2016-01-29, 17:13
Medlem
Hej! Det är så att jag har träffat en tjej på jobbet som jag har skaffat tycke för och jag skulle mer än gärna vilja bjuda ut henne. När vi umgås skrattar/ler hon åt vad jag än säger (vi delar samma humor och samma åsikter) och hon ger mig all uppmärksamhet när vi är i grupp. Saken är bara den att hon är den absolut snyggaste tjejen jag någonsin lärt känna och hon umgås med många killkompisar som är i hennes ålder (hon är 4 år äldre) vilket gör mig otrygg i att hon faktiskt kan vilja ha något från mig som bara är 18 år och inte ser bättre ut än en tredjedel av hennes killkompisar. Till min fördel umgås hon bara sporadiskt med dessa då de har flyttat osv.

De senaste två veckorna när vi jobbat tillsammans på onsdagar och torsdagar har hon alltid varit snabb med att fråga vad jag ska göra i helgen varefter jag givetvis säger att jag inte har något planerat (även fast jag har det) varefter hon säger likadant. Det är ju då jag bör säga "ska vi hitta på något?" fast det är då osäkerheten kommer in och hur ledsamt det vore om hon sa "nej". Sen kan både onsdagen och torsdagen fortgå med att hon pratar om hur hon vill planera något i helgen. I går hade jag slutligen bestämt mig för att fråga henne om vi skulle dra och käka efter jobbet, då hon pratade om ett ställe som hon ville äta på men inte kunnat för att hennes kompisar inte var tillgängliga, men då fortsatte hon kvickt och sa "fast det vore tråkigt att binda upp sig för en killkompis kommer hem över helgen, vi kanske ska ut och festa då" (han hade kommit hem efter en resa på 1 år) varefter jag inte frågade henne.

Vad säger ni? Ska jag bjuda ut henne och på vilket sätt? Hon kommer dessutom inte vara tillgänglig på samma sätt efter torsdag nästa vecka då hennes vikariat tar slut.
Citera
2016-01-29, 17:50
Medlem
Bjud ut henne! Det värsta som kan hända är ett nej.. Vem vet kanske går hon och funderar på samma sak
Citera
2016-01-29, 17:52
Medlem
Katzyns avatar
Klart du ska fråga, låter som hon bara väntar på att du ska göra det.
Citera
2016-01-29, 18:01
Medlem
prostinnans avatar
Självklart! Kör!
Citera
2016-01-29, 18:01
Medlem
Fagbosses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mcdad
Hej! Det är så att jag har träffat en tjej på jobbet som jag har skaffat tycke för och jag skulle mer än gärna vilja bjuda ut henne. När vi umgås skrattar/ler hon åt vad jag än säger (vi delar samma humor och samma åsikter) och hon ger mig all uppmärksamhet när vi är i grupp. Saken är bara den att hon är den absolut snyggaste tjejen jag någonsin lärt känna och hon umgås med många killkompisar som är i hennes ålder (hon är 4 år äldre) vilket gör mig otrygg i att hon faktiskt kan vilja ha något från mig som bara är 18 år och inte ser bättre ut än en tredjedel av hennes killkompisar. Till min fördel umgås hon bara sporadiskt med dessa då de har flyttat osv.

De senaste två veckorna när vi jobbat tillsammans på onsdagar och torsdagar har hon alltid varit snabb med att fråga vad jag ska göra i helgen varefter jag givetvis säger att jag inte har något planerat (även fast jag har det) varefter hon säger likadant. Det är ju då jag bör säga "ska vi hitta på något?" fast det är då osäkerheten kommer in och hur ledsamt det vore om hon sa "nej". Sen kan både onsdagen och torsdagen fortgå med att hon pratar om hur hon vill planera något i helgen. I går hade jag slutligen bestämt mig för att fråga henne om vi skulle dra och käka efter jobbet, då hon pratade om ett ställe som hon ville äta på men inte kunnat för att hennes kompisar inte var tillgängliga, men då fortsatte hon kvickt och sa "fast det vore tråkigt att binda upp sig för en killkompis kommer hem över helgen, vi kanske ska ut och festa då" (han hade kommit hem efter en resa på 1 år) varefter jag inte frågade henne.

