar om grövre brottslighet och man är oerhört säkra på att det inte står rätt till. Eller när någon har skulder till fogden. Ungefär som när man plockar guldkedjor av enprocentare vid vägkontroller.