Citat:
Ursprungligen postat av
HailAndKill
Jag är rätt säker på att det kommer att hända. Finns många arga riktigt farliga människor som ser rött för tillfället i vårt land.
Det finns gott om folk som vill plocka flera politiker. Problemet blir att dom inte vill åka fast. Det är därför som den vanligaste attacken mot politiker sker i folksamlingar som tårtattacken mot Åkesson.
Attacker som sker, sker spontant och oftast är GM då en lite psykiskt ostabil person. Personer som är psykiskt stabila dom vill inte åka fast. Men om dom gör ett brott så planerar dom och har stor chans att lyckas. Men det sker inte så mycket planerade attacker mot politikerna ändå.
Märkligt kan tyckas. Livvaktsskyddet som politikerna har skulle jag säga är ganska svagt för en motiverad GM. Jag har personligen utan problem kommit 2 meter ifrån ett objekt med flera SÄPO invid. Ja dom hade säkert skjutit mig om jag varit en GM som attackerat. Men jag hade säkert lyckats skada "objektet" om min avsikt varit det.
Nu verkar politikerna röstas bort från sina platser. Jag kan tänka mig att politiker får gömma sig i framtiden, då dom annars kan misshandlas och utsättas för hot.