Vad säger ni? Ska jag bjuda ut henne och på vilket sätt? Hon kommer dessutom inte vara tillgänglig på samma sätt efter torsdag nästa vecka då hennes vikariat tar slut.
du har ju typ redan svarat på din fråga; hitta på nåt på helgen med henne. Ta med henne ut nånstans på fika eller bio eller nåt annat oskyldigt liksom och ta det därifrån. Ni lär väl märka snabbt om ni klickar även utanför jobbet

Vänta INTE för länge, skit i om det känns pinsamt eller så. Kör på, det är enda sättet
Senast redigerad av Fagbosse 2016-01-29 kl. 18:05.
Citera
2016-01-29, 18:17
Medlem
Grymt folks! Nu finns det ingen tvekan längre. Saken är den att sista gången vi jobbar tillsamans själva är på tisdag. Hur kan jag börja prata om helgen redan då? Är upptagen på vardagarna då jag jobbar sent den veckan så det måste bli helgen. Ska jag typ säga "var du på (restaursngens namn) i lördags?" varefter hon förhoppningsvis svarar nej och jag säger "Jag har heller aldrig varit där, ska vi dra tillsammans?". Känns bara så oförhappandes på något sätt även fast det inte är det, men man kommer ju vara nervös som f*n när det väl ska ske.

Hon gillar ju även film. Man kanske skulle börja prata om någon ny alt. bra film som ingen av oss har sett för att sedan inflika "ska vi se den?" Känns mycket mer bekvämt att göra på detta sättet även fast det kanske inte blir samma sak som att dra på restaurang.

Är öppen för förslag!
Senast redigerad av mcdad 2016-01-29 kl. 18:27.
Citera
2016-01-29, 18:20
Medlem
prostinnans avatar
Citat:
Grymt folks! Nu finns det ingen tvekan längre. Saken är den att sista gången vi jobbar tillsamans själva är på tisdag. Hur kan jag börja prata om helgen redan då? Är upptagen på vardagarna då jag jobbar sent den veckan så det måste bli helgen. Ska jag typ säga "var du på (restaursngens namn) i lördags?" varefter hon förhoppningsvis svarar nej och jag säger "Jag har heller aldrig varit där, ska vi dra tillsammans?". Känns bara så oförhappandes på något sätt även fast det inte är det, men man blir ju nervös som f*n när det väl ska ske.

Kan du inte bara säga som det är. Att du tycker att hon verkar trevlig, att det är synd att hon snart slutar och att du undrar om hon skulle ha lust att ses någonting utanför jobbet någon gång? Om hon svarar ja så vågar du föreslå något konkret så att det inte blir ett jakande svar som sedan rinner ut i sanden för att ingen vågar ta initiativ. Du verkar vara på g. Heja!
Citera
2016-01-29, 18:38
Medlem
en1kronas avatar
Sitter ungefär i samma sits som du, jag vet fan inte om jag ska bjuda ut henne på en fika eller inte, jag vågar bara inte...
Men kör på, om du lyckas ska fan jag lyckas!
Citera
2016-01-29, 19:10
Medlem
Fagbosses avatar
Tänk inte för hårt på hur finlirat du kan leverera dina repliker, se bara till att dem blir levererade. Gillar hon dig så är hon på

Fråga om hon vill ta en fika efter jobbet eller nåt, eller en drink afterwork. Vågar du inte på en vardag så kan du ju snacka om nån film du vill se i helgen och sen fråga om hon vill hänga med. Gör det inte för komplicerat liksom

Oavsett hur pinsamt det är så är det ingenting mot känslan du kommer känna om du håller dig tyst och sumpar din chans

Det absolut värsta som kan hända är att hon säger nej eller ger nån ursäkt om att hon är upptagen (=inte intresserad) men då vet du ju och kan gå vidare
Senast redigerad av Fagbosse 2016-01-29 kl. 19:12.
Citera
2016-01-30, 00:42
Medlem
kl4sseKocks avatar
Citat:
Grymt folks! Nu finns det ingen tvekan längre. Saken är den att sista gången vi jobbar tillsamans själva är på tisdag. Hur kan jag börja prata om helgen redan då? Är upptagen på vardagarna då jag jobbar sent den veckan så det måste bli helgen. Ska jag typ säga "var du på (restaursngens namn) i lördags?" varefter hon förhoppningsvis svarar nej och jag säger "Jag har heller aldrig varit där, ska vi dra tillsammans?". Känns bara så oförhappandes på något sätt även fast det inte är det, men man kommer ju vara nervös som f*n när det väl ska ske.

Hon gillar ju även film. Man kanske skulle börja prata om någon ny alt. bra film som ingen av oss har sett för att sedan inflika "ska vi se den?" Känns mycket mer bekvämt att göra på detta sättet även fast det kanske inte blir samma sak som att dra på restaurang.

Är öppen för förslag!
Du kan fråga vad hon gjorde i helgen innan eller berätta vad du gjorde och på sätt kunna flika in kommande helg.

Film är bra men det kan också feltolkas om det inte är bio du menar att ni gå på, annars skulle restaurangen vara en bra då hon själv tog upp de liksom en eventuell inbjudan att du skulle bjuda ut henne.

GL & HF
Citera
2016-01-31, 19:40
Moderator
MrFishboys avatar
Allmänt --> Akuten

/Moderator
Citera
2016-01-31, 20:19
Medlem
Fagbosses avatar
Gick det bra eller??