2016-01-29, 21:30
Medlem
HailAndKills avatar
Med tanke på senaste tidens barnfasoner i riksdagen och bland folkvalda politiker så kan man ju inte sluta att fundera i banorna att någon eller några snart börjar plocka dessa vansinnigt farliga människor som leker med Sveriges medborgares liv och arv.

Jag är rätt säker på att det kommer att hända. Finns många arga riktigt farliga människor som ser rött för tillfället i vårt land.

Hur lever politiker efter att dom slutat med politik? Har dom livvakter även efter att dom har slutat bestämma över folk? Har alla politiker livvakter eller endast viktiga utvalda?

Lever politikers familjer på skyddade adresser? Dom om några borde se till att skydda sig. För att skada dom man håller kär känns så mycket mer.

Har polisen/söpo någon plan på hur dom ska skydda alla dessa människor?

Eller kommer dom att fly landet när allt brakar samman?
Citera
2016-01-29, 21:49
Medlem
Koljarovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HailAndKill
Med tanke på senaste tidens barnfasoner i riksdagen och bland folkvalda politiker så kan man ju inte sluta att fundera i banorna att någon eller några snart börjar plocka dessa vansinnigt farliga människor som leker med Sveriges medborgares liv och arv.

Jag är rätt säker på att det kommer att hända. Finns många arga riktigt farliga människor som ser rött för tillfället i vårt land.

Hur lever politiker efter att dom slutat med politik? Har dom livvakter även efter att dom har slutat bestämma över folk? Har alla politiker livvakter eller endast viktiga utvalda?
Kommer osökt att undra var du befann dig Fredagen den 28 februari 1986 och om du ägt en revolver?
Citera
2016-01-31, 20:43
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HailAndKill

Det finns gott om folk som vill plocka flera politiker. Problemet blir att dom inte vill åka fast. Det är därför som den vanligaste attacken mot politiker sker i folksamlingar som tårtattacken mot Åkesson.

Attacker som sker, sker spontant och oftast är GM då en lite psykiskt ostabil person. Personer som är psykiskt stabila dom vill inte åka fast. Men om dom gör ett brott så planerar dom och har stor chans att lyckas. Men det sker inte så mycket planerade attacker mot politikerna ändå.

Märkligt kan tyckas. Livvaktsskyddet som politikerna har skulle jag säga är ganska svagt för en motiverad GM. Jag har personligen utan problem kommit 2 meter ifrån ett objekt med flera SÄPO invid. Ja dom hade säkert skjutit mig om jag varit en GM som attackerat. Men jag hade säkert lyckats skada "objektet" om min avsikt varit det.

Nu verkar politikerna röstas bort från sina platser. Jag kan tänka mig att politiker får gömma sig i framtiden, då dom annars kan misshandlas och utsättas för hot.
Citera
2016-01-31, 21:36
Medlem
Jag är ganska säker på att det inte kommer hända. Enskilda angrepp har skett och kommer så klart fortsätta hända lite då och då men att det skulle bli någon större omfattning är extremt osannolikt.
De flesta av oss är inte villiga att mörda någon för att vi inte håller med om deras politik.

De flesta politiker har inget skydd alls, inte ens skyddade uppgifter. En relativt liten del har skyddade uppgifter och en väldigt liten del har livvakter.
Orsaken till det är så klart att den generella hotbilden är faktiskt väldigt låg. För hur mycket skit folk än snackar så är det väldigt få personer som är villiga att mörda och en väldigt liten andel av dessa är politiskt motiverade.

De personer som skulle gå så långt har någon form av psykisk störning.

Sen så har du det rationella i att man vill inte gärna ha den typen av upptrappning eftersom extremism finns i alla läger.
Skulle extremhögern t.ex ge sig på och börja mörda socialdemokratiska, miljöpartistiska och vänsterpartistiska politiker så skulle det så klart inte dröja länge innan motsvarande galningar från extremvänstern började mörda SDpolitiker.

Nej tack och lov har vi väldigt få galningar på den nivån i Sverige oavsett sida.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in